امروز : شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 25
۰۶:۱۸
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 41939
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت ۱۱:۰۰
تعداد بازدید: 118
عباس علی‌آب‌بر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس با بیان اینکه آزادراه تهران-شمال چهار منطقه دارد که جمعاً ...

عباس علی‌آب‌بر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس با بیان اینکه آزادراه تهران-شمال چهار منطقه دارد که جمعاً حدود 67 کیلومتر مسیر فعلی را کوتاه‌تر می‌کند، اظهار داشت: منطقه اول 60 کیلومتر و منطقه دو حدود 6 کیلومتر از مسیر را کوتاه‌تر می‌کند، ضمن آنکه در مناطق سه و چهار تقریباً مسیر از نظر طول کوتاه نمی‌شود.

وی با اشاره به اتمام منطقه چهار آزادراه تهران-شمال، ادامه داد: منطقه یک آزادراه از تقاطع همت تا دو‌آب شهرستانک به طول 32 کیلومتر است که هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی 45 درصدی دارد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه در منطقه یک شرکت STA چین به عنوان پیمانکار در حال اجرای عملیات احداث است، ادامه داد: در منطقه یک، 29 دستگاه تونل به طول 28.5 کیلومتر حفر می‌شود که تاکنون 25 کیلومتر تونل حفاری و تثبیت موقت شده است. 

علی‌آب‌بر با اشاره به انجام زیرسازی تونل پنج کیلومتری تالون به عنوان بزرگ‌رین تونل منطقه یک، تصریح کرد: این تونل دو خط عبور و یک خط کندرو دارد ضمن آنکه 9 تونل ارتباطی بین دو تونل اصلی و 9 دستک برای آن در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با اشاره به اینکه‌ پیشرفت عملیات اجرایی در منطقه یک حدود 45 درصد است، اضافه کرد: عملیات تکمیل کل تونل‌های این منطقه با‌ 89 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است ضمن آنکه در ساخت پل‌های این منطقه هشت درصد پیشرفت داریم.

* دولت مسائل حقوقی قطعات میانی را برطرف کند بعد فکر واگذاری باشد

علی‌آب‌بر با اشاره به اینکه منطقه 2 آزادراه از دو‌آب شهرستانک تا پل زنگوله به طول 25 کیلومتر است، گفت: در این منطقه سه تونل بلند 6.4 کیلومتری به نام تونل‌های البرز وجود دارد که شامل دو تونل اصلی و یک تونل ارتباطی است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: در مناطق دو و سه آزادراه برخی از اراضی تملک شده است.

‌علی‌آب‌بر درباره تصمیم نهایی بنیاد و وزارت راه برای اجرای قطعات دو و سه تأکید کرد: برنامه قطعات دوم و سوم آزاد‌راه کاملاً شفاف و مشخص است، مهم نیست این دو قطعه دست چه کسی باشد و چه کسی این پروژه را اجرا کند، اما باید تکلیف بنیاد به عنوان شریک دولت در آزادراه تهران-شمال و مسائل حقوقی فی‌مابین در این دو قطعه مشخص شود.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال اضافه کرد: ما در 50 درصد پروژه شریک هستیم و کنار نمی‌رویم، تنها راه این است که یا با تعامل و مذاکره مشکل خود را برطرف کنیم و در غیر این صورت باید از طریق مراجع قضایی این مشکل برطرف شود.

علی‌آب‌بر ادامه داد: پس از تعیین تکلیف‌های حقوقی است که می‌توان ‌تصمیم بر واگذاری این دو قطعه به بخش دیگری غیر از بنیاد داشت.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه تا کنون این تعیین تکلیف حقوقی انجام نشده است، تصریح کرد: بنابراین قراردادی با قرارگاه خاتم الأنبیاء به عنوان پیمانکار منعقد نشده است و به همین دلیل، منتظر بررسی مسائل حقوقی توسط وزیر راه و شهرسازی هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بنیاد مایل است در قطعات دو و سه آزادراه تهران-شمال بماند، گفت: این تصمیمات در سطح وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان اخذ می‌شود.

* تکمیل منطقه 2 سه سال و منطقه 3 حداقل چهار سال زمان می‌خواهد

علی‌آب‌بر درباره مدت زمان لازم برای ساخت این دو قطعه آزادراه تهران-شمال توضیح داد: قطعات دو و سه صعب‌العبورترین و کوهستانی‌ترین قطعات آزادراه است و عملیات عمرانی در آن پرهزینه و زمان‌بر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال ادامه داد: در صورت وجود منابع مالی کافی، حدقل زمان لازم برای تکمیل منطقه دو‌ مدت زمان سه سال و کمترین زمان لازم برای احداث منطقه سه، چهار سال است.

علی‌آب‌بر تأکید کرد: اگر کسی هم مدعی شود می‌تواند در مدت زمان کمتری این دو منطقه را بسازد، غیر ممکن است.

به گزارش فارس مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال قبلاً در این‌باره به خبرنگار فارس گفته بود: ما 50 درصد سهم خود را در آزادراه تهران-شمال داریم و هیچ مشکلی با کسی نداریم و اگر وزارت راه می‌خواهد که ما کنار رویم، لازم است حساب کتاب‌های خود را با ما انجام دهند، مطالبات ما را پرداخت کنند تا ما پای خود را کنار بکشیم، البته این امر تنها در صورت موافقت بنیاد انجام می‌شود.

آب‌بر گفته بود: ما در این پروژه شریک هستم، یعنی 50 درصد شراکت داریم، در خوب و بد پروژه شریک هستیم، بنابراین شریک من نمی‌تواند بدون رضایت مرا کنار گذارد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال اعلام کرده بود ما آمادگی برگزاری نشست و مناظره بنیاد مستضعفان و وزارت راه را درباره آزادراه تهران ـ شمال داریم.

انتهای پیام/م
برچسب ها:
آخرین اخبار