امروز : سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - 2017 January 17
۱۱:۵۷
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 36735
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۱۴:۰۲
تعداد بازدید: 53
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس،‌ در دنیای سرعت و کار شدید، انسان دچار خستگی عاطفی و عصبانیت می‌شود که نهایتاً به «استرس» ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس،‌ در دنیای سرعت و کار شدید، انسان دچار خستگی عاطفی و عصبانیت می‌شود که نهایتاً به «استرس» می‌انجامد.

«استرس» حاد چیز بدی است که موجب اضافه وزن، افزایش فشار خون و افسردگی می‌شود. به این دلیل برای کاهش «استرس» باید هر از گاهی به «رلکس» یا آرامش اعصاب دست زد.

در واقع روش‌های «تمدد اعصاب» زیادند؛ می‌توان یک روز تعطیل به خود هدیه داد و سر کار نرفت، می‌توان گردشی در پارک یا جنگل برای خود ترتیب داد، دوش گرفت و لطیفه شنید و خیلی چیزهای دیگر، امروز می‌خواهیم 10 روش علمی برای دستیابی به تمدد اعصاب و آرامش را مورد توجه شما قرار بدهیم.

موسیقی ملایم و بی‌کلام گوش کنید

گوش دادن به موسیقی ملایم و بی‌کلام باعث ریتم بی وقفه و بروز امواج مغزی می‌شود که فرکانس ضربان قلب را نیز منظم می‌سازد.
 



فیلم‌های کمدی ببیند

تماشای فیلم‌های کمدی نیز می تواند ضد استرس باشد و همچنین ثابت شده است که خنده وسیله بسیار موثر بر کاهش استرس روانی است.
 



یوگا را فراموش نکنید

تحقیقات نشان داده‌اند که یوگا– ترکیبی از تنفس کنترل شده و طرز نشستن مشخص که باعث شل شدن عضلات می شود– سطح پریشانی و افسردگی و خستگی را کاهش می‌دهد.

در تحقیقات 50 دانشجوی پزشکی، دانشمندان معلوم کردند که یوگا باعث تمرکز بیشتر حواس و کاهش عصبانیت و دیدگاه خوشبینانه‌تر نسبت به زندگی شده است.

شکلات بخورید

به گفته «آنا ماگی»، نویسنده کتاب تغذیه، برای رفع استرس، تحقیقات نشان داده است که 40 گرم شکلات تیره یا تلخ در روز می‌تواند به شما کمک کند با استرس مبارزه کرده و «ماده شیمیایی خوشبختی» را وارد مغز کنید که با نام « بتا – اندورفین» معروف است.

توهم ذهنی ایجاد کنید

ایجاد توهم ذهنی یک روش قدیمی و شناخته شده «رلکس» است که بر اساس ترک دنیای واقعیات و ورود به دنیای خیالپردازی عمل می‌کند. برای مدت زمانی یک چیز آرامش بخش را در ذهن مانند قرار داشتن زیر دوش آب، شنیدن موسیقی دلخواه و یا نشستن روی نیمکتی در پارک را تصور کنید.
 



نوشابه بنوشید

نوشیدن یک نوشابه خنک بدون الکل یا نوشیدن چای برای رفع تشنج بسیار مفید است.

آدامس بجوید

تحقیقات نشان داده است که جویدن آدامس بدون وابستگی به طمع آن سطح استرس را کاهش و تمرکز را افزایش می‌دهد. علت آن است که تولید بزاق باعث کاهش «‌کورتیزول» می شود.

تلفن‌ها را نادیده بگیرید

تماس‌هایی که با کار شما زیاد ارتباط ندارد را نادیده بگیرید، تحقیقات انجمن روانشناسی انگلیس ثابت کرده است که زنگ‌های تلفن و پیامک‌های دائمی واقعاً باعث استرس می‌شود.



انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار