امروز : پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 27
۰۶:۲۱
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 62930
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ساعت ۱۶:۳۹
تعداد بازدید: 84
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، فیس‌بوک در روزهای اخیر از خرید واتس‌اپ خبر داد. این شبکه اجتماعی ۱۲ میلیارد دلار از قیمت خرید ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، فیس‌بوک در روزهای اخیر از خرید واتس‌اپ خبر داد. این شبکه اجتماعی ۱۲ میلیارد دلار از قیمت خرید را با سهام خود و ۴ میلیارد دلار را به صورت نقدی می‌پردازد. ۳ میلیارد دلار باقی‌مانده نیز از جمله صرف حفظ کارمندان کلیدی واتس‌اپ و پرداخت پاداش به آنها در آینده خواهد شد. شرکت واتس‌اپ در دل فیس‌بوک اما در قالب مؤسسه‌ای نسبتا مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.  
واتس‌آپ برنامه  پیام‌رسان موبایلی است که حدود ۴۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و شمار کاربران در ۱۲ ماه گذشته دو برابر شده است. هر روز حدود یک میلیون کاربر جدید به واتس‌اپ می‌پیوندند. دست‌اندرکاران واتس‌اپ پیش‌بینی می‌کنند، تعداد کاربران این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۵ به یک میلیارد نفر برسد.
 
 آمارها نشان می‌دهند که محبوبیت سرویس‌های پیام‌رسان و چت در خبررسانی از فیس‌بوک بیشتر شده است. به‌عنوان مثال ۷ تن از ۱۰ کاربر واتس‌اپ هر روز با این اپلیکیشن آنلاین می‌شوند؛ واتس‌اپ از این نظر از فیس‌بوک هم موفق‌تر است. گذشته از این نوجوانان ۱۶ تا ۱۸ ساله که تا کنون موتور مهمترین محرک فیس‌بوک برشمرده می‌شدند، دیگر علاقه چندانی به عضویت در این شبکه اجتماعی ندارند. خرید واتس‌اپ می‌تواند واکنش مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک به تحولات یادشده باشد.
 
خرید واتس‌آپ توسط فیس‌بوک بسیاری را به یاد خرید تاریخی گوگل در سال ۲۰۰۶ انداخت؛ زمانی که غول اینترنتی آمریکا مالک یوتیوب شد. گوگل در آن زمان ۶۵/ ۱ میلیارد دلار پرداخت کرد. یوتیوب قوانین بازی در عرصه تولید و عرضه محصولات ویدیویی را تغییر داده و هر روز دامنه نفوذ خود در بازار موسیقی و آموزش از راه دور را هم گسترش می‌دهد. انتهای پیام/آ
برچسب ها:
آخرین اخبار