امروز : سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 January 24
۰۹:۰۷
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 40089
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت ۱۶:۰۰
تعداد بازدید: 88
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، عباس آخوندی در اولین بازدید حمل و نقلی خود، روز جمعه از آزادراه تهران - شمال ...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، عباس آخوندی در اولین بازدید حمل و نقلی خود، روز جمعه از آزادراه تهران - شمال به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و البته پر حاشیه این حوزه بازدید می‌کند.

توسعه و پیشرفت عملیات اجرایی منطقه یک آزادراه تهران - شمال و تونل شرقی البرز، از قسمت‌هایی است که توسط آخوندی در این بازدید مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس منطقه یک‌ آزادراه تهران - شمال توسط پیمانکار چینی و در قالب فاینانس در حال اجرا است؛ در واقع فاینانسور این قطعه شرکت SPA چینی است.

‌این قطعه از تهران تا شهرستانک ‌23 کیلومتر طول دارد، ‌احداث تونل‌های این قطعه به پایان رسیده و عملیات ساخت پل‌ها در قطعات مختلف قطعه یک در حال انجام است.

احداث قطعه یک، 60 کیلومتر مسیر موجود تهران تا چالوس را کوتاه‌تر می‌کند.

بنا به گفته احمد صادقی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار است این قطعه تا پایان سال 92 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مستحدثات آزادراه تهران - شمال به طول 121 کیلومتر به چهار منطقه تقسیم شده است که شامل موارد زیر است:

منطقه یک‌ به طول 32 کیلومتر به صورت چهار خطه حد فاصل تهران ـ دو آب شهرستانک را شامل می‌شود که مهمترین بخش آزادراه محسوب می‌شود؛ با احداث این قسمت از آزادراه فاصله تهران ـ کرج ـ چالوس حدود 60 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود که علاوه بر رغبت رانندگان در پرداخت عوارض صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت و استهلاک و وقت رانندگان را نیز به دنبال خواهد داشت؛ عملیات اجرایی این منطقه از سال 82 از طریق فاینانسر چینی در دست اقدام است؛ احداث این منطقه مهم در مصوبه هیئت دولت اولویت اول داشته است.

‌منطقه دو به طول 20 کیلومتر از انتهای راه‌های قطعه اول (دوآب شهرستانک) تا پل زنگوله ادامه دارد؛ فعلاً اقدام اجرایی اساسی در این قطعه انجام نشده است؛ در این منطقه از سال 82 تا پایان سال 89 تنها تونل اکتشافی در قسمت میانی دو تونل اصلی رفت و برگشت با مقطع کوچک حفر شد؛ این قطعه هم‌اکنون از بنیاد پس گرفته شده و عملیات اجرایی آن به دست قرارگاه خاتم‌الأنبیاء سپرده شده است.

منطقه سه به طول 48 کیلومتر در فاصله پل زنگوله تا مرزن‌آباد قرار دارد که مطالعه مرحله اول آن در سال‌های قبل خاتمه یافته است؛‌ در این منطقه نیز هیچ‌گونه اقدامی در مورد عملیات اجرایی انجام نگرفته است؛ قطعات دو و سه آزادراه تهران - شمال صعب‌العبور و کوهستانی است و عملیات اجرایی آن با مشکلات فراوانی مواجه بوده ضمن آنکه پر هزینه است؛ قطعه سه نیز هم‌اکنون از بنیاد پس گرفته شده و عملیات اجرایی آن به دست قرارگاه خاتم‌الأنبیاء سپرده شده است.

منطقه چهار آزادراه تهران - شمال در فاصله مرزن‌آباد تا کنارگذر چالوس به طول 20 کیلومتر از سال 1375 ‌در دست اجرا بود اما نوروز امسال تقریباً به اتمام رسید و زیر بار عبور ترافیک رفت.
انتهای پیام/آ
برچسب ها:
آخرین اخبار