امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۱۸:۱۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 66820
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 87
به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، سامانه پیامکی نظارت مردمی بر ناوگان مسافربری کشور  (110120) صبح امروز با حضور ...

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، سامانه پیامکی نظارت مردمی بر ناوگان مسافربری کشور  (110120) صبح امروز با حضور رئیس پلیس راهور ناجا راه اندازی شد.

سامانه 110120 رانندگان متخلف را شناسایی می‌کند/جابه‌جایی90 درصد مسافران با ناوگان زمینی

سردار اسکندر مومنی رئیس امروز در مراسم افتتاح سامانه نظارت مردمی بر ناوگان مسافربری اظهار داشت: افزایش ایمنی و انضباط و همچنین کاهش صدمات وارده وظیفه ماست.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد جابجایی مسافر در کشور ما از طریق حمل و نقل زمینی صورت می‌گیرد، گفت: معدود کشورهایی در دنیا هستند که این میزان جابه‌جایی مسافر را به صورت زمینی انجام دهند.

سردار مومنی با تقدیر از خانواده حمل و نقل در کشور، گفت: رانندگی شغل مهم و مسئولیت‌آوری است و ما باید این مسئولیت بزرگ را به نحو احسن مدیریت کنیم.

مومنی تصریح کرد: مدیریت ناوگان حمل و نقل بر عهده رانندگان، راهداران، شرکت‌های حمل و نقل و پلیس است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به افتتاح سامانه 110120 نظارت مردمی بر ناوگان مسافربری، گفت: امروز نقطه عطفی در انضباط و ایمنی حمل و نقل است و ما راه بزرگی را آغاز کرده‌ایم.

مومنی با تأکید بر اینکه در سال 89 هم قانون جدید راهنمایی و رانندگی به تصویب رسید، گفت:‌ ما پس از تصویب این قانون شاهد افزایش ایمنی و کاهش سوانح در جاده‌ها بودیم.

سردار مومنی با تأکید بر اینکه امکان ساماندهی و کنترل حمل و نقل بدون سیستم‌های هوشمند امکانپذیر نیست، گفت:‌ استفاده از سیستم‌های هوشمند یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی تأکید کرد: سامانه 110120 نه تنها یک سامانه سلبی بلکه یک سامانه تشویقی است و علاوه بر اینکه با رانندگان متخلف برخورد می‌شود از رانندگانی که قانون را رعایت می‌کنند نیز تقدیر می شود.

رئیس پلیس راهور اظهار داشت:‌ این سامانه رانندگان متخلف را از رانندگانی که قانون را رعایت می‌کنند متمایز می‌کند، چرا باید با یک تخلف جان انسان‌هایی که به ما اطمینان کردند به خطر بیفتد.

سردار مومنی افزود: مسئولیت تعاونی‌ها صرفاً فروش بلیت نیست بلکه آنها باید علاوه بر اطمینان از سلامت جسمی و روانی راننده از صلاحیت فنی لازم خودرو نیز اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در مرحله اول برای خودروهای حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس اجرایی می‌شود، گفت: ما در گام بعدی از این سامانه برای خودروهای خطی و تاکسی‌ها، سپس برای کامیون‌ها و تریلرها و پس از آن برای تمام خودروها اعم از شخصی، باری یا مسافربری استفاده می‌کنیم.

احقاق حقوق مسافران با سامانه 110120/ مسافران کد رهگیری دریافت می‌کنند

سردار مهماندار در مراسم رونمایی از سامانه 110120 (نظارت مردمی بر ناوگان مسافربری کشور) که صبح امروز با حضور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم افتتاح این سامانه در بحث ایمنی و کاهش حوادث نقش بسزایی داشته باشد.

وی یکی از رویکردهای پلیس راه را در راه‌اندازی این سامانه بحث مشارکت‌های عمومی و استفاده از ظرفیت‌های عمومی برای کنترل و کاهش سوانح رانندگی عنوان کرد و گفت: هدف ما از راه‌اندازی این سامانه جلب مشارکت‌های مردمی برای ارتقای ایمنی و تقویت نظارت مردمی برای کاهش تخلفات بوده است.

وی احقاق حقوق مسافرین، افزایش نظارت‌های پلیس و ارتباطات آسان و سریع مسافرین با پلیس راه در جاده‌های کشور را از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه برشمرد.

سردار مهماندار تأکید کرد: راه‌اندازی این پروژه از فروردین ماه سال 92 آغاز شد و مطالعات فنی و میدان آن یک سال به طول انجامید در نهایت در تابستان 92 پس از جلساتی با رؤسای پلیس راه و مدیران پایانه‌های مسافربری این طرح به صورت پایلوت در تهران، قم، اصفهان و فارس انجام شد.

وی افزود: مسافران از زمان حرکت تا رسیدن به مقصد می‌توانند گزارش رفتار نامناسب رانندگان را به سامانه 110120 پیامک کنند و با دریافت کد رهگیری از نتیجه اطلاع‌رسانی خود مطلع شوند.

رئیس پلیس راه کشور با تأکید بر اینکه در صورت احراز تخلف رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شوند، گفت: در صورتی هم که لازم باشد آموزش و یا تذکر به رانندگان داده می‌شود.

سردار مهماندار تأکید کرد: مسافرین می‌توانند با اعلام شماره اتوبوس، محل تخلف، کد گزارش، مقصد سفر (از چپ به راست) به سامانه 110120 مصادیق رفتارهای نادرست رانندگان را گزارش کنند.

وی تأکید کرد: کد یک برای صحبت کردن با تلفن همراه، کد 2 برای عدم استفاده از کمربند، کد 3 برای خستگی و خواب‌آلودگی راننده و کد 4 برای سرعت یا سبقت غیرمجاز، کد 5 برای اشکالات فنی خودرو، کد 6 برای عدم توقف برای نماز و کد 7 برای تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات در نظر گرفته شده است.

مهماندار خاطر نشان کرد: همچنین جهت اطلاع‌رسانی بیشتر برچسب‌هایی به عنوان بروشور روی شیشه‌های اتوبوس نصب می‌شود ضمن اینکه ما تعدادی زمینه را در خصوص سامانه  110120 به چاپ رسانده‌ایم که همراه بلیت به مسافران ارائه می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که کسب با ارسال کد یک به 110120 نتواند با این سامانه ارتباط برقرار کند باید تلفن خود را از حالت انسداد در مورد پیامک‌های تبلیغاتی خارج کند تا مشکل برطرف شود.

سامانه 110120 مختص ایام نوروزی نیست/ اعمال قانون تنها با احراز تخلف صورت می‌گیرد

سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه 110120 نظارت مردم بر ناوگان مسافربری با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌اندازی این سامانه نقطه عطفی بر نظارت مردمی است چرا که تاکنون کنترل‌ها توسط پلیس و یا بازرسان نامحسوس صورت می‌گرفت اما از امروز به بعد امکان نظارت مردمی را فراهم کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اعلام نتایج معاینه فنی خودروهای اسکانیا گفت: امروز تنها در رابطه با سامانه 110120 صحبت می‌کنم و در مصاحبه‌ بعدی نتیجه معاینه فنی را اعلام می‌کنم.

سردار مؤمنی در ادامه گفت: سامانه نظارت مردمی در ناوگان مسافربری تنها مختص ایام نوروز نیست بلکه این سامانه از امروز برای کل ایام در تمام ساعات شبانه روز طراحی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص پیامک‌های دروغینی که به این سامانه ارسال می‌شود، گفت: ما رانندگان را تنها در صورت احراز تخلف اعمال قانون می‌کنیم و دریافت یک پیامک به تنهایی برای ما ملاک نیست بلکه تخلف باید محرز شود.

سردار مؤمنی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که تخلف محرز شود راننده متخلف اعمال قانون شده و در خصوص مابقی پیامک‌ها تذکر و آموزش در دستور کار ما قرار دارد.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار