امروز : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 23
۰۲:۵۹
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 61395
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۲ - ساعت ۰۱:۱۲
تعداد بازدید: 82
به گزارش گروه خواندنی های خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، مشغله زیاد گاه باعث می شود وقتی برای ورزش کردن نداشته باشیم. شاید برای رفتن ...

به گزارش گروه خواندنی های خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، مشغله زیاد گاه باعث می شود وقتی برای ورزش کردن نداشته باشیم. شاید برای رفتن به باشگاه بدنسازی، پیاده روی یا ورزش در خانه وقت نداشته باشید اما با انجام این حرکات روزانه هم ورزش کرده اید هم تناسب اندام خود را حفظ می کنید. حرکاتی که انجام آن ها بعد از مدتی یک عادت می شوند و به سلامت شما کمک می کنند.
 
 



موقع غذا خوردن یا کار کردن پشت میز، صاف بنشینید و عضلات شکم را منقبض کنید. عضلات شکم خود را به مدت 20 یا 30 ثانیه منقبض کنید. در طول روز چندین بار این کار را انجام دهید. به مرور زمان و کم کم خواهید دید که عضلات شکم و پهلوی شما کوچکتر می شوند. نفسی عمیق بکشید تا حدی که شکم شما درد بگیرد نفس را آرام خارج کنید.
 



در محل کار، سوپر مارکت یا محل سکونت خود اگر آسانسور دارد، به جای آسانسور از پله استفاده کنید، برای این کار زمان زیادی را از دست نمی دهید و موجب ورزش پاها، زانوها، ساق پا و شکم شما می شود، به غیر از این به ضربان قلب شما نیز کمک می کند. ممکن است روزهای اول عضلات شما خسته و درد بگیرند ولی دلسرد نشوید به مرور تبدیل به یک ورزش روزانه و عادتی آسان می شود.
 
در حمام، مسواک زدن، مترو، آشپزی، پمپ بنزین، ظرف شستن یا هرکار ایستاده ای سعی کنید 15 ثانیه روی پنجه راست و 15 ثانیه روی پنجه چپ بایستید. این ورزش روزانه برای سلامت پاها مفید است و اثرات آن را می توانید بعد از چند هفته مشاهده کنید.




فعالیت خانگی نوعی ورزش روزانه است و برای این که این تلاش فیزیکی در پرورش اندام شما موثر باشد بهتر است مثلا در هنگام زمین شستن یا جارو زدن با قدرت این کار را انجام دهید. در واقع شما یک تمرین بزرگ بدون تجهیزات خاص و سخت و طاقت فرسا را در خانه انجام می دهید.




مدتی کار پشت میز، به بدن خود استراحت بدهید. بعد از مدتی نشستن احتمالا بدن شما خسته است، می توانید حالت کششی به بدن خود دهید. برای این کار دست ها را به طرف بالا ، جلو یا عقب با فشار بکشید، بالا تنه خود را نیز بکشید و عضلات را منقبض کنید. انجام این کار در روز یکی دوبار لااقل باعث می شود ستون فقرات استراحت کند.




بهتر است بعد از کمی نشستن بلند شوید و عضلات  پا را شل و سفت کنید و کمی راه بروید. حتی شما می توانید در ایستگاه اتوبوس، آشپزخانه، ایستادن جلوی میز یا هر وقت سر پا هستید این کار را انجام دهید.




به جای اینکه با ماشین به خرید بروید بهتر است پیاده بروید. عادت ماشین سواری را از بین ببرید. راه رفتن برای قلب و ماهیچه های شکم و پهلو و پاها، قلب و ریه بسیار مفید است. شاید اوایل راه رفتن برای شما خسته کننده باشد اما این عادت به سرعت عادی می شود و برای تناسب اندام بسیار مفید است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار