امروز : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 3
۱۱:۵۱
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 6279
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ساعت ۱۲:۴۱
تعداد بازدید: 81
علی‌اکبر قاضی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهارداشت: وظیفه رسانه‌ها در زمان انتخابات فقط خبررسانی و اطلاع‌رسانی است. استاد علوم ارتباطات ...

علی‌اکبر قاضی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهارداشت: وظیفه رسانه‌ها در زمان انتخابات فقط خبررسانی و اطلاع‌رسانی است.
استاد علوم ارتباطات افزود: اصولاً رسانه‌ها به غیر از اطلاع‌رسانی وظیفه دیگری ندارند اما رسانه‌هایی که به هر علت مورد حمایت برخی از سازمان‌ها، جناح‌ها، گروه‌ها و یا حزب‌‌‌هایی قرار می‌گیرند، ناچارند از این مراجع که ممکن است سازمان، شخص، گروه یا حزب باشد، حمایت کنند، از این رو در بزنگاه‌هایی مانند انتخابات آنچه که مردم با آن روبه‌رو می‌شوند، اطلاع‌رسانی نیست، تبلیغ است.
این فعال رسانه‌ای ادامه داد: روزنامه‌های سراسری و به طور کلی رسانه‌های غیر وابسته در کشور ما حکم کیمیا را دارند و به ندرت می‌توان رسانه‌ و سایتی را یافت که به منابع خاصی وابسته نباشد و هدف آن فقط اطلاع‌رسانی باشد.
قاضی‌زاده بیان ‌داشت: آنچه که متأسفانه فراموش می‌شود و مورد غفلت واقع می‌شود، مصالح مردم و آینده کشور است.
این روزنامه‌نگار یادآور‌ شد: زمانی یک رسانه می‌تواند به طور واقعی به نقد بپردازد که از نظر اقتصادی هیچگونه وابستگی به هیچ گروه، سازمان، حزب و ارگانی نداشته باشد؛ البته هم‌اکنون با توجه به اینکه صنعت رسانه، صنعت گرانی است رسانه‌های داخلی در این شرایط قرار ندارند.
وی افزود: حرکت رسانه‌ها و مطبوعات به سمت نقد منصفانه مستلزم قطع وابستگی‌های اقتصادی آنان است.
قاضی‌زاده اضافه کرد: در آستانه انتخابات مردم گرایش ویژه‌ای به رسانه‌ها دارند و در صورتی که نقد منصفانه راجع به کاندیداها نباشد، امکان دارد مردم به شناخت صحیحی دست پیدا نکنند.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار