امروز : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 3
۰۷:۲۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 48077
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت ۱۰:۰۲
تعداد بازدید: 64
به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، سردار مهماندار با اشاره به تناقض در شیوه رسیدگی به علت تصادفات در کشورهای ...

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، سردار مهماندار با اشاره به تناقض در شیوه رسیدگی به علت تصادفات در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه گفت: در کشورهای در حال توسعه به حلقه آخر نگاه می‌کند برای مثال اگر راننده مقصر است با او برخورد کرده و اگر گاردریل ایراد دارد آن را اصلاح یا مقاوم‌سازی می‌کنم. اما در کشورهای توسعه یافته به همه حلقه‌ها توجه می‌شود. به طوری که از قبل دلایل احتمالی را بررسی کرده و آنها را برطرف می‌کنند.

وی افزود: با توجه به کاهش آلودگی هوا بحث معاینه فنی در شهرها به شهرداری‌ها و در برون‌شهرها به سازمان راهداری سپرده شده است.

سردار مهماندار تصریح کرد: در گذشته پلیس به عنوان ناظر و برای کنترل اصالت خودرو در بحث معاینه فنی حضور داشت اما متأسفانه در دو سه سال اخیر با تصویب آئین‌نامه‌ای نقش پلیس در بحث معاینه فنی حذف شد بدون اینکه نظر پلیس پرسیده شود.

رئیس پلیس راه کشور با تاکید بر نگاه کارشناسی و مستمر پلیس در این زمینه گفت: نگاه پلیس بدون شک می‌تواند در مراکز معاینه فنی هم تأثیرگذار باشد چرا که بخش حاکمیتی به صورت مستمر و تمام وقت نظارت خود را اعمال کند.

وی افزود: در آن زمان پلیس نظارت بیشتری داشت ضمن اینکه بحث ایمنی فرایند مشخصی در حمل و نقل عمومی دارد.

مهماندار خاطرنشان کرد: در بحث نظارت بر ایمنی وسایل حمل و نقل موضوع اول معاینه فنی، موضوع دوم مؤسسات و شرکت‌های مسافربری و موضوع سوم مدیران فنی هستند که می‌توانند با نظارت صحیح در کاهش تصادفات نقش داشته باشند.

وی در خصوص اینکه برخی از کارشناسان معتقدند علت تصادفات اخیر استفاده از لاستیک‌های چینی بوده است گفت: ما در مورد لاستیک این حادثه اظهار نظر نکرده‌ایم البته دلیل برخی از اظهار نظرها این بوده که با توجه به گران شدن ارز و تاثیر مستقیم آن بر روی لاستیک برخی به سراغ لاستیک‌های با قیمت ارزان‌تر و متقابلا کیفیت پایین رفتند.

رئیس پلیس راه کشور تأکید کرد: دو شب قبل در آزاد‌راه تهران ـ قم یک اتوبوس دیگر از ناحیه لاستیک چرخ جلو حادثه‌ای را ایجاد کرده که خوشبختانه تلفات جانی نداشت اما این موضوع می‌تواند هشداری برای شرکت‌های مسافربری، مدیران فنی و رانندگان وسایل نقلیه باشد. چرا که خسارتی که از این راه وارد می‌شود جبران‌ناپذیر است.

سردار مهماندار با اشاره به اینکه آزاد‌راه تهران ـ قم یکی از مهمترین شاه‌راه‌های کشور است گفت: این آزاد‌راه یکی از پرتردد‌ترین و در عین حال یکی از بهترین آزاد‌راه‌هایی است که به دلیل سیستم روشنایی مراکز و مجتمع‌های رفاهی نسبت به بقیه آزاد‌راه‌ها از ویژگی خوبی برخوردار است.

وی افزود: البته ما نمی‌گوییم که در این آزاد‌راه به نقطه مطلوب رسیده‌ایم بنابر این می‌توانیم بهتر از این هم باشیم اما بخشی از این پیشرفت نیازمند بودجه و اعتبار است اما در هر صورت ما نمی‌توانیم نقش عامل انسانی را در تصادفات نادیده بگیریم.

رئیس پلیس راه کشور شهریور‌ماه را یکی از پرتصادف‌ترین ماه‌های سال عنوان کرد و گفت: در این ماه به دلیل حجم بالای تقاضا برای سفر ما شاهد تصادفات بیشتری هستیم و متأسفانه یکی از مواردی که تصادفات را افزایش می‌دهد حضور افرادی در جاده‌ها است که از تجربه کافی برای رانندگی در جاده برخوردار نیستند

وی افزود: نوع رانندگی شهر با جاده متفاوت است و اگر در شهر در اثر برخورد دو ماشین یا دنده‌عقب یک حادثه نرم رخ دهد همین اتفاق در جاده منجر به یک واقعه مرگ‌بار می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 2 هزار نقطه پرتصادف شناسایی شده است گفت: ما باید نواقصی را که شناسایی کرده‌ایم برطرف کنیم ضمن اینکه خودروهایی را که در زمینه ایمنی در سطح پایینی قرار دارند شناسایی کرده و یا ایمنی آن را بالا ببریم و یا آن خودروها را حذف کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار