امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۰۷:۵۲
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 43158
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت ۱۶:۰۴
تعداد بازدید: 90
یادداشت - احمد تبریزی: در ماه های اخیر و در آخرین لحظات حضور دست اندرکاران دولت پیشین، مجوزهایی در زمینه محصولات نمایش خانگی از طرف بخش نمایش خانگی و ...

یادداشت - احمد تبریزی: در ماه های اخیر و در آخرین لحظات حضور دست اندرکاران دولت پیشین، مجوزهایی در زمینه محصولات نمایش خانگی از طرف بخش نمایش خانگی و مرکز رسانه‌های دیجیتال صادر شده که بسیار تعجب برانگیز بوده و نه تنها در خلاف روند قانونی و تعیین شده آن مراکز بوده ، بلکه با توجه به آثار سخیف ارائه شده با کیفیت فیلمبرداری شده از روی پرده سینما ،شاید بتوان آن‌را نوعی توهین به شعور مخاطب ایرانی و ناقص حقوق بین المللی آثار سینمایی دانست.
آثاری همچون :
جنگاور((Epic : پخش شده از طرف موسسه هنر نمای پارسیان ، با مجوز از بخش نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کیفیت پرده سینما

دانشگاه هیولاها( monster university ) : ( با المانهای فراماسونری) با کیفیت پرده سینما از مؤسسه نیوتیک با مجوز مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

من شرور 2 (despicable me 2 ) : پخش شده از طرف موسسه آفرین رسانه ماندگار ، با مجوزمرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کیفیت صدا و تصویر پائین و فیلمبرداری شده از روی پرده سینما .

توربو ( turbo ) : با کیفیت صدا و تصویر پائین و فیلمبرداری شده از روی پرده سینما توسط مؤسسه آفرین رسانه ماندگار .

غارنشینان (croods) : با اصلاحات تصویری عجولانه و ناقص با کیفیت پایین تأثیرات بدی در ذهن مخاطب ایجاد می‌نماید،(پخش شده از طرف موسسه آفرین رسانه ماندگار).

به بازار آمدن اینگونه آثار، نقض کامل حقوق شهروندی بعنوان ناظر بر کیفیت آثار را در پی داشته و همچنین پدید آورنده یأس در خریداران و بی زاری از تولیدات داخلی و به اصطلاح مناسب شده و در خورشأن خانواده ایرانی بوده و ناخواسته در راستای سوق مخاطبان به محصولات قاچاق اصلاح نشده و شبکه‌های ماهواره‌ای درتهاجمات فرهنگی غرب خواهد بود .

نکته جالب اینجاست که اکثر این مجوز ها به یک مؤسسه واگذار گردیده است!

حال با مشاهده این محصولات چند سؤال در ذهن مطرح می‌شود:

چطور نسخه با کیفیت خوب توسط مؤسسات دارنده حق و حقوق پخش ارائه نشده است؟

متولی رسیدگی به آثار ویدیویی مرتبط با نمایش خانگی کدام بخش است؟ چگونه می‌شود در سازمان سینمایی یا مرکز رسانه‌های دیجیتال به شکلی موازی در دو قسمت مختلف برای یک موضوع مجوز صادر ‌شود؟

در صورت تخلف مؤسسات چرا برخوردی در راستای حفظ احترام و تکریم شهروندان با مؤسسات مختلف صورت نمی‌گیرد؟

چگونه، نظارتی مناسب در ارتباط با اصلاحات تصویری و دیالوگی اینگونه آثار صورت نگرفته و بدین شکل روانه بازار گشته‌اند؟

به نظر می رسد ، عده‌ای در راستای تغییر و تحولات داخلی وزارتخانه و مراکز ذی ربط از این آشفته بازار سوء استفاده نموده و با صدمه زدن به بازار شکست خورده و رها شده محصولات نمایش خانگی خواسته یا ناخواسته کمر به ویرانی این عرصه و سود مالی کوتاه مدت خود بسته‌اند .

البته این نکته حائز اهمیت است که پخش نمایش خانگی و مؤسسات مربوطه پس از شکل گیری سازمان سینمایی تکلیف مشخصی نداشته و ماه هاست که متحمل ضرر و زیان بواسطۀ عدم صدور مجوز برای آثارشان هستند ولی آیا این روند در صدور مجوز و این گونه پخش بی کیفیت چاره مشکل است؟
انتهای پیام/ا
برچسب ها:
آخرین اخبار