امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 9
۲۳:۲۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 50593
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت ۱۹:۰۲
تعداد بازدید: 55
به گزارش خبرنگار فارس، احمد علی کیخا، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت: در ارتباط با کارگروه یک خلط مبحثی صورت گرفته است. ما یک ...

به گزارش خبرنگار فارس، احمد علی کیخا، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت: در ارتباط با کارگروه یک خلط مبحثی صورت گرفته است. ما یک ستاد دریاچه ارومیه به ریاست معاون اول رئیس جمهور داریم که این ستاد تنزل نیافته، اما ‌در ذیل آن ستاد، رئیس جمهور ماموریت ویژه ای به آن داده تا ظرف ۲ ماه برنامه عملیاتی برای نجات دریاچه ارومیه تهیه کنند.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم مدیریت منابع آب در کشور مثل هر منبع دیگری بهتر است مدیریت علمی باشد تا اینکه ما تحت فشارها و غیره تصمیم بگیریم.

وی افزود: در مواردی نه فقط نمایندگان محترم، بلکه سایر گروه ها طرحی را بدون اینکه همه ملاحظات را طی کند، مصوب می کنند و در لایحه دولت هم ذکر می شود.

کیخا همچنین گفت: حتی یک سند برای جاده دریاچه ارومیه نمی توانید بیابید که سازمان حفاظت محیط زیست آن را تایید کرده باشد،‌ چون چنین چیزی هرگز رخ نداده است.

محمد درویش، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور نیز گفت: سازمان محیط زیست از وزن لازم در سبد تصمیم گیری های دولت برخوردار نیست. محیط زیست را به راحتی دور می زنند.

وی ادامه داد:‌ من در سال ۸۶ برای بررسی منطقه به سد باران دوز رفتم و در آن زمان سد در حال ساخت بود،‌ در حالی که در سال ۸۲ محیط زیست اولین هشدار را نسبت به ساخت این سد داده بود. در آن بازدید، مدیر کل محیط زیست استان به من گفت که به من گفته اند اگر با ساخت این سد مخالفت کنی، ما دیگر کلا مدیر کل محیط زیست در استان نمی خواهیم.

نادر قاضی پور،‌ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس نیز گفت: من زمان احداث جاده دریاچه ارومیه، کارمند محیط زیست و دو دوره نماینده مجلس بوده ام. شما در ارومیه زندگی نکرده اید و برای ما از این کاخ شیشه ای تصمیم می گیرید. آن جاده حیات و ممات زندگی ماست. ما گاهی ساعت ها مشکل تردد و امنیت داشتیم.

وی ادامه داد: ما در این کارگروه وزیر راه و شهرسازی را داریم که ایشان باید می آمد و توضیح می داد که چرا طرح ساخت جاده را کاملا اجرا نکرده است. در ایجاد بحران دریاچه ارومیه همه مقصر هستند.

قاضی پور در انتقاد از فقدان سرمایه گذاری های دولتی در استان آذربایجان غربی گفت: آقایان هیچ سرمایه گذاری کلانی در استان ما ندارند. هیچ کارخانه بزرگی با کارگران بالای ۱۰۰۰ نفر در استان ما نیست. ۹۹ درصد سرمایه گذاری استان توسط بخش خصوصی است و این در حالی است که مردم ما سالانه چندین میلیارد دلار با صادرات میوه ارز وارد کشور می کنند. ما شش سال است از لحاظ کنسانتره رتبه اول را در کشور داریم. کشت و صنعت مغان یک کشت و صنعت ویژه و صنعتی است.

وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی نیز درباره علل ساخت جاده دریاچه ارومیه گفت: مردم ارومیه نیاز داشتند که ترددشان به مرکز کشور و پایتخت کوتاهتر شود و مشکلات امنیتی شان حل شود. اما مقامات محلی در هر دوره تصمیم گیرنده نهایی برای جاده شهید کلانتری نبوده اند.

منصور حقیقت پور، نماینده مردم اردبیل در مجلس نیز گفت: ما با ارقام ناچیزتر می توانیم از سیستم بهینه آبیاری در مزارع و باغات استفاده کنیم و می توانیم ۲۰۰ میلیون متر مکعب در خود ارومیه آب تولید کنیم تا تعادل بخشی بین آب شیرین و شور برقرار شود.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار