امروز : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 5
۲۳:۲۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 61293
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۲ - ساعت ۰۱:۱۰
تعداد بازدید: 48
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، در هفته‌ای که گذشت اخباری در مورد تلاش شرکت پژو برای در اختیار گرفتن بازار ...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، در هفته‌ای که گذشت اخباری در مورد تلاش شرکت پژو برای در اختیار گرفتن بازار خودروی ایران در خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس منتشر شد.

در یکی از این اخبار، روح‌الله عباس‌پور سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر لزوم استفاده از توان تولید داخل در صنعت خودرو‌سازی، گفت: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی باید به توان تولید داخل متکی باشیم.

وی با اشاره به بحث‌های مطرح شده مبنی بر حضور دوباره شرکت پژو در ایران، اظهار داشت: اگر قرار است این شرکت دوباره در بازار ایران حضور داشته باشد، باید دانش فنی تولید را به خودرو‌سازان ایرانی انتقال دهد و علاوه بر این، در صنعت خودرو‌سازی نیز مشارکت داشته باشد.

همچنین یک مقام آگاه با تشریح زیان‌های ناشی از حضور شرکت پژو در صنعت خودروی ایران، به فارس گفت: با وجود شرکتی مانند پژو در ایران، صنعت خودروی کشور به شرایط قبل از انقلاب و مونتاژکاری برگشته است.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: در قرارداد با شرکت پژو، ایران‌ خودرو حق ندارد خودروی جدیدی را بر روی پلت‌فرم پژو بدون اجازه آنها طراحی کند.

وی گفت: در تولید سمند از پلت‌فرم 405 استفاده شد ولی تغییراتی در این خصوص صورت گرفت تا شرکت پژو نتواند اعتراضی داشته باشد.

* شروط شکایت از پژو

در پاسخ به انتقادات مطرح شده در مورد احتمال حضور دوباره پژو در ایران، یکه زارع مدیر عامل شرکت ایران ‌خودرو برای شکایت از شرکت پژو بابت خسارتی که به ایران وارد کرده است، شرط گذاشت و در عین حال گفت: اصراری بر حضور پژو در ایران نداریم.

وی که این روزها ترجیح می‌دهد کمتر در معرض دید قرار گیرد و به همین دلیل نیز از سخنرانی‌ در برخی مراسم‌ها و یا حضور در جمع خبرنگاران خودداری می‌کند، در گفت‌وگوی کوتاهی با فارس در پاسخ به این سوال که با توجه به زیان وارد شده به ایران از محل قطع ناگهانی همکاری پژو با ایران، آیا قصد ندارید از این شرکت شکایتی کنید؟ اظهار داشت: این موضوع بستگی به این دارد که مذاکرات ما با پژو به کجا برسد، باید دید این شرکت در آینده، گذشته‌اش را جبران می‌کند؟

در این مورد، محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت نیز از عدم پیگیری حقوقی قرارداد پژو توسط وزارت صنعت خبر داد.

این در حالی بود که رضا رحمانی، چند روز پیش در گفت و گو با فارس گفته بود: وزارت صنعت پیگیر مسائل حقوقی مربوط به زیان وارد شده از سوی پژو به ایران است.

وی همچنین از پیشنهاد تعیین تعرفه پلکانی برای واردات خودرو خبر داد و گفت: پیشنهادی در مورد تعیین تعرفه واردات خودروها در خصوص حجم موتور آنها مطرح شده است.

صالحی‌نیا ادامه داد: در این راستا تعرفه واردات خودروهای هیبریدی، پایین و خودروهای برقی بسیار پایین‌تر پیشنهاد شده است که باید در کمیسیون ماده یک در مورد آن بررسی و تصمیم‌گیری شود.

در هفته گذشته، خبری در سایت خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس منتشر شد که بر اساس آن، اعلام شد که ایران با تولید 850 هزار دستگاه خودرو در سال 2012 در رده شانزدهمین کشور خودروساز جهان قرار گرفت.

* جولان حشرات در مواد غذایی بسته‌بندی شده

در هفته‌ای که گذشت، گزارشی در مورد جولان حشرات در مواد غذایی بسته‌بندی شده نیز در خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس منتشر شد.

در این گزارش آمده بود: وجود سوسک در تن ماهی، کپک در دسر نسکافه‌ای یک برند معروف، نوشابه‌های نفتی، پفک با طعم مورچه و سنگ‌اندازی در کنسرو لوبیا برخی نمونه‌های عدم رعایت استاندارد و کنترل سازمان استاندارد بر کیفیت محصولات برخی واحدهای تولیدکننده مواد غذایی است.

* استیضاح نعمت زاده

در هفته گذشته طرح استیضاح وزیر صنعت تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.

این استیضاح دارای 10 محور است که از آن جمله می‌توان به ناکارآمدی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش قیمت کالاهای اساسی، واردات بی رویه کالاهای لوکس و خودروهای گران قیمت، نابسامانی مدیریتی و عدم استفاده از نخبگان اشاره کرد.

همچنین رضا شیوا به عنوان رئیس جدید شورای رقابت، جایگزین جمشید پژویان شد.

رئیس جدید شورای رقابت در اولین اظهارنظر خود در گفت و گو با فارس از بررسی پرونده خودروسازان در این شورا برای تصمیم‌گیری مناسب به نفع جامعه و مردم خبر داد.
انتهای پیام/ک
برچسب ها:
آخرین اخبار