امروز : جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 January 20
۰۵:۵۰
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 5394
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ساعت ۲۳:۰۰
تعداد بازدید: 108
محمد حمزه‌زاده مدیرعامل انتشارات سوره مهر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، درباره نشر الکترونیک ...

محمد حمزه‌زاده مدیرعامل انتشارات سوره مهر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، درباره نشر الکترونیک توضیحاتی داد و اظهار داشت: نشر الکترونیک امروزه در داخل کشور یک موضوع جدید محسوب می‌شود و هنوز ناشران ما با ظرفیت‌های نشر الکترونیک آشنا نیستند.

به گفته مدیرعامل سوره مهر نسبت به ظرفیت نشر الکترونیک در کشور غفلت‌هایی وجود دارد، کمی کوتاهی شده، برخی اطلاعات ندارند و عده‌ای هم اصلاً به سراغش نرفتند شاید به دلیل همان مشکل اصلی نشر که میلی برای صنعتی شدن ندارد اقتضائات صنعتی شدن را خیلی دیر درک می‌کند ولی در شرایط امروز وقتی که ما به نوعی در شرایط تحریم قرار می‌گیریم در خرید کتاب کاغذی مشکل می‌شود که یا مربوط به شبکه توزیع است یا مربوط به گرانی کتاب است، نشر دیجیتال می‌تواند خود را بهتر نشان داده و جلوه‌گری کند و امکاناتش را به رخ ناشران و مخاطبان بکشد.

وی افزود: از این رو آثار پرفروش سوره مهر تنها با 5 هزار تومان در نمایشگاه کتاب به علاقه‌مندان عرضه می‌شود «پایی که جا ماند»، «دا»، «نورالدین پسر ایران» و ... هر یک قیمتی بالای 20 هزار تومان دارند اما فروش دیجیتال این آثار با قیمت 5 هزار تومان جذابیت‌هایی برای مخاطب دارند شاید بتوان گفت در شرایط حاضر به دلیل نبودن یک شبکه فروشگاهی مناسب و هم از جهت بالا بودن قیمت نسبی کتاب می‌توان به توسعه نشر دیجیتال کمک کرد به شرطی ناشران خود را برای این کار آماده کرده باشند تا مردم به طروق مختلف با امکانات محصولات دیجیتال آشنا می‌شوند ولی اگر ناشران بتوانند خود را به روز کرده و اطلاعاتشان را به شکل دیجیتال به دست مخاطبان برسانند می‌توان گفت به نوعی زمان طلایی است.

حمزه‌زاده ابراز داشت: البته نقش شرکتهای واسط بسیار مهم است دلیلی ندارد همان طور که هر ناشر یک کتاب‌فروشی نیاز ندارد به یک چاپخانه نیاز ندارد دلیلی ندارد که هر ناشری یک فروشگاه دیجیتال داشته باشد و زیرساختهای الکترونیک صد یا 200 کتاب را آماده کند نقش شرکتهای واسط از جمله همین شرکتی که با ما همکاری می‌کند (آوابوک) خیلی مهم است.

وی در خاتمه توصیه کرد: باید به مواردی تأکید داشت اول دریافت زمان طلایی توسط ناشر، دوم شرکتهای واسط که در این زمینه کار انجام می‌دهند و سوم اطلاع‌رسانی و عادت دادن مخاطب به این معنا که می‌شود یک محتوای مکتوب را به شکل دیجیتال خواند و استفاده کرد.
انتهای پیام/و
برچسب ها:
آخرین اخبار