امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 9
۱۵:۴۴
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 57162
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ساعت ۰۲:۰۹
تعداد بازدید: 75
 خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، گروه کتاب و ادبیات،‌ برای نخستین بار هفته گذشته همه برندهای ایرانی _ اسلامی در جشنواره‌ای با عنوان ...

 خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، گروه کتاب و ادبیات،‌ برای نخستین بار هفته گذشته همه برندهای ایرانی _ اسلامی در جشنواره‌ای با عنوان «تحریر ایرانی» گردهم آمدند تا محصولات خود را به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم ارائه دهند که خوشبختانه مورد استقبال خوب مخاطبان نیز قرار گرفت.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که از دهه گذشته به تولید برند ایرانی _ اسلامی «دارا و سارا» اهتمام ویژه‌ای داشته و تلاش کرد تا محصولاتی نظیر عروسک‌، کیف مدرسه و در نهایت لوازم‌التحریر دارا و سارا را برای دانش‌آموزان سراسر کشور تولید و در مراکز کانون به توزیع مناسب آن بپردازد، اما متأسفانه تولید این برند ایرانی _ اسلامی با توجه به وفور مخاطب همچنان کاهش یافته است.

امسال نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بعد از مدتی دوباره به تولید 36 دفتر ایرانی _ اسلامی پرداخت که از پرمخاطب‌ترین آنها می‌توان به تصاویر اسطوره‌های ایرانی و دفاتر دارا و سارا اشاره کرد، اما روز گذشته با حضور در مراکز مختلف کانون در خیابان جم، وزراء و حجاب متوجه شدیم که هنوز دفاتر دارا و سارا به این مراکز نرسیده است.




* متکی‌زاده: تبلیغ ضعیف برندهای ایرانی _ اسلامی از صدا و سیما/ نایاب بودن این دفاتر در کشور

زهرا متکی‌زاده، که به همراه دختر 5 ساله‌اش به فروشگاه مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده است، بیان می‌کند: امسال دخترم را برای آموزش زبان انگلیسی و نقاشی در یکی از مجتمع‌های فرهنگی وابسته به شهرداری ثبت‌نام کرده‌ام که امروز برای خرید دفاتر مورد نیاز فرزندم به کانون آمده‌ام.

وی اضافه می‌کند: به جزء دفتر شطرنجی، هیچ نوع دفتر دیگری با تصاویر «دارا و سارا» در فروشگاه مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان یافت نمی‌شود و تنها از این برند جامدادی و کیف سی‌دی وجود دارد.

متکی‌زاده درباره دیگر تصاویر دفاتر کانون، ادامه می‌دهد: در گذشته کانون از صدا و سیما برنامه‌های متنوعی را از عروسک‌های دارا و سارا و محصولات آن پخش می‌کرد که این مهم باعث ایجاد علاقه و انگیزه خرید در کودکان و نوجوانان شد، اما امروز تبلیغات این برند بسیار کم اما محبوبیت بسیار است.

وی می‌افزاید: سایر تصاویر دفاتر کانون خوب و زیباست که از جمله آن می‌توان به خاله قزی که در حال آب دادن گل‌هاست و تصویر کارتونی حیوانات نظیر گاو و موش اشاره کرد که فرزندم از این تصاویر استقبال کرد اما علاقه او به خرید دفاتری با تصاویر «دارا و سارا» به گونه دیگری است.
 



* یعقوبی: عدم دسترسی آسان به محصولات دارا و سارا/ اسطوره‌های ایرانی پرمخاطب‌ترین دفاتر کانون

آرمیتا یعقوبی، که برای فرزند پسر 14 ساله و دختر 9 ساله‌اش به فروشگاه کانون واقع در خیابان جم آمده است، می‌گوید: هنوز دفاتر مورد نیاز فرزندانم را خریداری نکرده‌ام چراکه منتظر بودم تعداد دفاتر مورد نیاز آنها از سوی مدرسه اعلام و سپس به میزان نیاز خریداری کنم.

وی اضافه می‌کند: دخترم به تصاویر «دارا و سارا» علاقه بسیاری دارد و امروز برای خرید عروسک و دفاتر آن به این مرکز آمده‌ام اما به جزء کیف سی‌دی، جامدادی و یکسری دفتر برای کشیدن رسم و نمودار، محصول دیگری را از این برند مشاهده نکردم.

یعقوبی با بیان اینکه تصاویر اسطوره‌های ایرانی نظیر «آرش کمانگیر» و «شهید بابایی» مورد استقبال خوب پسرم قرار گرفت، بیان می‌کند: از مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقاضا دارم که اگر واقعاً مراکز و فروشگاه‌هایی را برای رفاه حال مردم راه‌اندازی می‌کنند حداقل به محصولاتی که باید در آن وجود داشته باشد، هم توجه کنند، به طور مثال هم‌اکنون دفتر، کیف مدرسه و حتی عروسک «دارا و سارا» نیز در هیچ کجای مراکز کانون یافت نمی‌شود.

وی می‌افزاید: حتی در برخی از مراکز کانون به ویژه روز گذشته با حضور در فروشگاه مرکزی کانون در خیابان خالد استامبولی، و خرید چندین بازی فکری، یک کیسه مناسب وجود نداشت که بنده وسایل خریداری شده‌ خود را در آن قرار دهم به نظرتان واقعاً تنها راه‌اندازی یک فروشگاه کافی است؟.

یعقوبی معتقد است، باید تولید محصولات «دارا و سارا» به عنوان نخستین برند ایرانی _ اسلامی باید در کشورمان روز به روز در حال افزایش باشد نه اینکه در بازده زمانی تولید و سپس با چندین سال توقف همراه باشد.
 


 
 



بر اساس این گزارش، بعد از گذشت 3 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، امسال چند تولیدکننده ایرانی گردهم آمده و به تولید دفاتر ایرانی _ اسلامی نظیر روشنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نجیب پوشان،‌ شکرستان، ایام و قاصدک پرداختند که متأسفانه برخی از محصولات این برندهای ایرانی حتی در فروشگاه‌های خودشان نیز یافت نمی‌شود.

به طور مثال باید به تصاویر دفاتر «دارا و سارا» اشاره کرد که همچنان بعد از گذشته بیش از یک دهه در میان مخاطبان از محبوبیت بالایی برخوردار است اما به دلیل اینکه عروسک‌های ایرانی دارا و سارا به دلایلی در کشور تولید نمی‌شود، با کمبود و یا نایاب بودن‌اش در کشور مواجه هستیم، اما دفاتر این برند ایرانی که به سهولت در داخل کشور قابل تولید و توزیع است، نیز در مراکز کانون نایاب شده است.
 



استقبال مردم از تولید محصولات ایرانی _ اسلامی آنقدر خوب و بی‌نظیر است که آن را می‌توان به گفت‌وگوی ساده با تولیدکنندگان نوشت‌افزارهای ایرانی _ اسلامی دریافت اما متأسفانه غفلت مسئولان ما به تولید محصولات طبق نیاز و ذائقه مخاطب، موجب شده که خانواده‌ها محصولات مورد نیاز خود را از داخل مجموعه برندهایی انتخاب کنند که نه تنها بار فرهنگی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان این مرز و بوم نخواهد داشت بلکه مروج فرهنگ بی‌بند و باری و دوری از فرهنگ دینی و اسلامی هستند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد دولتی اگر به تولیدات خود طبق نیاز، سلیقه و ذائقه مخاطبان توجه نکند، قطعاً محبوبیت خود را در میان مخاطبان از دست خواهد داد، همچنین سال‌ها از تبلیغات کانون درباره برند ایرانی _ اسلامی دارا و سارا می‌گذرد اما همچنان این محصول از محبوبیت بسیاری در میان کودکان و نوجوان این مرز و بوم برخودار است که اگر به نیاز آنها بی‌توجهی شود قطعاً سیندرلا، باربی، بنتن و مرد عنکبوتی برای آنها کودکان امروز به یک اسطوره تبدیل خواهند شد.
انتهای پیام/و
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها