امروز : پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - 2017 July 20
۲۰:۲۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 48920
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت ۱۶:۰۴
تعداد بازدید: 132
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، سومین روز مراسم پیشاتحصیلی حوزه علمیه امام رضا (ع) (25 شهریور) با حضور ...

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، سومین روز مراسم پیشاتحصیلی حوزه علمیه امام رضا (ع) (25 شهریور) با حضور حجت‌الاسلام بهاءالدین قهرمانی‌نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، علیرضا طالب پور، رییس مؤسسه تبیان، احمدرضا معتمدی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و جمعی از طلاب این حوزه برگزار شد.

علی‌رضا طالب‌پور رییس مؤسسه تبیان در سخنانی درباره «تبلیغ در فضای مجازی، آسیب‌ها و راهکارها» با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و اهمیت پرداختن بدان گفت: براساس صحبت‌های رهبری باید از همان شیوه‌های ضلالت در جهت منافع خودمان بهره‌برداری کنیم بنابراین در پروژه‌های فضای مجازی می‌توانیم از برنامه‌های موفق اما منفی غرب استفاده کرده، شیوه‌ها را دریافت و طبق آنها براساس رویکرد خودمان کار کنیم.

وی با تعریف خاطره‌ای از ملاقات مستقیم با مقام معظم رهبری در سال 68 و فهمیدن این نکته که رهبری به فضای مجازی بسیار نگاه تیزبینانه دارند، گفت: برای ارایه طرح مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نزد ایشان رفتیم و رهبری نیز بسیار تشویق کردند و پیگیر کار ما شدند.

وی با اشاره به چند ویژگی مهم برای موفقیت در فضای مجازی یادآور شد: نخستین ویژگی این است که پروژه‌ها و طرح‌ها با در نظر گرفتن زمان مدیریت شود، هرچه زمان می‌گذرد باید کار در فضای مجازی بیشتر شود در حال حاضر حوزه‌های علمیه به این دلیل که از فضای مجازی و فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند گاهاً از برخی دانشگاه‌های علوم انسانی نیز فعال‌تر هستند.

*تبلیغ مجازی منافاتی با تبلیغ مستقیم ندارد

طالب‌پور با اشاره به اینکه تبلیغ مستقیم و چهره به چهره گرچه مثبت و مناسب است اما منافاتی با فعالیت در فضای مجازی ندارد، افزود: امروز طراحی موتورهای مختلف جستجو عملاً رفتار مردم دنیا را کنترل و تحلیل می‌کند ایران نیز در زمینه‌های تولید موتور جستجو در حال فعالیت است اما باید در این حوزه سرعت خود را افزایش دهیم. پروژه و برنامه‌ریزی خطی به طور مثال بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعداد تولیدکنندگان کتاب‌ها به نتیجه نخواهد رسید این ارتباط باید نمایی شود تا هزینه زیادی در برنداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کار وبلاگی و مدیریت سایت برای طلاب در جهت تبلیغ بسیار مؤثر است، گفت: گرچه در این حوزه نباید متوقف شویم و همچنان ارتباطاتمان را گسترده‌تر سازیم، اما باید بتوانیم محتوای تبلیغی مناسب در فضای مجازی ایجاد کنیم این تأثیرش با خودش همراه خواهد بود.

طالب‌پور با تأکید بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌های مناسب در فضای مجازی گفت: نباید از فیس‌بوک، یوتیوب و سایر سایت‌ها وحشت داشته باشیم باید برنامه‌ریزی کنیم و بدون غفلت شبکه‌های اجتماعی موفق راه اندازی کنیم که خوشبختانه با تیزهوشی که مقام معظم رهبری در عرصه فناوری اطلاعات دارند به نتیجه خواهیم رسید.
انتهای پیام/و
برچسب ها:
آخرین اخبار