امروز : جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - 2017 July 21
۲۱:۲۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 68358
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 62
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از جم، عبدالرسول عمادی عصر امروز در گردهمایی کارشناسان سنجش آموزش و پرورش سراسر استان بوشهر در ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از جم، عبدالرسول عمادی عصر امروز در گردهمایی کارشناسان سنجش آموزش و پرورش سراسر استان بوشهر در شهرستان جم اظهار داشت: آموزش و پرورش یک نهاد مهم و تاثیرگذار در جامعه است و افزایش سطح کیفی تعلیم و تربیت باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی هدف از تشکیل این جلسه را بیان اهداف و ماموریت‌های مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و تبادل تجربه بین کارشناسان سنجش عنوان کرد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با مهم و حساس توصیف کردن ارزشیابی تحصیلی افزود: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به نمره دادن و صدور گواهینامه خلاصه نمی‌شود بلکه یکی از اهداف اصلی آن کمک به معلم در شیوه‌های آموزشی خود و رفع نواقص یادگیری دانش‌آموزان است.

عمادی تصریح کرد: در صورتی که ارزشیابی صحیح و مناسبی صورت نگیرد، تبعات زیادی دامن دانش‌آموزان را می‌گیرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز داشت: کاهش علاقه دانش‌آموزان، هدر رفتن سرمایه‌های مادی و انسانی، افزایش نرخ مردودی و تکرار پایه، اختلال در رشد عاطفی دانش‌آموزان، از میان رفتن خلاقیت و... از تبعاتی است که ارزشیابی غیر صحیح در پی خواهد داشت.

این مسئول گفت: مشاهده دانش‌آموزان در کلاس  درس، آزمایشگاه و سایر موقعیت‌های پرورشی، استفاده از گفت‌وگوهای غیررسمی و مصاحبه، بررسی کارهای علمی دانش‌آموزان، اجرای آزمون‌های مختلف و... از مهم‌ترین فعالیت‌های آموزشی معلمان قلمداد می‌شود.

وی تصریح کرد: در ارزشیابی باید همه جوانب در نظر گرفته شود و نباید امتحان را به عنوان هدف تلقی کرد بلکه امتحان را ابزاری برای رسیدن به هدف در نظر گرفت.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پایان یادآور شد: توجه به کیفیت ارزشیابی مهم است و باید کاری کنیم که دانش‌آموزان به شکل صحیح ارزشیابی شوند.
انتهای پیام/2451/ذ30
برچسب ها:
آخرین اخبار