امروز : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 3
۱۴:۲۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 67005
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ساعت ۰۶:۰۲
تعداد بازدید: 50
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس،‌ نمایشگاه « بیان و انتزاع» با ارائه بیش از ٥٠ تابلو نقاشى از دوره هاى مختلف نقاشى آبستره ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس،‌ نمایشگاه « بیان و انتزاع» با ارائه بیش از ٥٠ تابلو نقاشى از دوره هاى مختلف نقاشى آبستره ایران شامل آثاری از ٢٩ هنرمند از سه نسل هنر ایران در گالری پردیس ملت گشایش یافت.

علی مرادخانی معاون هنری وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه مجید ملانوروزی مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد از این نمایشگاه بازدید کردند.

علیرضا سمیع آذر ، مدرس تاریخ هنر نمایشگاه نقاشی «بیان و انتزاع» را حاصل بیش از نیم قرن تجربه هنر معاصر ایران در حوزه نقاشی انتزاعی دانست و گفت: بخش اعظم نقاشی مدرنیستی در ایران بر محور شیوه آبستره شکل گرفته است. در این نمایشگاه می توان تشخیص داد که چرا هنرمندان ایرانی به نقاشی آبستره اشتیاق نشان می دهند نخست امکانی است که این نقاشی برای ارتباط با گذشته و میراث هنری و زیبایی شناختی ایران بوجود می آورد زیرا از طریق این نقاشی می توان به دنیای بصری در معماری ایران در قالی ، گبه و فرش ایرانی  و حتى در تزیینات ایرانی اسلامی نفوذ کرد و جلوه هایی مدرن شده از آنها را در هنر امروزی دوباره پدید آورد؛  انگیزه دوم به نوعی حس رهایی برمی گردد به این معنا که هنرمند با متمرکز شدن به جهان انتزاع خودش را از هر گونه واکنش نسبت به جهان بیرونی آزاد کرده و دیگر مجبور نیست به مسائل مربوط به حوزه های اجتماعی و تاریخی در کارش نقبی بزند و  نقاشی اش را به رسانه ای برای اظهار نظر در مورد این مسائل تبدیل کند، در بسیاری از کارهای این نمایشگاه ما نوعی انتزاع خالص را می بینیم نوعی نقاشی ناب که هنرمند صرفا به دنیای رنگ، فرم و فضا پرداخته است ، البته ایرانی ها همیشه طبع شاعرانه دارند و میل تغزلی و رمانتیک را در بسیاری از نقاشی آبستره در سه نسل از هنرمندان ایرانی می بینیم از جمله کارهایی که به شکلی به طبیعت، احساس و به بیانگرایی توجه دارند و به سمت نقاشی آبستره اکسپرسیونیستی متمایل شده اند. در عین حال نزد جوانان با موج نویی از نقاشی آبستره مواجه هستیم که این آثار دیوار بزرگی از این نمایشگاه را نیز در برمی گیرد که من از آن به عنوان نقاشی آبستره پست مدرنیستی یاد می کنم که از حیث رنگ، فضا و نوع ارتباط با مخاطب با آبستره مدرنیستی متفاوت هستند. این آثار نشان می دهند که نگاه انتزاعی به نقاشی هنوز می تواند روزآمد شود و با  تفکرات معاصر در هم آمیزد.»

در آیین افتتاحیه «بیان و انتزاع » چهره هایى نظیر على مرادخانى، مرتضى کاظمى ، مجید ملانوروزى ، علیرضا سمیع آذر ، هادى منبتى ، على شیرازى ، صداقت جبارى ، بیتا وکیلى ،  محمد حسین نیرومند، مجید حسینی راد، ، عباس مشهدی زاده، سهراب هادی، ، محمد ابراهیم جعفری، پری یوش گنجی ، ایرج اسکندری، عین الدین صادق زاده، شهلا حسینی، ، رضا درمیشیان، بهزاد خداویسی و ...  حضور داشتند. 

در این نمایشگاه آثار ٢٩ نقاش ( به ترتیب حروف الفبا ) شامل  پویا آریان پور ، شیرین اتحادیه ، شهریار احمدى ، ایرج اسکندرى ، بابک اطمینانی ، رضا افسری ، رضا بهاروند ، حمید پازوکی ، همایون تک ، محمد ابراهیم جعفری ، هادى جمالى ، مهدى حسینى ، وحید حکیم ، رضا خدادادى ، مصطفی دشتی ، روشنا رستمی ، آزاده رزاق دوست ، همایون سلیمی ، مسعود عربشاهی ،  نیکزاد عربشاهی، محسن عزیزی ،  حسین کاظمی، پریوش گنجی ، فریده لاشایی، سیراک ملکونیان ، علیرضا معصومی، احمد نصراللهی، بیتا وکیلی و هادی هزاوه ای به روى دیوار رفته است.

«بیان و انتزاع» تا 16 اردیبهشت ١٣٩٣ به روى دیوار گالرى پردیس ملت واقع در خیابان ولى عصر ، بزرگراه نیایش ، بزرگراه کردستان ، سینماگالرى پردیس ملت ، طبقه منفى دو دایر است و علاقمندان مى توانند همه روزه از ساعت ١١ تا ٢١ از این آثار دیدن کنند.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار