امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۲۰:۴۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 6741
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ساعت ۲۱:۱۹
تعداد بازدید: 168
سید عطاءالله صدر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره سرنوشت اپراتور دوم بندر شهید رجایی اظهار داشت: فاز دوم توسعه بندر شهید ...

سید عطاءالله صدر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره سرنوشت اپراتور دوم بندر شهید رجایی اظهار داشت: فاز دوم توسعه بندر شهید رجایی سال گذشته افتتاح شد؛ با اجرای فاز دوم ظرفیت این بندر از 3 میلیون TEU کانتینر به 6 میلیون در سال افزایش یافت.

وی ادامه داد: بندر شهید رجایی، 90 میلیون تن ظرفیت دارد و 60 درصد تخلیه و بارگیری کشور از آنجا انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در سال 89 کارگروه ویژه دولت، مصوباتی را در زمینه ارتقاء سطح فعالیت بندر شهید رجایی به عنوان هاب منطقه ابلاغ کردند و همانجا مقرر شد در راستای ایجاد رقابت سالم، اپراتور دوم در این بندر فعال شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در این راستا، سازمان بنادر مزایده‌ای را برگزار کرد که 6 شرکت در آن حاضر شدند و مورد ارزیابی فنی و بازرگانی قرار گرفتند، اما برخی از شرکت‌ها به سازمان بدهکار بودند، بنابراین دو شرکت شرایط مزایده را داشتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طبق قانون مزایده، شرکت‌کنندگان پاکات قیمت‌ها را ارائه دادند، اما بالأخره پس از کش و قوس‌های فراوان یک شرکت به عنوان اپراتور دوم بندر معرفی شد.

وی با تأکید بر اینکه اپراتور دوم براساس مصوبه دولت انتخاب شده است، ادامه داد: پیش از این اپراتور اول ادعاهای در بخش قضایی داشت و مشکلاتی پیش آورد که برگزاری مزایده متوقف شد اما پس از مراجعه به دستگاه‌های قضایی ابهامات برطرف شده و مزایده برگزار شد تا یکی از شرکت‌های حاضر در مزایده (بنیاد بارانداز) به عنوان اپراتور دوم معرفی شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: هم اکنون شرکت بنیاد بارانداز به عنوان اپراتور دوم انتخاب شده و در ضلع جنوبی این بندر کار خود را آغاز کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر شرکت مذکور بخشی از کارها را در فاز 2 انجام داده است.

صدر با بیان اینکه کنسرسیومی نیز قرار بود وارد اپراتور دوم شود که هم اکنون اعلام آمادگی کرده‌اند که در بخشی دیگر از بندر در قالب اپراتور سوم فعال شوند، افزود: مقرر شد در بندر شهید رجایی شرکت‌های بیشتری با حجم سرمایه‌گذاری کمتر فعال شوند برای بخش‌های دیگر اپراتور این بندر تصمیم گرفته شد کنسرسیومی متشکل از چندین شرکت که توانایی اقتصادی برای اجرای ادامه پروژه داشتند، تشکیل شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: در حال حاضر سه ضلع جنوبی، شرقی و غربی در این بندر وجود دارد که سازمان بنادر برای جذب اپراتور آن اعلام آمادگی کرده‌ است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در این راستا با شرکت‌های مختلف از نظر توان سرمایه‌گذاری صحبت شده اما کنسرسیومی که مقرر شده است به عنوان اپراتور سوم وارد بندر شهید رجایی شود هنوز به وحدت رویه نرسیده‌ و مذاکرات در این باره ادامه دارد.
انتهای پیام/ح
برچسب ها:
آخرین اخبار