امروز : سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - 2017 June 27
۰۶:۰۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 48209
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت ۱۳:۰۲
تعداد بازدید: 96
حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: هم‌اکنون رسانه‌های کشور در حوزه مکتوب و مجازی با چالش‌ها و محدودیت‌های ...

حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: هم‌اکنون رسانه‌های کشور در حوزه مکتوب و مجازی با چالش‌ها و محدودیت‌های اقتصادی روبرو هستند، اما این مسئله نباید منجر به این مسئله شود که رسانه‌ها از رسالت حقیقی خود فاصله بگیرند.

مدیرعامل خبرگزاری ایکنا در ادامه افزود: رسانه‌ها باید دقت داشته باشند که به خاطر برطرف کردن تنگناهای معیشتی آرمان‌ها را زیر پا نگذارند؛ بدون شک توجه به این مهم باب گشایش را بر روی رسانه‌ها باز می‌کند.

این فعال عرصه رسانه با تأکید بر ضرورت گام‌نهادن رسانه‌ها به سمت تولید اخبار مفید و مورد نیاز، افزود: رسانه‌ها باید ذائقه مردم را در تولید اخبار مورد توجه قرار دهند به این ترتیب خود به خود ظرفیت‌های جدیدی ایجاد خواهد شد و به نوعی آثار بهبود شرایط اقتصادی در رسانه‌ها نمایان می‌شود.

حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: مشکل رسانه‌ها در حال حاضر این است که در برخی موارد ذائقه مخاطبان را به سمت تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی سوق می‌دهند و این امر موجب می‌شود که در نهایت خود رسانه‌ها با مشکلات اقتصادی روبرو شوند.

به گفته‌ وی؛ زمانی که فرهنگ مصرف‌گرایی در کشور رواج یابد، تولید افت می‌کند و گرانی و تورم شکل می‌گیرد و همین مسئله در نهایت امر دامن‌گیر اصحاب رسانه نیز می‌شود.

این فعال عرصه رسانه متذکر شد: به نفع رسانه‌ها است که در راستای منویات مقام معظم رهبری(تغییر سبک زندگی) گام بردارند.

حجت‌الاسلام تقوی بیان داشت: رسانه‌ها اگر تصور می‌کنند که با درج آگهی‌های مصرف‌گرایانه و گنجاندن آنها در دل اخبار موفق خواهند بود، اشتباه می‌کنند چرا که این مسئله موجب می‌شود که در بلند مدت اعتماد مخاطبان کاسته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها