امروز : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 5
۲۱:۲۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 55657
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۲:۰۷
تعداد بازدید: 53
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، اعضای شورای شهر در جلسه علنی امروز خود در واکنش به گزارش علی یزدیخواه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره آغاز سال ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، اعضای شورای شهر در جلسه علنی امروز خود در واکنش به گزارش علی یزدیخواه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره آغاز سال تحصیلی به بیان نظرات و پیشنهادهایی پرداختند.

مرتضی طلایی؛ نایب رئیس شورا گفت: اگر فرهنگ‌سازی از آموزش و پرورش شروع شود هزینه‌های آموزش‌های شهروندی کاهش می‌یابد، استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزان موجب بهبود روند فرهنگ‌سازی در امور شهروندی می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم کارگروهی مشترک بین مدیریت شهری شامل شورای شهر و شهرداری از یک سو و آموزش و پرورش تهران از سوی دیگر تشکیل شود و سندی برای تعریف زمینه‌های مورد علاقه طرفین به همکاری‌های مشترک تدوین شود.

عباس شیبانی، عضو دیگر شورا به مسئولان آموزش و پرورش توصیه کرد در انتخاب معلمان دینی دبستان‌ها دقت لازم انجام شود و از افراد متخصص استفاده کنند.

معصومه آباد، عضو دیگر شورا با اشاره به اینکه در 6 سال گذشته در شورای آموزش و پرورش تهران حضور داشته، گفت: این تعامل دو سویه با حضور نماینده مردم در این شورا صرفاً برای این بود که بعضی مشکلات آموزش و پرورش که به شهرداری مرتبط است و بیشتر مربوط به حوزه‌های سخت‌افزاری می‌شود مورد توجه قرار گیرد.
 
وی افزود: با تغییر رویکرد شهرداری از سازمانی خدماتی عمرانی به نهاد فرهنگی اجتماعی امروز 67.2 درصد از مطالبات مردم در حوزه فرهنگی و اجتماعی است و می‌توانیم در این خصوص به ویژه در بحث آلودگی هوا و مشارکت‌های شهروندی با آموزش و پرورش تعامل کنیم.

وی افزود: در سال گذشته 18.5 میلیارد تومان رقم حمایت شهرداری از آموزش و پرورش تهران بوده که از این مبلغ 10.2 میلیارد بودجه عمرانی، 4.1 میلیارد بودجه تجهیزاتی و 3 میلیارد بودجه برنامه‌ای بوده است.

آباد اضافه کرد: آنچه مورد انتظار ما بود برای پایش مدارس و خصوصاً کنترل رفتارهای پر خطر بین نوجوانان و رصد اتفاقاتی که در مدارس می‌افتد مثل اعتیاد به دخانیات و غیره مورد توجه قرار گیرد و ارائه این قبیل گزارش‌ها فقط محدود به اول مهر نباشد همچنین باید ساختاری اساسی برای تعامل بین شهرداری و آموزش و پرورش شکل گیرد.

فاطمه دانشور، عضو شورا نیز گفت: یکی از الزامات آموزش و پرورش برای جلوگیری از بازماندگی کودکان از تحصیل، حضور مددکاران در مدارس است تا برخوردی تخصصی و کارشناسی با غیبت‌های مکرر دانش‌آموزان داشته باشند به این ترتیب می‌توانیم مانع از حضور کودکان در سر چهارراه‌ها و شکل‌گیری کودکان کار و خیابان شویم و آموزش حقوق کودک را از مدارس شروع کنیم.

وی افزود: تشکیل کارگروه مشترک بین شهرداری و آموزش و پرور به عنوان مطالبه جدی شهروندان باید پیگیری شود.

رحمت‌اله حافظی، یکی دیگر از اعضای شورا بود که در خصوص گزارش مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: مشکلات عضلانی به ویژه در دانش‌آموزان دختر پدیده‌ای است که به کرات مشاهده می‌شود، افتادگی شانه‌ها، برآمدگی پشت و افت ویتامین D که در بزرگسالی به پوکی استخوان منجر می‌شود از مشکلاتی است که امیدواریم بتوانیم با همکاری آموزش و پرورش آنها را پایش و رفع کنیم.

علیرضا دبیر نیز گفت: ما در کارگروه آموزش و پرورش به اتفاق آقای نجفی چند جلسه شرکت کردیم و بحث کمک به مدارس از سوی شهرداری اتفاق خوبی بود که در نتیجه این جلسات حاصل شد؛ توافقنامه‌ای بین معاونت اجتماعی و آموزش و پرورش تهران امضاء شد که به آن صورت عملیاتی نشد و امیدوارم کارگروه مشترک پیشنهادی اعضاء به این توافقنامه بپردازد.

مجتبی شاکری، عضو دیگر شورا نیز گفت: مسئولیت‌های مشترک شورای شهر و آموزش و پرورش زمینه خوبی است که مدیرکل آموزش و پرورش تهران برنامه‌ای برای آن در نظر بگیرد با توجه به اینکه رویکرد فرهنگی در اعضای شورا غلبه دارد ما دغدغه‌های مشترکی با آموزش و پرورش داریم و می‌توانیم از مباحث کلی وارد مباحث برنامه‌ای شویم.

اسماعیل دوستی از دیگر اعضای شورا نیز گفت: ما در استانها شورای آموزش و پرورش استان را داریم و در تهران می‌توانیم این شورا را در سطح مناطق تشکیل دهیم، اساس فرهنگ ما آموزش و پرورش است و بسیاری از مشکلات با رفع مشکلات آموزش و پرورش حل می‌شود.

وی ادامه داد: من بازدیدی از دبیرستان شهید مطهری در خیابان فلسطین داشتم و از مسئولان آموزش و پرورش درخواست می‌کنم تا کمک کنند این دبیرستان را نجات دهیم چرا که مالک هر سال شکایت می‌کند و دانش‌آموزان هیچگونه امنیتی ندارند.

احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهر تهران نیز درخواست کرد آموزش پرورش تهران به مدرسه دارالفنون به عنوان یک میراث تاریخی رسیدگی کند و آن را به موزه آموزش و پرورش تبدیل کند.

ابوالفضل قناعتی نیز سؤالی درباره مکانیزم کنترل شهریه مدارس غیر انتفاعی مطرح کرد.

اقبال شاکری با بیان اینکه تقریباً همه دبستان‌ها توسط خانم‌ها اداره می‌شود، گفت: دانش‌آموزان پسر به این ترتیب از معلمان مرد بی بهره می‌مانند ضمن اینکه در گذشته ورزش آموزشگاه‌ها پایه ورزش قهرمانی ما بود اما اکنون چندان مورد توجه نیست.

یزدیخواه در پاسخ به نظرات اعضای شورای شهر، گفت: مدرسه دارالفنون در حال بهسازی و تبدیل به موزه تعلیم و تربیت است، شورای مناطق آموزش و پرورش در تهران قابل راه‌اندازی است، اگر کارگروه مشترک زودتر تشکیل شود می‌توانیم مفاهیم مورد علاقه دو طرف را زودتر تعریف و عملیاتی کنیم به خصوص که توافقنامه قبلی به نتیجه نرسید.

وی همچنین گفت: غیر از 13.5 میلیارد تومان کمک شهرداری به آموزش و پرورش مناطق هم به طور مجزا به مدارس کمک می‌کنند، شهریه مدارس غیرانتفاعی نیز از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان متغیر است علت هم آن است که این مدارس از تیر تا تیر سال بعد فعالیتهای مختلفی را انجام می‌دهند که این خدمات ویژه باعث گرانی شهریه آنها می‌شود البته شرکت در این فعالیتها برای دانش‌آموزان الزامی نیست ضمن اینکه باید توجه داشت هزینه تحصیل هر دانش‌آموز در مدارس دولتی برای دولت رقمی معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار