امروز : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 6
۱۶:۱۱
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 68893
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 44
حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری ...

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس با تبیین مؤلفه‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، عوامل و انگیزه‌های تدوین این سیاست‌ها و الزامات و انتظاراتی که در این زمینه از آموزش و پرورش به‌ویژه کتاب‌های درسی وجود دارد را تشریح کرد. 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار با مسئولان دستگاه‌های مختلف، فعالان اقتصادی و مدیران مراکز علمی، رسانه‌ای، نظارت، تأکید کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دو مقوله مهم فرهنگ و اقتصاد وجود دارد که در دستیابی به اهداف این اسناد بالادستی، نیازمند رصد و پایش مستمر هستیم. 

* کارها در آموزش و پرورش دکوری نباشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در راستای رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هر چقدر می‌توانیم، باید به تولیدات فاخر و اثربخش و مؤثر بپردازیم؛ کارها در آموزش و پرورش دکوری نباشد و دانش‌آموزانی برای زندگی بهتر با سبک و الگوی ایرانی ـ اسلامی تربیت کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی از سوی وزیر آموزش ‌و پرورش در حوزه‌های معلم، قوانین و مقررات، بودجه‌ریزی عملیاتی و مدیریت، گفت: برنامه‌‌های سال آینده با رویکرد اقتصاد مقاومتی تهیه، نقشه راه و شاخص‌های لازم و صحیح برای پیمودن راه نیز، طراحی شود.

وی با تأکید بر اینکه لازم است مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش، جهت تولید محتوای اموزشی در حوزه‌های نظری و مهارتی، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، پژوهش و تبیین شود، افزود: اقتصاد مقاومتی، نه تنها اقتصاد ریاضتی نیست بلکه قادر است در زمان بحران، موجبات رفاه و امنیت ملت را نیز فراهم کند؛ اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از اتلاف منابع و مصرف بهینه است.

* دانش‌آموزان باید به تفاوت تولید ثروت و اخلاق سرمایه‌داری پی ببرند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از بسترهای مناسب برای رشد و شکوفایی حوزه اقتصاد است و با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید به تفاوت تولید ثروت و اخلاق سرمایه‌داری پی ببرند، ادامه داد: سرمایه‌گذاری امری جدی است که در کشور ما دچار رکود شده است که می‌توان با استفاده از مؤلفه‌های سیاست اقتصادی، افزایش انگیزش دانش‌آموزان برای مقدس شمردن کار و مبارک دانستن تولید ثروت، سرمایه‌گذاری را توسعه داد.

به گزارش فارس، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر استفاده از فرصت‌های موجود در کتاب‌های درسی، کمک آموزشی، تولیدات نرم‌افزاری، بسته‌های آموزشی و مجلات رشد، افزود: لازم است در حوزه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، آموزش‌های لازم برای بازار کار ارائه شود و امکانات و مزیت‌های داخلی نیز نمایان شود.

وی از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خواست تا با انجام پژوهش‌های متعدد، جلوه‌ها و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش را بیان کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، اقتصاد مقاومتی را عمل صالح خواند و تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های سال آینده بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام شود.
انتهای پیام/
 
برچسب ها:
آخرین اخبار