امروز : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 11
۱۰:۲۱
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 64951
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ساعت ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: 59
محمد ساطعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس با تأکید بر لزوم گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه خدمات ...

محمد ساطعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس با تأکید بر لزوم گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه خدمات تجارت خارجی و ترانزیت، اظهار داشت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، دولت ‌تکالیف جداگانه‌ای را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد که در این راستا وظیفه وزارت راه و شهرسازی گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه خدمات تجارت خارجی و ترانزیت، است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از الزامات توسعه ترانزیت، رشد حمل و نقل چند وجهی و ترکیبی است، گفت: حمل و نقل ترکیبی نوعی روش حمل و نقل نبوده بلکه نظام هماهنگ کننده روش‌های مختلف حمل و نقل برای محموله‌ها است.

این کارشناس حمل و نقل ادامه داد: ‌اگر چه این شیوه در راستای یکپارچه‌سازی روش‌های حمل و نقل دریایی، هوایی، جاده‌ای و ریلی مد نظر است، اما به عنوان سیستمی که در آن بازده مجموع کل بزرگ‌تر از جمع بازده همه بخش‌ها است، دارای اهمیت بسیار است.

* حمل و نقل چندوجهی و مصرف بهینه انرژی

وی بیان کرد: در سیستم حمل و نقل چند وجهی کالا از طریق کشتی وارد بنادر ‌‌کشور می‌شود سپس از طریق ریل به بنادر خشک منتقل شده و در بنادر خشک (نظیر فرودگاه امام خمینی (ره) و بندر خشک آپرین‌) توسط سیستم حمل و نقل جاد‌ه‌ای به محل‌های مصرف توزیع می‌شود.

این کارشناس حمل و نقل اضافه کرد: دغدغه انرژی و مسأله مصرف بهینه آن، یکی از مهمترین مسائل جهان امروز است و حمل نقل چندوجهی می‌تواند نقش بسیار مؤثری را در این موضوع داشته باشد.

* کاهش زمان سیر کالا با روش حمل و نقل چندوجهی

ساطعی در تشریح مزایای حمل و نقل چند وجهی به کاهش زمان و نقاط جابه‌جایی کالا، اشاره کرد و گفت: حمل و نقل چند‌وجهی که توسط یک اپراتور برنامه‌ریزی و هماهنگ می‌شود، زمان اتلافی را به حداقل رسانده و خطرات آسیب به کالا، دزدی کالا و مفقود شدن کالا را در نقاط اتصال حمل و نقل کاهش می‌دهد.

این کارشناس حمل و نقل بیان کرد: واسطه اصلی حمل و نقل (فورواردر) از رویه‌های ارتباطی واحد در نقاط مختلف استفاده کرده و هماهنگی و کنترل کاملی بر پروسه حمل و نقل خواهد داشت و از این رو بار و یا کالا در کمترین زمان و کمترین آسیب به مقصد خواهد رسید.

* کاهش اسناد و تشریفات اداری با توسعه حمل و نقل ترکیبی‌

وی کاهش اسناد و تشریفات اداری را از دیگر مزایای رشد حمل و نقل ترکیبی عنوان کرد و افزود:‌ هر بخش از زنجیره حمل مستلزم مجموعه‌ای از اسناد و تشریفات اداری است که در مبادی مختلف گمرکات، جزء لاینفک مراحل گمرکی است.

این کارشناس حمل و نقل ادامه داد: حمل و نقل چند وجهی با ارائه اسناد و مدارک واحد و با ایجاد پیوند بین گمرکات مختلف و همچنین با واگذاری مسئولیت حمل به یک کاربر حمل واحد، این تشریفات و اسناد را به حداقل خود رسانده و سبب می شود که کالا با کمترین تشریفات و اسناد از یک نقطه به نقطه دیگر حمل شود.

* حمل و نقل ترکیبی موجب صرفه‌جویی هزینه‌های حمل می‌شود

ساطعی صرفه‌جویی در هزینه‌ها را یکی دیگر از مزایای حمل و نقل ترکیبی عنوان کرد و گفت: کاهش زمان حمل و توقف کالا در نهایت به کاهش زمان و هزینه زنجیره حمل و کاهش بیمه حمل کالا منجر می‌شود که مهمترین مزیت برای یک فورواردر است.

* اطمینان صاحب بار و قابلیت رصد کالا در سیستم حمل و نقل ترکیبی

ساطعی انعطاف پذیری، سرعت بالا و قابلیت اطمینان بالا به دلیل سیستم یکپارچه و منسجم حمل و نقل چند وجهی را از دیگر مزایای این سیستم حمل و نقلی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: هدف از چنین حمل و نقلی افزایش سرعت توزیع کالا با حذف اتلاف و‌قت در بنادر و پایانه‌های بارگیری است زیرا شکل جدید تجارت جهانی نیازمند حملی سریع، ارزان و آسان‌تر از گذشته است.

این کارشناس حمل و نقل با تأکید بر اینکه ‌مانع اصلی در تأخیر، انتقال کالا از یک زنجیره به زنجیره دیگر است، بیان کرد: در‌حمل و نقل ترکیبی هدایت منطقی کالاها، ذخیره سازی ایمن، بارگیری و حمل سریع، کم هزینه و یکپارچه از مزایای آن است. 

ساطعی اضافه کرد: همچنین قابلیت رصد بار برای صاحب کالا در سیستم حمل و نقل ترکیبی فراهم است و همین امر یکی از مشوق‌ها برای استفاده از این سیستم است. 
انتهای پیام/آ
برچسب ها:
آخرین اخبار