امروز : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 26
۲۱:۱۲
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 43064
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت ۱۴:۰۳
تعداد بازدید: 132
حفیظ ‌الله رفیعی رئیس انجمن تئاتر دفاع مقدس و انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس در رابطه با جداسازی بخش‌های کودک و نوجوان، عروسکی و خیابانی از ...

حفیظ ‌الله رفیعی رئیس انجمن تئاتر دفاع مقدس و انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس در رابطه با جداسازی بخش‌های کودک و نوجوان، عروسکی و خیابانی از بخش صحنه‌ای چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت اظهار داشت: بخش کودک و نوجوان، عروسکی و خیابانی در این دوره به صورت مجزا از بخش صحنه‌ای برگزار می‌شود.

بخش کودک و نوجوان یکی از شاخه‌های اصلی و پایه‌ای تئاتر مقاومت به حساب می‌آید و ما هر آنچه را که بتوانیم باید در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم در واقع نیاز است به کارهای ریشه‌ای روی آوریم.

وی ادامه داد: شاید یکی از مشکلات تئاتر کشور در این حوزه به دلیل کمبودهایی است که در حوزه تئاتر کودک و نوجوان احساس می‌شود البته مشکل دیگر نیز در بخش ادبیات نمایشی وجود دارد، با توجه به جامعه جوان و گروه‌های جوان نیاز است در این حوزه اقدامات لازم و برنامه‌ریزی صورت گیرد تا بتوانیم از پتانسیل گروه‌ها استفاده نماییم.

رفیعی با بیان اینکه پرداختن به بخش کودک و نوجوان یکی از نیازهای اساسی به حساب می‌آید، گفت: دلیل این امر به خاطر ریشه‌ای بودن بخش تئاتر کودک و نوجوان است زیرا آینده هر برنامه‌ای در این حوزه به آن بستگی دارد هر چند تلاش‌هایی در این بخش صورت می‌گیرد اما همگی آنها به صورت مقطعی است.

وی تصریح کرد: انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در استراتژی بلندمدت خود سعی دارد تا نگاه دوباره‌ای به تئاتر کودک و نوجوان داشته باشد اگرچه کمبودهایی وجود دارد اما سعی داریم به نقطه مطلوب برسیم.

رفیعی در پاسخ به این سؤال که چرا کیفیت آثار در بخش کودک و نوجوان، عروسکی و خیابانی مطلوب نبوده است، اظهار داشت: اساساً به دنبال کمیت نیستیم و مأموریتی هم در این حوزه نداریم که تعداد نمایش‌ها را در جشنواره بالا ببریم؛ ما اساسا جشنواره تئاتر مقاومت را برای تأثیرگذاری برگزار می‌کنیم زیرا نهادهای دیگر متولی برگزاری جشنواره‌ها و توجه به آثار متعدد هستند. رسالت اصلی ما انتقال ارزش‌های انقلاب، دفاع مقدس و به طور کلی فرهنگ مقاومت است، بهرحال بضاعت تئاتر ما همین است.

وی در خصوص عجین شدن تئاتر با فرهنگ مقاومت گفت: به دلیل کمبود اطلاعات در زمینه فرهنگ مقاومت جامعه هنری به صورت کامل نتوانسته با فرهنگ مقاومت آشنا شود و با توجه به اینکه تئاتر در کشور ما هنری نوپایه است این اتفاق در درازمدت صورت می‌گیرد. یکی از دلایل ضعف در آثار نیز به همین دلیل است که هنوز هنر تئاتر با فرهنگ مقاومت عجین نشده است. اگر فرهنگ مقاومت در این هنر تجلی پیدا کند می‌تواند آینده موفقی را رقم بزند و می‌توان گفت موفق نبودن بخشی از آثار در این حوزه و در جشنواره تئاتر مقاومت که از شهرستان‌های مختلف آمده است بیشتر می‌توان گفت که ما شاهد علاقه‌ها هستیم. ما هنوز تئاتر را به خوبی نیاموخته‌ایم و تنها توانسته‌ایم اندکی از تجربیاتمان را در جامعه انعکاس دهیم بنابراین این تجربیات اندک در قالب جشنواره به صورت یک علاقه دیده می‌شود. تلاشمان بر این است در برنامه‌های بلندمدتمان به هدف مطلوب و مورد نظر دست یابیم.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار