امروز : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - 2017 September 19
۰۰:۴۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 36682
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۱۳:۰۴
تعداد بازدید: 69
«امیر آقایی» حافظ بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس با اشاره به منویات مقام ...

«امیر آقایی» حافظ بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن گفت: سال 90 رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه کردند که بهتر است 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم که پس از مطالبه ایشان بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها برای تحقق این امر به تکاپو افتادند تا به نوعی در راستای تحقق فرمایشات رهبری گامی مؤثر برداشته باشند.

 دبیرخانه طرح ملی حفظ مانع موازی‌کاری فعالیت دستگاه‌ها ‌شد

وی تشکیل دبیرخانه طرح ملی حفظ را یکی از اقدامات مثبت مسئولان عنوان کرد و افزود: در تحقق هدفی واحد انجام امور یکسان و موازی‌کاری در نهادها امری طبیعی است که خوشبختانه با تدبیر مسئولان و تشکیل دبیرخانه طرح ملی حفظ قرآن وظایف هر نهاد مشخص شد تا برای رسیدن به 10 میلیون حافظ قرآن دستگاه‌ها دچار خنثی‌سازی فعالیت‌های یکدیگر نشوند.

آقایی در خصوص اقدامات قرآنی در مراکز آموزشی اظهار داشت: برای تحقق مطالبه رهبری زمان و بودجه از اهمیت زیادی برخوردار است البته نباید انتظار داشته باشیم که در مدتی کوتاه بتوانیم به مطالبه ایشان جامه عمل بپوشانیم بلکه باید با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگان قرآنی، کشور را به سوی گسترش فرهنگ قرآنی هدایت کنیم تا در بازه زمانی مناسبی به مطالبه رهبری دست یابیم.

حفظ صفحاتی از قرآن پیش‌شرط ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر باشد

این حافظ کل قرآن کریم با ارائه طرحی برای نهادینه کردن فرهنگ حفظ قرآن، مهم‌ترین نهاد تأثیرگذار در جامعه را آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: اگر دانش‌آموزان از همان مقطع اول ابتدایی مکلف به حفظ قرآن شوند به طوری که در پایه اول ابتدایی یک صفحه از قرآن را در طول سال حفظ کنند و این امر پیش‌شرط ورود آن‌ها به کلاس‌ دوم باشد و زمانی که به کلاس دوم رفتند نیز دو صفحه از قرآن را حفظ کنند و این روند تا زمان ورود آن‌ها به دانشگاه ادامه داشته باشد، در طول دوره تحصیلی حدود سه جزء از قرآن را حفظ خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این روند حفظ قرآن علاوه بر تأثیراتی که قرآن در زندگی افراد خواهد داشت باعث پیشرفت در علوم قرآنی و ایجاد موج قرآنی بزرگی در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: با فعالیت مربیان قرآنی متعهد در مدارس برای کشف استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان و پرورش نخبگان قرآنی می‌توان افراد را به حفظ قرآن هدایت کرد تا در آینده نزدیک به جامعه‌ای همگام با مضامین الهی برسیم.

انتهای پیام/م.خ
برچسب ها:
آخرین اخبار