امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۱۳:۵۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 66685
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 49
مهدی رمضانی معاون انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، درباره بحث پخش تیزرهای تبلیغاتی کتاب از تلویزیون که چند ...

مهدی رمضانی معاون انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، درباره بحث پخش تیزرهای تبلیغاتی کتاب از تلویزیون که چند هفته‌ای است پخش آنها شروع شده، گفت: اصل این اتفاق مبارک و خوشایند و مورد حمایت ناشران است و اتفاقی که مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدیم سرانجام محقق شد و از دوستانی که این موضوع را پیگیری کردند به خصوص مجمع ناشران تشکر می‌کنیم.
وی افزود: ولی با این وجود در چرخه و فرایند تولید و فروش کتاب، پخش تیزر بازرگانی کتاب تنها یک فراز از آن است و برای اصلاح این روند ما باید به ابعاد دیگر بپردازیم و آنها را نیز کامل کنیم.
رمضانی اظهارداشت: اگر کتابی در تلویزیون تبلیغ شود و مخاطبی آن را بخواهد بخرد اما  فروشگاهی برای تهیه آن کتاب نباشد، شرکت توزیع کننده کتاب منسجمی نباشد، بحث قیمت گذاری صحیح و حمایت قبل از چاپ موجود نباشد و در مجموع از ناشران در قسمت‌های مختلف این چرخه مانند تهیه کاغذ و تولید و توزیع حمایت نشود، این فرایند چندان کارآمد نخواهد بود.
معاون انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: اگر این پخش تیزرهای تبلیغاتی گام اول باشد و به دنبال آن گام‌های دیگری برای اصلاح این چرخه برداشته باشد و همه با هم به نتیجه برسند، موثر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در دوره‌ای دست به تبلیغ بازرگانی کتاب‌هایش زده است،‌ اظهار داشت: معتقدم اگر به تبلیغ کتاب صرفا با نگاهی تجاری دیده شود، با شکست مواجه می‌شود چون کتاب چیپس و پفک نیست که صرفا با زرق و برق بخواهند آن را به مخاطب معرفی کنند. باید چرخه اقتصادی و نیاز مخاطب در کنار هم دیده شود. مخاطبان متفاوت است و فرهیختگی باید در کنار تکنیک تبلیغ باشد.
رمضانی گفت: نظر من این است که مشکل اصلی ما در بخش کتاب و کتاب‌خوانی نه تبلیغ است و نه ممیزی. ما مشکلات جدی‌تری در این حوزه داریم و در کنارش تبلیغ کتاب و تسهیل روند ممیزی به این چرخه کمک می‌کند.
انتهای پیام/و
برچسب ها:
آخرین اخبار