امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
۱۰:۴۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 39114
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت ۰۱:۰۱
تعداد بازدید: 51
یوسف نوری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اعتبارات ...

یوسف نوری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده در حوزه هوشمندسازی مدارس، اظهارداشت: سال گذشته از نظر اعتبارات، بسیار عجیب و غریب بود و حدود چند درصد از مجموع اعتبارات پرداخت شد.

وی افزود: از اعتباراتی که در سال گذشته دریافت کردیم، بخشی به «مرکز داده» وزارت آموزش و پرورش که دیتاسنتر بزرگی است، اختصاص و بخشی دیگر هم به مناطق محروم تخصیص داده شد.

*تخصیص 12 درصد از اعتبارات هوشمندسازی در سال گذشته

نوری با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه اعتبارات هوشمندسازی مدارس این عنوان فعلی را نداشتیم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ابتدا 40 میلیارد تومان به هوشمندسازی مدارس اختصاص داده شد و سپس به 39 میلیارد تومان کاهش یافت و در نهایت فقط 12 درصد آن تخصیص یافت.

*اعتبارات فناوری مدارس در ردیف اصلی بودجه

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: امسال نیز اعتبارات هوشمندسازی مدارس در ردیف اصلی قرار گرفته است که این اعتبارات در سال گذشته در ردیف‌های متفرقه قرار داشت؛ در سال جاری 49 میلیارد تومان به هوشمندسازی مدارس اختصاص داده شده است و امیدواریم این اعتبار را تخصیص دهند تا بتوانیم به مناطق کمتر توسعه یافته ارسال کنیم.

*وجود بیش از 70 هزار کلاس درس هوشمند در کشور

وی با بیان اینکه موضوع هوشمندسازی مدارس از 2 سال پیش و با 450 مدرسه آغاز شد، تصریح کرد: در طول 2 سال گذشته هوشمندسازی 30 هزار مدرسه آغاز شد که 28 هزار مدرسه ثابت، و اگر از نوبت عصر آنها هم استفاده شود به 36 هزار مدرسه با میانگین 2 کلاس هوشمند برای هر مدرسه می‌رسد؛ در حال حاضر هم بیش از 70 هزار کلاس هوشمند در کشور وجود دارد.

نوری در پاسخ به این پرسش که «چرا موضوع هوشمندسازی را از مناطق کمتر توسعه یافته شروع نکرده‌اید؟»، گفت: در حوزه هوشمندسازی در سال گذشته 100 میلیون تومان به مدارس عشایری و کمتر توسعه یافته اختصاص دادیم.

وی افزود: این اعتبار به منظور تهیه لپ تاپ های دارای شارژر بود که در این باره بسته‌ای آماده و روی این لپ تاپ‌ها به صورت آفلاین سایت‌های مورد نظر آموزش و پرورش از جمله "رشد" را سازماندهی کرده و در اختیار معلمان در مناطق عشایری قرار گرفت.

به گفته نوری تعداد مدارس هوشمند کشور از تعداد مدارس غیر دولتی بیشتر است.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود 3 میلیارد تومان با اولویت به مجتمع‌های روستایی و مدارس دولتی ارسال شده است.

*مدارس مردم را تحت فشار برای کمک به هوشمندسازی نگذارند

نوری در واکنش به دریافت پول از مردم برای تجهیز مدارس به فناوری‌های هوشمند، گفت: مردم اگر می‌توانند با میل خودشان کمک کنند و اگر ندارد و نمی‌توانند، مدارس مردم را تحت فشار نگذارند اما مردم اگر در موضوع هوشمندسازی مشارکت داشته باشند، عالی است.

* تاکنون هیچ مدرسه هوشمند پیشرفته‌ای را تأیید نکرده‌ایم

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا آمارهایی که بابت هوشمندسازی مدارس ارائه می‌شود واقعی است؟»، گفت: به عنوان نمونه من مدرسه‌ای هستم و وسایل و تجهیزاتی را دارم؛ مدارس مسئول آی‌‌تی دارد و آنها این تجهیزات را بررسی و تأیید می‌کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس هوشمند یا نیمه الکترونیک و یا الکترونیک هستند که پس از تأیید به آنها مجوز داده می‌شود و در مرحله دوم مسئولان استانی باید موضوع هوشمند شدن آن مدرسه را تأیید کنند اما تاکنون هیچ مدرسه هوشمند پیشرفته‌ای را تأیید نکرده‌ایم.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار