امروز : شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 23
۱۳:۱۱
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 60873
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ساعت ۰۹:۰۱
تعداد بازدید: 104
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، جاده نکا به نیروگاه که ارتباط شهرهای مهم و صنعتی نکا و بهشهر را به هم وصل ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، جاده نکا به نیروگاه که ارتباط شهرهای مهم و صنعتی نکا و بهشهر را به هم وصل می‌کند، یکی از مسیرهای ترانزیتی منطقه به شمار می‌رود که همواره کامیون‌های سنگین برای ترانزیت کالا در آن در حال عبور و مرور هستند و به علت وجود صنایع مختلف در ساحل دریای خزر، کارگران فراوانی نیز در این جاده رفت و امد می‌کنند.

جاده نکا به نیروگاه از مسیرهای اساسی و مهم در حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیتی است که به دلیل همجواری و دسترسی آسان به شرکت‌های ساحلی دریای خزر همچون بندرامیرآباد بهشهر، پایانه‌های نفتی و شرکت صدرا روزانه ترانزیت کالاهای مختلف از این مسیر انجام می‌شود، اما به دلیل بی‌توجهی برخی از مسئولان این جاده همچنان هر روز طعمه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد.

مردم روستاهای اطراف این جاده همچون طوسکلا، سیاوش‌کلا، خورشید و بایع‌کلا سال‌ها است که به این تصادفات خونین عادت کرده‌اند و با اینکه صحنه‌های دلخراش دیده‌اند و بارها اعتراض کرده و جاده را مسدود کردند اما متاسفانه به قول خودشان این رشته سر دراز دارد و سیری‌ناپذیر است و قربانی می‌گیرد.

مرتضی مصباح از اهالی روستاهای اطراف این جاده در این باره می‌گوید: متاسفانه جاده نکا به نیروگاه و بهشهر به بندرامیرآباد بهشهر از جمله جاده‌های خطر آفرین هستند که علی رغم وعده‌های مسئولان همچنان سیر لاکپشتی خود را طی می‌کند و نشانی از پیشرفت مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: هر بار که مسئول استانی یا شهرستانی وارد منطقه می‌شود نیروها فعال شده و مشغول کار هستند و در مابقی سال متاسفانه خبری از آنان نیست.

مصباح ادامه داد: هر بار هم که به فرمانداری و مسئولان مربوطه مراجعه می‌کنیم، داد از اعتبارات و عدم تخصیص آْن دارند و انگار جان مردم بی‌گناه برایشان اهمیت چندانی ندارد.

سمیه بادابسری نیز در این رابطه به خبرنگار فارس در نکا گفت: ما که هر بار برای استفاده از دریا و مواهب الهی وارد این جاده می‌شویم خون دل می‌خوریم.

وی بیان داشت: هیچ نوع ایمنی و امنیتی در این جاده وجود ندارد و متاسفانه تردد کامیون‌های مختلف برای حمل و نقل کالا و سرعت بالای آنان، خود موجب شده که امنیتی وجود نداشته باشد و متاسفانه بیشتر کامیون داران رعایت فاصله، حریم جاده و خودروهای دیگر را ندارند.

بادابسری خاطرنشان کرد: جاده نکا به نیروگاه دارای عرض کمی است و همیشه محل بروز تصادفات سنگین بوده و علی رغم اینکه از مصوبات سفر اول دولت احمدی‌نژاد در سال‌های گذشته بوده، اما وعده حل این مشکل عملی نشده و دو بانده شدن این جاده همچنان ادامه دارد.

یکی دیگر از اهالی روستاهای اطراف این جاده نیز معتقد است: این جاده علاوه بر تردد اهالی روستاهای مختلف، باید بار سنگین ترافیک کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین را به شرکت‌های مختلف ساحلی را نیز متحمل می‌شود که با توجه به مسکونی بودن اطراف این جاده، باید رعایت بیشتری در سرعت و حمل و نقل انجام شود.

مهدی قاسمی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت روستاییان و افزایش خودرو و وسائل نقلیه در این منطقه، متاسفانه فکری برای تردد نشده است و ما همچنان شاهد قربانی گرفتن این جاده هستیم.

وی بیان داشت: متاسفانه اکنون با زیرسازی‌های انجام شده، شانه‌های مختلفی در جاده ایجاد شده است که خود موجب انحراف خودرو و ایجاد خطر می‌شود.

قاسمی گفت: متاسفانه مسئولان سال‌ها است که وعده تکمیل این جاده را تا چند ماه آینده می‌دهند، اما در عمل  وعده‌هایی که رنگ واقعیت را به خود ندیده‌اند، این جاده تکمیل نشده است.

این مسئول افزود: تعریض این جاده از مصوبات سفر نخست ریاست جمهوری است و با توجه به اینکه سفر دوم دولت نیز انجام شده است، مسئولان باید توجه بیشتری به این جاده و روستا‌نشینان منطقه کنند.

قاسمی یادآور شد: متاسفانه این جاده به یک کشتارگاه تبدیل شده که افراد زیادی را بلعیده است و سریال تصادف‌های خونین در این جاده تمام ندارد و خانواده‌های فراوانی را داغدار عزیزان خود کرده است.

احمدعلی مقیمی نماینده مردم نکا در مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش در جلسه‌ای اعلام کرد: این جاده از ابتدای راه‌اندازی تا کنون در حدود 50 کشته داده و همین امر در رابطه با جاده بهشهر به بندر امیرآباد بهشهر نیز صدق می‌کند و جاده بهشهر به بندر نیز حدود 50 کشته داشته است.

بنا به گفته برخی از افراد آگاه در این زمینه تا کنون در حدود 700 تصادف در جاده نکا به نیروگاه رخ داده است.

به گفته مدیر کل فقید راه و ترابری مازندران، چهار‌خطه شدن جاده نکا به نیروگاه نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار است.

موسی رحیمی اعلام کرده بود که آسفالت و چهار بانده کردن جاده نکا به نیروگاه از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری به این شهرستان است که نهایی شدن آن برکات فراوانی برای شهرستان به همراه خواهد داشت؛ این جاده به طول 25 کیلومتر در برنامه‌ریزی گنجانده شده که عملیات اجرایی آسفالت شش کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد تومان عملیاتی شد.

به گزارش فارس، جاده نکا ـ‌ نیروگاه با دارا بودن بیش از 20 روستا و وجود کارخانجات متعددی نظیر نیروگاه، شرکت پایانه نفتی، صدرا و قرار گرفتن در مسیر بندر امیرآباد، دارای بار ترافیکی بالاست که با تعریض و جاده سازی، این محور از امنیت لازم برخوردار می‌شود.

جاده نیروگاه در شمال نکا و در بخش مرکزی این شهرستان واقع شده که دارای 23 روستا با جمعیتی بالغ بر 18 هزار نفر است.
=============
گزارش از: مریم نظری
=============
انتهای پیام/86002/ن۴۰
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها