امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۰۸:۳۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 60559
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۲:۰۸
تعداد بازدید: 86
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال 79 به تولید محصولات «دارا و سارا» نظیر عروسک و ...

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال 79 به تولید محصولات «دارا و سارا» نظیر عروسک و لوازم‌التحریر پرداخت که به دلیل تبلیغات خوبی که این برند در صدا و سیما از خود نشان داد، مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفت به نوعی که با توجه به اینکه بیش از یک دهه از تولید و تبلیغ این برند می‌گذرد اما همچنان از اقبال خوبی میان کودکان و نوجوانان برخوردار است.

چندی پیش در جشنواره و نمایشگاه «تحریر ایرانی»، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دفاتری را با طرح‌های گوناگون و زیبای «دارا و سارا» به بازدیدکنندگان این نمایشگاه عرضه کرد که از استقبال خوبی هم برخوردار بود اما طی بازدیدهای مکرر از مراکز کانون، متوجه شدیم که عرضه این دفاتر تنها در این نمایشگاه بوده و هنوز هیچ نوع دفتری با این برند در مراکز کانون توزیع نشده‌ است.




در این راستا با یکی از انبارداران و مسئولان فروش محصولات کانون و پرورش فکری کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو نشستیم که وی می‌گوید: فکر نمی‌کنم که تولید دفاتر ایرانی _ اسلامی «دارا و سارا» برای امسال باشد، اما در نهایت ما انباردار و توزیع کننده بوده و از نحوه و چگونگی تولید و توزیع محصولات کانون هم بی‌اطلاع‌ هستیم.

یکی از فروشندگان فروشگاه مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان خالد اسلامبولی، بیان می‌کند: علاقه مخاطبان به لوازم‌التحریر «دارا و سارا» آنقدر زیاد است که گاهی اوقات مجبور هستیم که طی ماه دو یا سه بار قفسه‌های مربوط به این تصاویر را که خالی می‌شوند را بچینیم.

وی اضافه می‌کند: دفاتری که کانون جدیداً تولید و در مراکز خود نیز توزیع کرده است، زیبا هستند اما محبوبیت تصاویر «دارا و سارا» بسیار بیشتر از سایر تصاویر و کاراکترها است.  
 



به همین منظور به سراغ مرتضی حیدری مشاور اقتصادی و مدیر بازرگانی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفتیم، وی درباره توزیع نامناسب دفاتر و لوازم‌التحریر «دارا و سارا» در مراکز کانون، بیان داشت: کانون امسال به دلایلی به تولید دفاتر «دارا و سارا» نپرداخت.

حیدری می‌افزاید: مقداری دفاتر «دارا و سارا» از گذشته در انبار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود داشت که همه انها را در جشنواره و نمایشگاه «تحریر ایرانی» به مخاطبان عرضه کردیم.

وی ادامه می‌دهد: امسال واقعاً هدف اصلی‌مان، کار کردن بر روی برندهایی بوده که غیر از «دارا و سارا» است یعنی بیشتر می‌خواستیم تا تولیدکنندگان، هنرمندان و توزیع‌کنندگان و یا بُنکداران متوجه آن شوند که طرح‌های ایرانی _ اسلامی کشش و درخواست لازم را در بازار و در بین مخاطبان دارد و مردم ایران به این مقوله علاقه‌مند هستند و دوست دارند از این مباحث استفاده کنند.

به گفته حیدری، در گذشته بر روی برند «دارا و سارا» تبلیغات خوبی صورت گرفت که اگر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کردیم کمی ما را از تولید سایر دفاتر با طرح‌ها و تصاویر جدید دور می‌کرد، به همین منظور هر چه از این دفاتر در انبار بود، را در میان مخاطبان توزیع کردیم.
 



وی معتقد است، امسال بیشتر توجه‌مان را بر روی برندهایی غیر از برند «دارا و سارا» گذاشتیم یعنی توجه‌مان بر روی تصاویر و برندهای غیر «دارا و سارا» بود که نهایتاً آنها نیز مؤفقیت‌آمیز بودند که در این راستا هم علاقه مردم و هم کشش کار را دیدیم و واقعیت قضیه هم این است که ما و چند شرکت دیگر با کار کردن در این زمینه، توانستیم حداقل نیاز بازار را تأمین کرده و همه نیازهای مردم عزیزمان را پاسخ دهیم.

مدیر بازرگانی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه آیا تولید مجدد دفاتر «دارا و سارا» در دستور کار کانون قرار خواهد گرفت، می گوید: قطعاً همین طور خواهد بود چراکه تولید محصولات این برند نظیر دفاتر، لوازم‌التحریر و کیف آرام آرام در کانون تقریباً روی ریل افتاده است یعنی شاید مهر ماه فصل عمده توجهات و تقاضاها باشد ولی در طول سال هم این تولیدات ادامه خواهد داشت.

وی اضافه می‌کند: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی جلساتی، مدام با شرکت‌ها و تولیدکنندگان مختلف ایرانی در حال گفت‌وگو است یعنی کانون با هنرمندان، طراحان، گرافیست‌ها، دائماً هر هفته یکی و دو جلسه برپا می‌کند تا طرح‌های خوب و جذاب را که برای کودکان و نوجوانان قابل توجه باشد، را تحویل و به مرور زمان به تولید آنها بپردازیم.
انتهای پیام/و
برچسب ها:
آخرین اخبار