امروز : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 14
۰۵:۱۴
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 62893
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ساعت ۱۶:۳۷
تعداد بازدید: 92
ابوالفضل داوودی در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: جشنواره مد و لباس درحالی برگزار می‌شود که بخش اعظمی از افرادی که از این نمایشگاه بازدید ...

ابوالفضل داوودی در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: جشنواره مد و لباس درحالی برگزار می‌شود که بخش اعظمی از افرادی که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند مردم عام نیستند و می‌توان گفت که افرادی که به دنبال مد و محصولات جدید هستند نیز ممکن است به سراغ این جشنواره نیایند بنابراین چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مد و لباس اسلامی ترویج شود.

وی ادامه داد: هنوز این جشنواره جذابیت لازم را برای مخاطبان خود نداشته است و محصولات ارائه شده تنوع لازم را ندارد و متأسفانه نگاه عامیانه به این موضوع می‌شود، از سوی دیگر حمایت رسانه‌ها و از جمله رسانه ملی می‌تواند در تثبیت جایگاه جشنواره گام مهمی را بردارد و در فرهنگ سازی نقش مهمی داشته باشد.

مدیر گروه طراحی پارچه و لباس دانشگاه آزاد اسلامی یزد افزود: رسانه ملی می‌تواند با تهیه فیلم‌ها و سریال‌هایی که در آن از لباس‌های ایرانی استفاده می‌شود نقش مؤثری در ترویج فرهنگ استفاده از مد و لباس ایرانی داشته باشد و می تواند بخشی از سلیقه مردم را تغییر دهد.

داوودی اظهار داشت: طرح‌های ارائه شده در اینگونه جشنواره‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتواند به سلیقه مردم و مخصوصاً جوانان پاسخ دهد اما تاکنون به این‌صورت نبوده است و نگاه جامعه شناسی، مردم شناسی و روانشناسی در طرح‌ها وجود ندارد، همین موضوع باعث می‌شود طرح‌هایی ارائه شده نتواند نیاز تمام نسل‌ها و سلیقه‌ها را پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که باید نگاه صرف درآمدزایی از اینگونه جشنواره‌ها برداشته شود و بیشتر به دنبال فرهنگ سازی باشیم نباید نگاه تکلیفی به جشنواره وجود داشته باشد بلکه باید به صورت مبنایی و علمی به آن پرداخته شود به گونه‌ای که در نهایت طرح‌های ارائه شده در قالب یک ژورنال در اختیار مردم قرار گیرد.
انتهای پیام/ 
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها