امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۱۲:۲۴
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 44877
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت ۱۳:۰۵
تعداد بازدید: 72
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نقشه راه، در نشست چهارم کارگروه عدالت و پیشرفت شهرستان ورامین که ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نقشه راه، در نشست چهارم کارگروه عدالت و پیشرفت شهرستان ورامین که در محل بیت معظم شهیدان آقائی ( 15 شهریور ) برگزار گردید؛ موضوع مهم «تبیین جهت حرکت دانشگاه‌های ایران متناسب با جهت حرکت انقلاب اسلامی» به صورت اجمالی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست با تبیین سه اصطلاحِ «تبیین مبنای حرکت دانشگاه»، «تبیین مراحل تحقق مبنای دانشگاه» و «موضوعات انتقال مراحل تحول دانشگاه»، «جهت حرکت دانشگاه» متناسب با «جهت حرکت انقلاب اسلامی» تبیین شد.

در بخش مربوط به تبیین «مبنای حرکت دانشگاه» سه  احتمالِ «استقلال علمی در تأمین نیازمندی‌های علمی توسعه مادی» ، «تئوریزه کردن فرآیند مدرنیزاسیون در ایران» و «اقتدار علمی در راستای نظام سازی ذهنی» به عنوان مبنای پیشنهادی برای تحول در دانشگاه‌های ایران مورد بررسی قرار گرفت. احتمال اول پیشنهاد جریان فهم سنتی، احتمال دوم پیشنهاد جریان روشنفکری و احتمال سوم پیشنهاد جریان اسلام ناب برای تحول در دانشگاه است.

در بخش مربوط به تبیین «مراحل تحول دانشگاه‌های ایران»، مبتنی بر پذیرش احتمال اقتدار علمی سه مرحله‌ی زیر ـ به عنوان مراحل تحول در دانشگاه‌های ایران- تبیین شد:

1- دوران پاسخگوئی دانشگاه به نیازهای علمی توسعه مادی (مرحله فعلی دانشگاه‌های ایران)

2- ‌دوران ایجاد فهم در دانشگاه نسبت به مبنای انقلاب (مرحله آینده میان مدت دانشگاه‌های ایران)

3- دوران پاسخگوئی دانشگاه به نیازهای علمی مبنای انقلاب(مرحله آینده بلند مدت دانشگاه‌های ایران)

بدیهی است که این مراحل متناسب با انتقال جامعه ایران از مرحله دولت اسلامی به مرحله جامعه اسلامی است؛ که در مباحث مربوط به جهت حرکت انقلاب اسلامی به صورت تفصیلی مورد دقت قرار گرفته است.

همچنین در این نشست در بخش آخر تبیین جهت حرکت دانشگاه، مسئله «تئوریزه کردن الگوی متناسب برای اداره ایران» به عنوان موضوع انتقال از مرحله میان مدت به مرحله بلند مدت تبیین شد.

در نشست‌های آینده معرفی نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی؛ چگونگی ایجاد مبنای «اقتدار علمی» در مراحل سه گانه فوق و تبیین تفصیلی‌تر «موضوعات انتقال مراحل تحول در دانشگاه» -بر اساس مفاهیم این نقشه- مورد دقت قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار