امروز : جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 2
۲۲:۰۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 59146
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۵:۰۵
تعداد بازدید: 62
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا مؤتمر ظهر امروز در جشن هوشمند‌سازی مدارس با اشاره به ضرورت هوشمند شدن ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا مؤتمر ظهر امروز در جشن هوشمند‌سازی مدارس با اشاره به ضرورت هوشمند شدن آموزش‌های مدارس اظهار کرد: طرح هوشمند‌سازی مدارس از سه سال گذشته تاکنون در اصفهان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اقدامات بسیاری از سوی آموزش و پرورش در راستای قرار گرفتن مدارس در مسیر هوشمند‌سازی صورت گرفته است، اضافه کرد: البته مدعی نیستیم که تمام مدارس هوشمند شده‌اند، اما در حال حاضر اصفهان رشد خوبی در زمینه اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس دارد.

معاون پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس تصریح کرد: امروز قرار گرفتن مدارس در مسیر هوشمند‌سازی انتخاب نیست، بلکه یک اضطرار تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مدارس ناگریز به حرکت در مسیر هوشمند‌سازی هستند، ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع دولتی طرح قرار گرفتن مدارس در مسیر هوشمند‌سازی با مشارکت‌های مردم و بخش خصوصی اجرا می‌شود.

مؤتمر با اشاره به هدف از اجرای این طرح تأکید کرد: بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس است و دانش‌آموزان باید در راستای استفاده خود از آموزش‌های مدارس باید از فناوری‌های روز دنیا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه استفاده هوشمندانه از فناوری باید در سطح مدارس نهادینه شود، افزود: امروز هوشمند‌سازی مدارس با توجه به افزایش حجم اطلاعات علمی، سرعت تغییر اطلاعات و تغییر رویکرد‌های آموزشی از محوری به کاربردی به میزان بسیاری احساس می‌شود.

معاون پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش با اجرای این طرح درصدد است که آموزش دانش‌آموزان محدود به مدرسه نباشد، گفت: نا‌محدود کردن زمان آموزش نیز از مهم‌ترین رویکرد‌های اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس است.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌های متعدد و روش‌های متنوع آموزشی سبب افزایش یادگیری دانش‌آموزان می‌شود، اظهار کرد: در این طرح نقش معلم از انتقال‌دهنده دانش به راهنمای آموزش و نقش دانش‌آموزان نیز از یک یاد‌گیرنده فعال به یک دانش‌آموز فعال، نقال و مشارکت‌جو تبدیل می‌شود.
انتهای پیام/63004/صا30
برچسب ها:
آخرین اخبار