امروز : دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 27
۲۰:۳۰
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 47971
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت ۲۱:۰۲
تعداد بازدید: 95
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، علی اصغر فانی در دیدار با تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مجلس‌ دانش‌آموزی، ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات، اظهارداشت: ...

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، علی اصغر فانی در دیدار با تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مجلس‌ دانش‌آموزی، ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات، اظهارداشت: من یکی از مدافعان اصلی تشکیل مجلس دانش‌آموزی بودم، زیرا اعتقاد داشتم چنین مجلسی می‌تواند نسل نو را با شیوه‌های مدیریتی و مسئولیت‌پذیری در آینده آشنا کند.

وی افزود: در حماسه 24 خرداد ماه که مردم با رأی بالا سکان زمامداری کشور را به دولت اعتدال، تدبیر و امید سپردند انتظار داشتند فضای مناسبی ایجاد شود که به راحتی بتوانند حرفشان را به گوش مسئولان برسانند و مسئولان نیز موظف به پاسخگویی هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: ما نیز به تبعیت از دولت، مشی اعتدال، تدبیر و امید را برگزیده‌ایم و سیاست کلی ما این است که یا قانع کنیم و یا قانع بشویم.

وی در ادامه، اضافه کرد: ساعتی قبل از این ملاقات با اعضای هیئت رئیسه کانون بازنشستگان فرهنگی نشست صمیمانه‌ای داشتیم که مسائل و مشکلات خودشان را مطرح کردند و این دیدارها به فاصله 2 ـ 3 نسل در یک روز را به فال نیک می‌گیریم و برای حل مشکلات آنان تلاش خواهیم کرد.

فانی گفت‌وگوهای سازنده در فضایی صمیمی و به دور از تکلف را نیاز جامعه مدنی برشمرد و افزود: من شخصاً از انتقاد واهمه‌ای ندارم، زیرا کسانی از انتقاد واهمه دارند که حرف و عملشان متفاوت باشد.

*موافقت با برگزاری 4 جلسه برای نمایندگان مجلس دانش‌آموزی

همچنین در این دیدار که با حضور اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی برگزار شد، فاطمه کلانتری، رئیس مجلس دانش آموزی در دوره کنونی، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار که در فضای صمیمی انجام گرفته است، تصریح کرد: حقیقتاً در پوست خود نمی‌گنجم که این فرصت ارزشمند به دور از هرگونه تکلف و تشریفات در اختیار ما قرار گرفته است.

وی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده برای مجلس دانش‌آموزی در گذشته، خواستار افزایش جلسات از 2 جلسه به 4 جلسه در طول دوره شد که با این درخواست موافقت شد.

کلانتری با اشاره به ضرورت ایجاد تالار گفت‌وگو و تعامل بیشتر با نخبگان دانش‌آموزی به ویژه اعضای مجلس دانش‌آموزی، اضافه کرد: متأسفانه در گذشته به رغم پتانسیل بالای نخبگان دانش‌آموزی، فضای مناسبی برای این تعامل ایجاد نشد.

رئیس مجلس دانش آموزی یکی از نیازهای اعضای مجلس دانش‌آموزی را آشنایی با رویکرد‌های مدیریتی بیان کرد که سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشته تخصصی خود، اعلام کرد: شخصاً آمادگی دارم در چنین کلاسی تدریس نمایم.

کلانتری با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مجلس دانش‌آموزی از تدوین سندی در راستای سند تحول نظام آموزش و پرورش خبر داد و اضافه کرد: یکی از کارکردهای آموزشی مجلس دانش‌آموزی تربیت نیروی کارآمد سیاسی برای آینده کشور است که در واقع مجلس دانش‌آموزی نوعی دبیرستان علوم سیاسی است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار