امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۲۰:۳۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 65645
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ساعت ۲۰:۲۴
تعداد بازدید: 59
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تجلیل از برگزیدگان ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تجلیل از برگزیدگان دهمین جشنواره علمی ـ پژوهشی فرهنگیان بسیجی که امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: سلام بر شهیدان به ویژه معلمان شهید که در دوران سخت انقلاب و دفاع مقدس، کلاس‌های درس گذرای خود را به کلاس‌های درس جاودان و همیشگی برای همه بشریت تبدیل کردند.

وی با اشاره به فداکاری‌ها و ایثار معلمان در دوران دفاع مقدس گفت: شهدای معلم ستارگان راه هستند و روزی که میدان جنگ نظامی بود معلمان در خط مقدم همراه با دانش‌آموزان حضور داشتند.

وی با اشاره به ۴۹۰۰ معلم شهید و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید گفت: امروز، رسالت ما ساخت تمدن اسلامی است؛ به‌گونه‌ای که الگویی برای همه بشریت باشد.

سردار نقدی ادامه داد: اولین نیاز ساخت تمدن اسلامی، انسان‌هایی خاص تمدن هستند که بتوانند خواسته‌ها را در عمل اجرا کنند و مکانش آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به حضور بیش از ۳۵ هزار استاد بسیجی، ده‌ها هزار پزشک بسیجی، نزدیک به نیم میلیون فرهنگی بسیجی گفت: بار مسئولیت ما سنگین است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: یک جامعه الگو باید عاری از ناهنجاری‌ها، بدی‌ها و پلشتی‌ها باشد و حقیقت باید در آن جامعه به معنای کلمه تجلی پیدا کند.

وی افزود: ما با آسیب‌های زیادی در جامعه مواجه هستیم، چگونه می توانیم از آن نقطه و وضعیت موجود به شرایط مورد نظر دست یابیم؟

سردار نقدی به سنجش خروجی‌ها و اثربخشی آن اشاره کرد و گفت: باید بررسی کنیم آن چیزی که ما را از تمدن اسلامی مطلوب دور کرده و مانع شکل‌گیری آن می‌شود، چه هستند و آیا خروجی‌های ما نسبت به آنها مصون هستند؟

وی ادامه داد: آیا خروجی‌های دستگاه تعلیم و تربیت نسبت به بحث کار و تلاش به قدر کافی توجیه هست و با بیکاری و تنبلی سر ستیز دارد؟ آیا خروجی دستگاه تعلیم و تربیت نسبت به مفاسد اخلاقی توجیه است؟ 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: آیا خروجی دستگاه آموزش و پرورش، سبک زندگی غربی را می‌تواند با سبک زندگی اسلامی مقایسه کند و ارجحیت را تشخیص دهد و با علاقه دنبال کند و آیا خروجی آموزش و پرورش ما و فارغ‌التحصیل مدرسه ما، مواد مخدر را می‌شناسد؟ خطرات آن را می‌داند و اینکه چرا نباید دنبال آن برود؟ اگر می‌داند آیا مهارت را یاد گرفته است که در کمین‌گاه‌ها خود را از آن برهاند؟ آیا خروجی دستگاه تعلیم و تربیت عاشق علم است یا از آن فرار می‌کند؟ آیا مدرک‌گراست؟

وی افزود: گاهی خودمان را راحت می‌کنیم و کار را به جای دیگر ارجاع می‌دهیم؛ اینکه دانش‌آموز چند ساعت وقتش را در مدرسه و چند ساعت در خانه است و اینکه تربیت باید کجا باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: نقص بزرگی در نظام تعلیم و تربیت داریم و آن این است که کمتر از آسیب‌ها برای متربیان صحبت کردیم و بیشتر روی نقاط مثبت صحبت می‌کنیم؛ متربی‌ در مواجهه با واقعیت در جامعه بی‌پناه و ناتوان است و نمی‌داند چه کاری انجام دهد.

وی به مقوله به روز بودن کتاب‌های درسی اشاره کرد و گفت: برخی به شکل مقلدانه می‌گویند کتاب‌های درسی باید به روز باشد، این هزینه دارد و اما اینکه چرا باید نو کردن انجام شود؟ به روز بودن کتاب‌ها فرصتی است تا از محصول خروجی بگیریم حتی در میان سال اگر لازم است دستورات میان دوره‌ای داده شود، جزوه داده شود و مطالب با دانش‌آموزان در میان گذاشته شود.

سردار نقدی با بیان اینکه آن چیزی ماندگار می‌شود که در تربیت شکل گیرد، اظهار داشت: دانش‌آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی و راهنمایی به معلمی که قدری خوش اخلاق باشند، عشق می‌ورزند و این فرصت تربیتی است چرا حرف معلم را می‌پذیرند و باید از این فرصت مهم استفاده شود.

وی افزود: پایه‌های تمدن اسلامی را باید از اینجا ساخت و آموزش و پرورش میدان‌دار این حرکت عظیم است.
انتهای پیام/  
برچسب ها:
آخرین اخبار