امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 9
۱۸:۵۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 56983
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۴:۰۱
تعداد بازدید: 64
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، کاپیتان حمیدرضا پهلوانی رئیس سازمان هواپیمایی اظهار داشت: پیش‌نویس آیین‌نامه ...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، کاپیتان حمیدرضا پهلوانی رئیس سازمان هواپیمایی اظهار داشت: پیش‌نویس آیین‌نامه آزادسازی قیمت‌ها طبق برنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری آماده شده است.

وی افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مکلف به آزادسازی نرخ‌ها در سال سوم برنامه بود و باید از ابتدای امسال آزادسازی نرخ‌ها عملیاتی می‌شد.

وی با اشاره به تحمیل برخی منابع از سوی دولت به ایرلاین‌ها گفت: باید این منابع از ایرلاین‌ها جدا شود و عرصه برای ایجاد رقابت فراهم باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال گذشته برای نرخ‌گذاری دو پارامتر بالایی و پایینی انتخاب کردیم، گفت: تنوع قیمت در ساختار وضعیت موجود ایرلاین‌ها وجود دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی تصریح کرد: کف قیمت‌ها را برداشته‌ایم و عرصه رقابتی را برای متنوع‌سازی قیمت‌ها فراهم کرده‌ایم.

پهلوانی تصریح کرد: سال گذشته در قالب برنامه‌ سه ماهه، نرخ بلیت میانگین 65 درصد افزایش یافت که این به دلیل نوسان اخیر ارزی و افزایش نرخ سوخت بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بسترهای آزادسازی نرخ بلیت فراهم شده است، گفت: اگر اتفاقی در آزادسازی نرخ‌ها انجام شود، حداکثر پروسه یک ساله خواهد بود و پس از آن طبق پیش‌بینی‌ها، قیمت‌ها به میزان کنونی نزدیک می‌شود.

کاپیتان پهلوانی با بیان اینکه کف قیمت برای ایرلاین‌ها برداشته شده است، گفت: در مسیرهای یکسر خالی، ایرلاین‌ها می‌توانند برای جلب مسافر نرخ ها را کاهش دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره فعالیت‌های سازمان هواپیمایی برای آزادسازی نرخ‌های بلیت تصریح کرد: مسیرهای داخلی را به انتخاب ایرلاین‌ها قرار داده‌ایم و با توجه به میزان توانمندی آنها، مسیرهای درخواستی ارائه شده است و در واقع شرایط آزادسازی مسیرها فراهم است.

وی افزود: در حال حاضر 16 ایرلاین موجود کشور با 240 فروند هواپیما عرصه را برای رقابت فراهم می‌بینند.

پهلوانی اظهار داشت: پارسال برای مشخص کردن نرخ بلیت، برخی پارامترها را برای ایرلاین‌ها مشخص کردیم.

وی با اشاره به فعالیت 54 فرودگاه در کشور گفت: نگرانی ما پس از آزادسازی نرخ‌ها، ارائه خدمات به مردم در مناطق محروم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: هر جا که صنعت هوایی فعال باشد، پارامتری برای نشان دادن قدرت اقتصادی منطقه است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: هم‌اکنون هواپیماهایی که نرخ‌های متفاوتی در مورد ارزش هواپیما دارند، با قیمت‌های بلیت یکسان مواجه هستند و این منصفانه نیست، زیرا نرخ‌های تکلیفی برای هر نوع هواپیما موجب می‌شود، شرکت‌ها نوسازی ناوگان را در دستورکار قرار ندهند.

وی با تأکید بر اینکه آزادسازی نرخ‌ها به ارتقاء خدمات می‌انجامد، گفت: در حال حاضر شرکت‌های توانمند متفاوتی داریم که عرصه رقابت برای آنها به دلیل تکلیفی بودن نرخ‌ها توجیه‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: اگر این عرصه رقابتی به گونه‌ای شکل گیرد که مردم ارتقاء خدمات را حس کنند، از آن استقبال خواهند کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: حدود 60 درصد هزینه ایرلاین‌ها با توجه به ساختار هواپیماهای آنها ارزی است.

وی با بیان اینکه متوسط سن ناوگان 22.8 سال است گفت: امسال 22 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور افزوده شد.

پهلوانی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 160 میلیون تومان حق مسافر را به خودش بازگرداندیم، اضافه کرد: 4 درصد کل ترابری مسافری در کشور برعهده حمل ونقل هوایی است که از این رقم تعدادی از مسافران، کارمندان دولت و بقیه هم مردم عادی هستند.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی اقتصادی ما این است که اگر زیرساخت‌ها به طور دقیق اجرا شود، پس از خصوصی‌سازی کامل و گذشت یک سال به نرخ‌های فعلی نزدیک می‌شویم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اگر نرخ سوخت و ارز تصویب شود، مشکل ایرلاین‌ها کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: سال گذشته ارز مرجع در اختیار ایرلاین‌ها قرار دادیم، اما پس از نوسان ارزی، ارز مبادله‌ای به آنها اختصاص یافت، اما ظاهراً شرکت‌ها در تأمین این ارز مشکل دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مسافر از امتیازات یک مسافر بهره‌مند باشد گفت: اگر با پروازهای چارتریک مخالفت کنیم، به خاطر آن است که مسافر از امتیازات ویژه بهره‌مند شود.

انتهای پیام/ب
برچسب ها:
آخرین اخبار