امروز : شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 25
۱۱:۳۳
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 5746
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ساعت ۱۳:۴۱
تعداد بازدید: 130
فرهنگ غنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: برای داشتن استخوان‌های قوی باید به دو نکته توجه داشت یکی تغذیه مناسب و دیگری ...

فرهنگ غنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: برای داشتن استخوان‌های قوی باید به دو نکته توجه داشت یکی تغذیه مناسب و دیگری وارد نکردن فشار بیش حد به مفاصل است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در مراحل نوزادی باید استخوان‌های نوزاد چک شود و اگر علائم ضعف استخوانی وجود داشته باشد، باید با انجام آزمایش و تعیین ویتامین D یا عکس از مچ دست درمان دارویی را شروع کرد.

متخصص ارتوپدی ادامه داد: در مراحل بعدی رشد باید کودکان با فعالیت‌های ورزشی سبک مثل دوچرخه و شنا و اسکیت به تقویت عضلات و مفاصل استخوانی بپردازند.

غنی‌پور تصریح کرد: از سن 4 سالگی به بعد باید ورزش اسکیت را شروع کرد و ژیمناستیک نیز از 9 سالگی به بعد توصیه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: پرش‌های بیش از حد و بالا و پایین پریدن‌های مکرر در سنین پایین می‌تواند به محل‌های رشد استخوانی فشار وارد کند و باعث تغییر شکل مفاصل شود و در نهایت به ضعف استخوانی منجر شود.

غنی‌پور تغذیه مناسب و استفاده از ترکیبات کلسیم‌داری مثل لبنیات و سبزیجات را در تقویت استخوان مفید دانست و ادامه داد: در کنار تغذیه بهتر است برای کودکان از کفش‌های نرم و کفش‌هایی که در ناحیه مچ ساق‌دار هستند استفاده کرد تا فعالیت‌های کودکانه عارضه‌ای در ناحیه مچ پا برای آنها ایجاد نکند.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار