امروز : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 11
۰۷:۰۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 54574
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۰:۱۰
تعداد بازدید: 126
گروه کتاب و ادبیات- رقیه عزیزی شیرکوهی: نخستین نمایشگاه و جشنواره «تحریر ایرانی» از چهارشنبه به مدت 5 روز در سالن نمایشگاه‌های کانون پرورش فکری ...

گروه کتاب و ادبیات- رقیه عزیزی شیرکوهی: نخستین نمایشگاه و جشنواره «تحریر ایرانی» از چهارشنبه به مدت 5 روز در سالن نمایشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه حدود 10 برند ایرانی _ اسلامی نظیر «روشنا»، «ایام»، «شکرستان»، «انتشارات مدرسه»، «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»، «قاصدک»، «نجیب پوشان» و «رویش» گردهم آمده تا نوشت‌افزارهای خود را که مطابق با سلیقه و ذائقه کودکان و نوجوانان است، را با بهترین تصاویر و رنگ‌های متنوع به مخاطبان‌شان ارائه کنند.

برای اینکه از کیفیت تصاویر نمایشگاه و جشنواره «تحریر ایرانی» مطلع شویم، به این نمایشگاه رفته و با برخی از بازدیدکنندگان به گفت‌وگو نشستیم که در ذیل از خاطرتان می‌گذرد: 




* بهزادپور: تصاویر اسطوره‌های ایرانی و شهدای هسته‌ای مورد پسند فرزندم است

مهری بهزادپور که برای خرید لوازم‌التحریر ایرانی _ اسلامی به غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده است، درباره طرح‌های این برند ایرانی، بیان می‌کند: نمایشگاه بسیار خوبی است حتی طرح‌هایی که در آن به مخاطبان ارائه شده است، با طرح‌های داخل بازار متفاوت و جدید است.

وی اضافه می‌کند: طرح‌های نمایشگاه «تحریر ایرانی» با اکثر طرح‌های کنونی لوازم‌التحریر فروشی‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها تفاوت‌های چندانی دارد چراکه این تصاویر می‌توانند روح اسطوره‌های ایرانی را در بچه‌ها زنده کنند و آنها را با فرهنگ غنی ایرانی آشنا سازند.

بهزادپور ادامه می دهد: بیشتر دفاتری که برای فرزند 6 ساله‌ام که تازه امسال به پیش دبستانی می‌رود، خریداری کرده‌ام، تصاویری از اسطوره‌های ایرانی و شهدا است.
 



* کیفیت و قیمت دفاتر ایرانی _ اسلامی بسیار مطلوب و ارزان‌تر از قیمت بازار است

وی با بیان اینکه تصاویر شهدا و اسطوره‌های ایرانی _ اسلامی بر روی دفاتر تحریر برای فرزندم بسیار جالب است، می‌افزاید:یکی از عروسک‌هایی که به شکل نمادین برای فرهنگ ایرانی تهیه شده، عروسک‌های «دارا و سارا» است، که این تصاویر توانسته‌اند در میان مخاطبان خود تأثیر بسزایی داشته باشند.

به گفته بهزادپور، جدای از فرهنگ و اسطوره‌های زمان قدیم ایران همانند، کاوه آهنگر و آرش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این اسطوره‌ها و قهرمانان را با اسطوره‌های زمان حال همانند شهدای هسته‌ای و شهیدان هشت سال دفاع مقدس تطبیق داده‌اند که این مهم باعث آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ ایرانی _ اسلامی می‌شود.
 



* از طرح‌ها و قیمت‌های نمایشگاه «تحریر ایرانی» هیجان‌زده و دفاتر سال آینده فرزندم را نیز خریداری کردم

وی بیان می‌کند: زیبایی در طرح و جلد دفاتر ایرانی باعث جذابیت در مخاطب می‌شود، همچنین قیمت دفاتر این جشنواره‌ها بسیار بهتر از بازار است.

بهزادپور می‌گوید: به ناچار روز اول مهر دفاتری را برای فرزندم خریداری کردم که تصاویر آن به دور از فرهنگ ایرانی _ اسلامی بود که قیمت‌ آنها هم بسیار بیشتر از دفاتر عرضه شده در نمایشگاه و جشنواره «تحریر ایرانی» است به گونه‌ای که با حضور در این نمایشگاه هیجان‌زده شدم و برای سال‌های بعد فرزندم هم، دفتر ‌خریداری کردم.
 



* کهنسال: تصویر «آرش کمانگیر» را خیلی دوست دارم اما «بنتن» برایم چیز دیگریست

امیررضا کهنسال 6 ساله؛ که امسال به پیش دبستانی می‌رود معتقد است که برای رفتن به مدرسه به خرید دفاتری از تصاویر «دارا و سارا» پرداخته است.

وی اضافه می‌کند: به دیدن کارتون و فیلم‌های کارتونی «بنتن» علاقه بسیاری دارم، چندی پیش هم دفاتری با تصاویر این برند غربی را خریداری کردم.

کهنسال ادامه می‌دهد: از پدرم درخواست کردم تا چندین دفتر با طرح «آرش کمانگیر» برایم خریداری کند، تصاویر این را هم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیده بودم، اما تصاویر «بنتن» را هم خیلی دوست دارم.
 



* فاضلی: حضور انتشارات مدرسه با حدود 50 تصویر و تخفیف 20 درصدی در این نمایشگاه

عقیل فاضلی یکی از غرفه‌داران «انتشارات مدرسه»، بیان می‌کند: این انتشارات با حدود 50 طرح ایرانی _ اسلامی در نمایشگاه و جشنواره «تحریر ایرانی» حضور یافته است، که از عناوین تصاویر می‌توان به شهدای هسته‌ای، بارگاه علی‌بن‌ موسی الرضا (ع)، برج میلاد، آرامگاه حافظ و تصاویری از حجاب و نماز اشاره کرد.

وی اضافه می‌کند: انتشارات مدرسه امسال فقط به تولید دفاتر ایرانی _ اسلامی پرداخته است که همه دفاتر خود را با تخفیف 20 درصدی به مخاطبان خود ارائه کرده است.

فاضلی ادامه می‌دهد: انتشارات مدرسه قبل از برپایی نمایشگاه و جشنواره «تحریر ایرانی»، در نمایشگاه‌های دیگر هم حضور یافته است، که فروش و استقبال مخاطبان از طرح‌ها و دفاتر این انتشارات بسیار مطلوب بوده است اما اکنون به دلیل اینکه کمی دیر این نمایشگاه برپا شده، استقبال در حد متوسط بوده است.
 



* تولید نوشت‌افزارهای ایرانی _ اسلامی نباید تنها به یک بازده زمانی خاص باشد

وی می‌افزاید: تولید دفتر با برند ایرانی _ اسلامی برای کودکان و نوجوانان کاری بکر و بسیار تأثیرگذار است حتی بنده در گذشته نیز تلاش می‌کردم که برای فرزندانم از دفاتری که دارای تصاویر مبتذل و یا برندهای غربی با پوشش نامناسب باشند، خریداری نکنم که به سختی دفتر مورد پسند یافت می‌شد، اما با وجود این برندها، خرید آسان شده است.

فاضلی معتقد است، فروش دفاتر ایرانی _ اسلامی با توجه به تبلیغ نسبی و تولید آن در روزهای پایانی بازگشایی مدارس اما از استقبال خوب مخاطبان برخوردار است و اگر تولیدکنندگان بتوانند این کار را به صورت مداوم انجام دهند، بسیار مطلوب خواهد بود چراکه انجام این کارها، نباید تنها برای یک بازده زمانی خاص باشد.
 



* سارا فاضلی: تمایلی برای خرید دفتر سیندرلا نیستم چون حجاب را دوست دارم

سارا فاضلی فرزند عقیل فاضلی که در پایه سوم دبستان تحصیل می‌کند، درباره لوازم‌التحریرهای عرضه شده در نمایشگاه «تحریر ایرانی»، می‌گوید: دفاتری که دارای طرح «سیندرلا» باشد، را زیاد می‌بینم ولی هیچ وقت از آنها خریداری نکرده‌ام چرا که به نظرم اصلاً خوب نیستند و تأثیری هم برای ما ندارند.

وی اضافه می‌کند: بیشتر از دفاتری خریداری می‌کنم که تصاویر آن کارتونی است به طور مثال تصویر دختری که در حال نمازخواندن و یا دعا کردن است، طرح‌های شکرستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را هم دیدم و طرح‌های آنها را نیز می‌پسندم.

فاضلی ادامه می‌دهد: دفاتر و اسباب‌بازی‌‌های «سیندرلا» و «باربی» تنها ترویج دهنده بی‌حجابی هستند، و من چون معتقدم حجاب خوب است اصلاً هیچ تمایلی به خرید این دفاتر ندارم.

* کورانی: تصاویر مورد پسندم «شکرستان» و «ثنا و ثمین» است/ نمایشگاهی با همه ذائقه‌ها   

هانیه کورانی که امسال در کلاس هفتم درس می‌خواند؛ نمایشگاه و جشنواره «تحریر ایرانی» را بسیار خوب ارزیابی می‌کند، می‌گوید: تصاویری را که برای دفاتر تکلیف‌ام می‌پسندم، همه در این نمایشگاه موجود است که از تصاویر مور پسندم می‌توانم به تصویر «شکرستان»، «ثنا و ثمین» و «سینا» اشاره کنم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه تحریر ایرانی در واقع نمایشگاهی برای همه ذائقه‌هاست، اضافه می‌کند: با توجه به بازگشایی مدارس، اما دفاتر مورد نیاز مدرسه‌ام را خریداری نکرده بودم به همین منظور همه مایحتاج مدرسه‌ام را امروز خریداری خواهم کرد.
 



 * محمد کورانی: مسئولان نمایشگاه‌ لوازم‌التحریر به تبلیغات توجه بسیاری داشته باشند

محمد کورانی 15 ساله و خواهر هانیه کورانی، که به همراه خانواده برای خرید لوازم‌التحریر به این نمایشگاه آمده است، می‌افزاید: نمایشگاه و جشنواره «تحریر ایرانی» بسیار خوب است.

وی اضافه می‌کند: تصاویر مجموعه نوشت‌افزارهای ایرانی _ اسلامی «شکرستان» و نوع چاپ تصاویر دفاتر شهدای هسته‌ای و اسطوره‌های ایرانی بسیار خوب و مورد پسند مخاطب است.

کورانی ادامه می‌دهد: در گذشته از نوشت‌افزارهایی با برند غربی استفاده نکرده‌ام و بیشتر تصاویر ایرانی بوده است چون بیشتر این تصاویر برندهای غربی است و اصلاً کارتون و فیلم‌های آنها را هم نمی‌دیدم و بیشتر به خرید تولید ملی توجه داشته و دار‌ام.

وی می‌افزاید: پیشنهادم به نمایشگاه و جشنواره «تحریر ایرانی» این است که تبلیغات این نمایشگاه را بیشتر کنند و روابط عمومی نمایشگاه‌ هم باید از قدرت بالایی برخوردار باشد.




 * حاتمیان: دولت تولیدکنندگان نوشت‌افزار را مورد حمایت قرار دهد/ اطلاع‌رسانی نامطلوب

زهرا حاتمیان، کارشناس مراقب سلامت یکی از مدارس تهران معتقد است، دفاتر ایرانی _ اسلامی که در این نمایشگاه به مخاطبان ارائه شده، بسیار خوب است اما قیمت‌ آنها بسیار بالا است و دیر به دست مردم رسیده است.

وی اضافه می‌کند: ای کاش قبل از بازگشایی مدارس نمایشگاه و جشنواره «تحریر ایرانی» برپا می‌شد تا طرح‌ها و تصاویر خوب ایرانی به دست دانش‌آموزان و دانشجویان می‌رسید چراکه اکثر خانواده‌ها بالاجبار همه دفاتر مورد نیاز فرزندان‌شان را تهیه کرده‌اند.

حاتمیان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی این نمایشگاه مطلوب نبود، ادامه می‌دهد: تعداد قابل توجهی دفترچه یادداشت‌های «شکرستان» را برای جایزه دانش‌آموزان خریداری کردم که تصاویر آن جالب و جذاب است.

وی می‌افزاید: برندهای غربی بر روی کودکان و نوجوانان ما تأثیر بسزایی می‌گذارند و بچه‌ها هم به این تصاویر توجه ویژه‌ای دارند از لحاظ ارزشی و کیفیتی، لوازم‌التحریرهای ایرانی _ اسلامی از کیفیت بالایی برخودار هستند اما ای کاش دولت از این برندهای ایرانی _ اسلامی حمایت‌های بیشتری می‌کرد تا این دفاتر با قیمت‌های کمتری در دسترس مخاطبان قرار می‌گرفت.

* کربلایی: ورود عروسک‌های شکرستان به نمایشگاه «تحریر ایرانی»

محمدجواد کربلایی، غرفه‌دار نوشت‌افزار ایرانی _ اسلامی شکرستان، معتقد است، خوشبختانه فروش دفاتر این برند ایرانی در نمایشگاه و جشنواره «تحریر ایرانی» بیشتر از تصور بود.

وی بیان می‌کند: دفاتر شکرستان با 20 درصد تخفیف در نمایشگاه و جشنواره «تحریر ایرانی» به فروش می‌رسد، یعنی این غرفه بدون توجه به بُن‌های ارائه شده به بازدیدکنندگان، محصولات خود را با 20 درصد تخفیف به مخاطبان ارائه می‌دهد.

کربلایی با بیان اینکه عروسک‌های شکرستان هم در این نمایشگاه با قیمت 15 تا 20 هزار تومان به فروش می‌رسد، ادامه داد: مدارس اگر بخواهند به تعداد بالا و کارتونی از این برند ایرانی خریداری کنند، از تخفیف 30 درصدی برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/و
برچسب ها:
آخرین اخبار