امروز : سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - 2017 June 27
۱۳:۰۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 45539
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت ۱۶:۰۲
تعداد بازدید: 73
فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» و در پاسخ به این پرسش که «آیا برنامه‌ای ...

فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» و در پاسخ به این پرسش که «آیا برنامه‌ای برای آموزش دروس دانش‌آموزان به زبان دیگری غیر از فارسی در مناطق دوزبانه وجود دارد؟»، اظهارداشت: با توجه به اینکه زبان رسمی کشورمان زبان فارسی است، همه بدون استثنأ باید به این زبان مسلط باشند.

وی افزود: اگر کسی بخواهد چندین زبان دیگر را آموزش ببیند مشکلی ندارد؛ به نظر من زبان یک وسیله ارتباطی است و از طریق آن می‌توان ارتباطات بهتری را با دیگران برقرار کرد؛ اما اینکه ما در مدارس بخواهیم دروس را به زبان دیگری به جزء فارسی تدریس کنیم به نظرم در هیچ کشور دیگری هم این کار انجام نمی‌شود.

قربان تأکید کرد: این کار در هیچ جای دنیا انجام نمی‌شود و آموزش‌های رسمی در تمام دنیا به زبان رسمی همان کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت دانش‌آموزان ابتدایی در طرح جابرابن حیان، خاطرنشان کرد: 20 درصد دانش‌آموزان ابتدایی در سال گذشته در طرح جابر ابن حیان شرکت کردند و پیش‌بینی می‌کنیم این عدد در سال تحصیلی آینده تا 30 درصد رشد داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، اضافه کرد: استقبال خانواده‌ها، دانش‌آموزان و همکاران در این طرح بی‌نظیر بود و باید به مرور به سمتی حرکت کنیم تا در تمام سطح مدارس ابتدایی طرح جابر ابن حیان را داشته باشیم.

قربان ادامه داد: این طرح کمک می‌کند تا دانش‌آموزان در اوان کودکی که وارد مدرسه می‌شوند با فرآیند پژوهش آشنا ‌شوند؛ یکی از خلأهایی که در نظام آموزشی کشور با آن مواجه بودیم، حافظه محوری دانش‌آموزان است که آنها تمایلی به کارهای پژوهشی نداشتند و اگر هم فعالیت پژوهشی انجام می‌دادند، بیشتر کپی‌برداری بود.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها