امروز : دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - 2017 June 26
۱۳:۲۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 5078
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ساعت ۱۳:۴۲
تعداد بازدید: 150
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات زیربنایی این مرکز اعلام ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات زیربنایی این مرکز اعلام کرد:

- التزام در متبلور کردن تکالیف و احکام مندرج در قوانین بالادستی و توسعه‌ای در راستای تنظیم و تصویب بودجه‌های سنواتی و اتخاذ رویکردهای اجرایی منطبق با آن قوانین از جمله ضروریات و انتظاراتی است که موجبات دستیابی و تحقق اهداف پیش‌بینی شده را فراهم می‌کند.

بررسی احکام بخش راه و شهرسازی و حوزه مدیریت شهری در لایحه بودجه سال 1392 نشان می‌دهد که رویکردها، برنامه‌ها و منابع اعتباری ملحوظ شده در این بخش، فاقد انعکاس کامل و ارتباط شفاف و مرتبط با احکام موضوعه در قوانین بالادستی است، عدم انسجام برنامه‌ها و ساختارهای این بخش در لایحه، بدعت‌گذاری در نحوه تخصیص مطالبات از خزانه‌داری کل، نقض احکام مندرج در قوانین دائم از جمله قانون نحوه رسیدگی به تخلفات رانندگی، عدم توجه به رعایت 50 درصد سهم ساخت مسکن مهر در بافت‌های فرسوده، تقویت و نظارت عملکردی نظام درآمدی و مالی شهرداری‌ها، رفع مشکل تأمین مسکن اقشار نیازمند مسکن، افزایش اعتبارات بخش حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری، تقویت منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، یارانه حمل و نقل عمومی، تأمین مسکن روستاییان، محرومان، خانواده‌های معزز شهدا و جانبازانی که با احراز شرایط لازم از داشتن مسکن محروم مانده‌اند، تأمین مسکن جوانان نیازمند، پرهیز از لحاظ کردن مکرر یک برنامه با اعتبارات متفاوت و ... از جمله مواردی هستند که باید در تصویب لایحه بودجه مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرند همچنین به نکات زیر نیز می‌توان اشاره کرد:

- ضرورت افزایش و تقویت اعتبارات، عملکرد، نظارت و مدیریت وزارت راه و شهرسازی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها.

- ضرورت تقویت منابع اعتباری روستاها و مسکن روستایی.

- برخی از برنامه های ذیل وزارت راه و شهرسازی در دو مرحله و با اعتبارات متفاوتی تکرار شده اند که اصلاح و انتقال اعتبارات غیر ضرور و تکراری به برنامه های اصلی و کلیدی وزارت راه و شهرسازی توصیه می شود.

- اصلاح روش گزینشی در درج ساختارهای وابسته و برنامه های متعدد در لایحه بودجه سال 1392 .

منابع اختصاص یافته به ردیف های متفرقه، وظایفی را هدف قرار داده است که جزیی از تکالیف قانونی این بخش و دولت محسوب می شود، اما متاسفانه اعتبار ردیف های مذکور تحت هیچ گونه برنامه یا معیار قابل اتکایی ، هزینه نمی شود به عبارت دیگر این گونه اعتبارات در اختیار دولت قرار دارد و بر اساس نگرش ها و سلایق خاص هزینه می شوند. از این رو ضروری است اعتبارات مذکور تحت ضوابط و ذیل برنامه های مشخص و قابل اتکایی، اصلاح و هزینه شود.

برخی از رویکردها و برنامه های مطرح در سنوات قبل ، از جمله مقاوم سازی ساختمان ها ، با توجه به اهمیت و استمرار موضوعیت آن ، مورد توجه لازم قرار نگرفته و در برخی موارد از برنامه های موضوعه در این لایحه نسبت به سنوات قبل ، قابل رصد نیست.

- ضرورت توجه به «ساماندهی نواحی خاص» در لایحه بودجه سال 1392 .

- پیشنهاد می شود تمامی افزایش بودجه های برنامه‌های راهبری امور بخش مسکن و شهرسازی، حذف شوند و منابع آن به برنامه های پیشنهادی فوق الذکر اضافه شوند.

- ضرورت تکلیف در راستای همکاری و اعمال موضوع فرآیند عملیاتی «طرح جامع کاداستر» از دیگر نکات با اهمیت و الزامی است.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها