امروز : دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 29
۲۲:۲۶
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 39743
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت ۰۸:۰۲
تعداد بازدید: 48
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از لنده، سید عیسی تقوی‌فرد سه‌شنبه‌شب در جلسه توجیهی پایه‌های اول دوره اول متوسطه که با حضور ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از لنده، سید عیسی تقوی‌فرد سه‌شنبه‌شب در جلسه توجیهی پایه‌های اول دوره اول متوسطه که با حضور اولیا، مربیان و مدیران مدارس برگزارشده بود، اظهار داشت: احساس مسئولیت ما در قبال فرزندانمان یعنی ارزش‌گذاری برای تربیت مفاهیم ناب اسلامی .

وی افزود: خانواده اولین خاستگاه تربیتی و الگویی فرزندان بوده که فرزند بایدها و نبایدها را ابتدا از خانواده یاد می‌گیرد که اگر تربیت درست و صحیح بوده، خروجی مناسبی خواهد داشت و اگر بد که نتیجه بلعکس خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده اذعان داشت: تعامل والدین نسبت به هم، باورهای اعتقادی، میزان پایبندی به اصول اخلاقی و تربیتی، سطح فرهنگ و موازنه‌های کنشی و واکنشی افراد در خانواده تشکیل‌دهنده چارچوب رفتاری دانش‌آموزان است.

تقوی‌فرد تأکید کرد: علت اصلی انحرافات دانش‌آموزان، بی‌توجهی و بی‌تفاوتی والدین نسبت به تربیت فرزند و غافل و بی‌خبری از وضعیت آن‌ها است.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و هجوم رسانه‌ها بر دانش‌آموزان، افزود: بسیاری از خانواده‌ها تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌های بیگانه به خصوص شبکه‌های ماهواره‌ای قرار گرفتند که با برداشت‌های نادرست و سطحی‌نگر از تربیت فرزند خویش غافل شده‌اند.

دبیر شورای آموزش و پرورش لنده به نقش تلفن همراه در شخصیت سازی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: دنیای تکنولوژی آن‌قدر پیشرفت کرده، که در برخی از موارد باعث تخریب شخصیت و تغییر در رفتار فرزندان شده است.

تقوی‌فرد یادآور شد: نمونه آن گوشی‌های تلفن همراه بوده‌ که بدترین پیامک‌های غیر اخلاقی و بدترین کلیپ‌های مخرب در آن ها وجود دارد.

رئیس اداره آموزش پرورش شهرستان لنده اظهار داشت: مسائل انضباطی دانش آموزان در کلاس درس و محیط آموزشگاه از جمله مسائلی است که برای مسئولان آموزشگاه نگرانی‌های زیادی ایجاد می‌کند و مدت زیادی از وقت آنان را به خود اختصاص می‌دهد.

تقوی‌فرد تأکید کرد: بعضی اوقات مسائل انضباطی به درجه‌ای از شدت و وخامت می‌رسند که بخش اعظم اوقات آموزشی معلمان صرف حل وفصل آنها می‌شود که نیازمند توجه ویژه اولیاء به این مسئله مهم هستیم.

وی در ادامه به تغییرات نظام آموزشی اشاره کرد و گفت: آغاز سال تحصیلی جدید با نظام آموزشی 6-3-3 (6-6) باعث تحول در نظام تعلیم و تربیت می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده با اشاره به فلسفه تغییر و تحول نظام آموزشی، افزود: تلنگر مقام معظم رهبری در سال 1378 در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش در استان فارس و انتقاد ایشان از کهنه و تقلیدی بودن نظام آموزشی و نظام حافظه محور و اینکه متناسب با نیاز جامعه نمی‌باشد مسئولان کشور را درصدد تغییر اساسی در این مهم قرار داده است.

تقوی‌فرد تصریح کرد: با تحول در نظام آموزشی فردایی مطلوب و عملگرا برای دانش‌آموزان پیش‌بینی می‌شود که می‌طلبد خانواده‌ها خود با تبلیغ این شیوه از نظام آموزشی زمینه و بستر حضور فعال دانش‌آموزان را در محیط مدارس فراهم سازند.

وی افزود: تحول بنیادی در آموزش و تربیت بر اساس آموزه‌های قرآنی و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: این تحول آموزشی باعث خودباوری و اشتغال‌آفرینی خواهد شد.
انتهای پیام/82013/ذ30
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها