امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۰۴:۱۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 49128
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت ۱۰:۰۱
تعداد بازدید: 53
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، جلال ملتجی کارشناس مسئول واحد بهداشت حرفه‌ای مرکز ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، جلال ملتجی کارشناس مسئول واحد بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: یکی از اصول مهم در طراحی فضاهای آموزشی، تأمین آسایش بصری است که این امر با تأمین نور کافی کلاس ها و محیط های آموزشی امکانپذیر است. این مهم علاوه بر تأمین آسایش بصری دانش آموزان و دانشجویان، به ایجاد رغبت به درس خواندن در آنان نیز مؤثر است.

ملتجی ادامه داد: تأمین آسایش بصری برای کودکان و نوآموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر این اساس نور کلاس باید به گونه‌ای تنظیم شود که دانش آموزان و نوآموزان بتوانند تخته سیاه و تابلو را به خوبی ببینند و نور محیط باعث خیرگی چشم آنان نشود.

وی افزود: بهترین نور، نور طبیعی خورشید است که از طریق پنجره ها تأمین می شود و در صورتی که تأمین نور طبیعی امکانپذیر نباشد، می‌توان از نور مصنوعی استفاده کرد. منابع نور مصنوعی در غیاب نور طبیعی یا در ترکیب با آن به کار می روند.

کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت استان خوزستان با بیان عوامل مؤثر در تأمین نور کلاس ها خاطر نشان کرد: ابعاد پنجره های نور گیر، رنگ دیوارها، رنگ و همچنین شفافیت وسایل موجود در کلاس در تأمین روشنایی و نور مورد نیاز آن مؤثر است.

ملتجی ادامه داد: حفظ سلامت چشم و قدرت بینایی، کاهش خستگی اعصاب و در نهایت اثر مطلوب در کیفیت آموزشی از جمله موارد مثبت نور مناسب در فضاهای آموزشی است. برخی اوقات با اقدامی بسیار ساده و عملی می‌توان میزان روشنایی کلاس ها را افزایش داد که می توان به گردگیری به موقع لامپ ها و چراغ ها، تعویض لامپهای سوخته، استفاده از رنگ های روشن در دیوارهای کلاس و نظافت پنجره ها اشاره کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار