امروز : دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - 2017 June 25
۰۱:۴۴
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 70270
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ساعت ۱۳:۰۳
تعداد بازدید: 616
جلسه پرسش و پاسخ با استاد شفیعی سروستانی مدیر مسئول موسسه مهدوی موعود

جلسه پرسش و پاسخ با استاد شفیعی سروستانی مدیر مسئول موسسه مهدوی موعود

به گزارش پیروان موعود نظر به اهمیت موضوع مهدویت و سوالات زیادی که در این مدت برای ما ارسال شده بود خبرنگار پیروان موعود تعدادی از سوالات مهم را از استاد شفیعی سروستانی مدیر مسئول موسسه موعود که از پژوهشگران و اساتید به نام عرضه مهدویت میباشند سوال نمود امیداواریم مورد استفاده قرار گیرید

1-واقعه دخان چیست؟


ما براساس روایاتی که درباره سالهای آخر قبل از ظهور و اخباری که در این زمینه وجود دارد، می دانیم که یکی از حوادث قبل از ظهور واقع خواهد شد دخان است.
دخان به معنای دود است، آیاتی در قرآن هم در این رابطه وجود دارد. در سالهای آخر قبل از ظهور و قیام امام زمان (عج) پرده های میان عالم مادی (دنیا) و عالم دخان رقیق خواهد شد. عالم دخان را عالم اجنه در نظر بگیرید یعنی محل و موضعی که اجنه زندگی می کنند.
در حالت عادی بین انسانها و اجنه پرده ای وجود دارد که آنها دستشان خیلی باز نیست برای ورود به دنیای بشری و نقش داشتن در آن ، اما در سالهای پایانی بنا به شرایط و حوادث پیش آمده دست آنها بازتر شده ، پرده ها رقیق تر و رفت و آمد آنها بیشتر شده ،و جنود ابلیسی ارتباط نزدیکتری با انسانها پیدا می کنند و در نتیجه دستشان برای آزار رساندن به انسانها بازتر خواهد شد.چون عموم آنها از گروه صالحین مومن نیستند و از گروه کافر فاسد جنی هستند این ارتباطشان با انسانها ، آنها را در ارتکاب مفاسد جری تر و مشتاقتر می کند و چون ناپیدا هستند می توانند القائات در انسانها داشته باشند.
اجنه انسانی می تواند وسوسه ها را شدیدتر کند ، می تواند القائاتی و غرایز شهوانی را تقویت و تحریک کنند در نتیجه فسق و فجور در میان انسانها بسیار زیاد می شود و انسانهایی که آمادگی لغزش و قرار گرفتن در جنود شیطانی را دارند ، می لغزند و می روند. به واقع از حادثه دخان و مسائل پیرامونش به عنوان یک آزمون برای انسانها هم می توان یاد کرد. انسانهایی که مستعد هستند قلب محکمی ندارند ، آمادگی چندانی برای ماندن در خیل منتظران و مومنان الهی در آنها نیست ، در این واقعه می لغزند و لیز می خورند.
نتیجه کلی اینکه واقعه دخان برای انسانها و برای شیاطین هم یک آزمون است اما برای انسانها یک آزمون سخت است چنانکه آمادگی نداشته باشند این حمله روی آنها تاثیر می گذارد، وسوسه ،تحریک و در نهایت می افتند در دریای مفاسد و هلاک می شوند.

2- می دانیم که در زمان ظهور و سالهای قبل از آن ، ظلم و جور در کل دنیا زیاد می شود ، از طرفی انسانها باید آمادگی و اضطرار پذیرش و طلب کردن منجی را هم پیدا کنند. در این دوره ظلم و ستم بسیار زیاد ولی اضطرار پذیرش کم است، این مساله چطور توجیح می شود؟

در اینجا دو نکته وجود دارد. یک نکته باور آوردن به امام زمان (عج) ، رفتن به سوی امام و طلب کردن ایشان است. نکته دیگر اینکه قبول و تجربه اضطرار است. زمانی است که شما نمی دانید دارید راه کج می روید و گم شدید، اما یه زمانی می رسد که وقوف پیدا می کنید که گم شدید گه این خیلی خوب است یعنی فرق است میان کسی که آگاهی پیدا کرده که گم شده تا کسی که گم شده ولی فکر می کند درست دارد حرکت می کند.
اضطرار به این معنی است که مردم برسند به اینجا که گم شده اند.
بعضی گمان می کردند از طریق لیبرالیسم به هدف می رسند، عده ای دیگر فکر می کردند از طریق سوسیالیسمِ نجات پیدا می کنند بنابراین تا برسند به اینجا که گم شده اند خیلی فاصله دارند. اما یک عده قلبشان آگاه شده است که هیچ کدام از این راهها نجاتشان نمی دهد. آنهایی که به این نتیجه می رسند ، آمادگی دارند یاد امام زمان (ع) کنند. فقط نیاز به یک تلنگر دارند به این معنی که شما گم شدید، دنبال این راهها نروید.
البته الزاما به این معنا نیست که همه مردم به وجود مقدس امام زمان (عج) برسند اما قبول آنکه گم شده اند پس یک قدم جلوتر از بقیه هستند.
نکته دیگر اینکه بنا براین نیست که جمع منتظران و مومنان برابر با جمع منکران باشد. حتما تعداد مومن و منتظران واقعی حضرت در بهترین حالت یک سوم جمعیت دنیا هستند و شاید کمتر ، یعنی بیش از دو سوم خلق روزگار جزء کسانیکه هستند که راه نمی شناسند و نمی خواهند که بشناسند پس جزء هلاک شدگان خواهند بود.

3- زمانیکه امام عصر(ع) قیام را از مکه آغاز می کنند ، چه کسانیکه با ایشان بیعت می کنند و چه تعدادی از مردم زمین در همان لحظه آنجا برای بیعت حاضر هستند و به چگونه؟

زمانیکه قیام حضرت علنی شود برای بیعت کردن با ایشان سه گروه در مکه حاضر خواهند شد:

1- گروه اول ملائکه هستند که در صدر آنها حضرت جبرئیل (ع) قرار دارند و اولین فرد بیعت کننده با امام به حساب می آیند طبق روایات و احادیث که تعداد این گروه بسیار زیاد است.
2-گروه جنیان مومن که تعداد اینها هم بالاست اما نه به اندازه ملائک
3- یاران خاص امام زمان (عج) همان 313 نفر که بعضی از آنها در آنجا حضور دارند، بعضی باخبر میشوند و خود را به آنجا می رسانند و بعضی دیگر طبق روایات در حالیکه در رختخوابهایشان هستند، شبانه ربوده شده و به مکه آورده می شوند( البته این گروه هم از قبل با خبر شده اند)
4- یاران عام حضرت ، مردمی که در مکه باخبر شده اند که حضرت قیام فرمودند خود را به انجا رسانده و با ایشان بیعت می کنند. تعداد این افراد هم نزدیک به 10 هزارتاست.
اینها گروه اولیه سپاه امام (ع) را تشکیل می دهند. مردم دیگری هم در عراق و سوریه و ایران و .... با خبر شده اند که نمی توانند خود را به مکه برسانند و در محل زندگی خود ، آماده بیعت با امام می شوند تا به مرور زمان نوبت به ایشان برسد و حکومت جهانی شکل بگیرد.

4- به نظر شما دفاع از حریم ولایت در بین شیعیان از چه زمانی شروع شد؟

دفاع از حریم ولایت از حرکت حضرت فاطمه زهرا(س) شروع شد. یعنی از آن زمانی که حضرت فاطمه (س) قیام کرد برای دفاع از حق ولایت امیرالمومنین (ع) و موجب شهادت ایشان شد.

5- حریم ولایت امام زمان (عج) کجاست؟

حریم ولایت امام مهدی (عج) با حریم ولایت امام علی (ع) یکسان است.

6- چه توصیه ای برای ما منتظران دارید که مدافع کامل حریم ولایت باشیم؟

کسی می تواند مدافع حریم ولایی باشد و ادعای آن را داشته باشد که عهد با امام داشته باشد. خود امام زمان (ع) می فرمایند : اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتشان داد به عهدی که با ما داشتند وفا می کردند توفیق دیدار ما از آنها سلب نمی شد.
نکته ای که همیشه غفلت می کنیم " عهد " است. یک وقتی است که شما می گویید دفاع از حریم خانواده می خواهم انجام دهم اما در همان زمان از چند شخص دفاع می کنید یعنی همه را در عرض هم قرار می دهید درحالیکه وقتی مدعی دفاع از حریم ولایت و امامت هستید، چون امام و ولی شما مقدم بر همه کس و همه چیز است، افضل است و اولویت دارد، چیزی را بر او ترجیح نمی دهید ، مقدم نمی دارید چه جانت ، چه مالت ، چه آبرو و .....
شخصی می تواند بگوید مدافعم که :
1- امامش را بشناسد
2- دشمن امامش را هم بشناسد
3- عهدت را با امامت محکم بسته باشی
4- آمادگی فدای تمام قد همه چیز را برای او داشته باشی
در غیر این صورت همه چیز را با هم قاطی می کنید و نتیجه این التقاط به نجات نمی انجامد و عهد محکمی بسته نمی شود.

ادامه دارد........

شما نیز میتوانید سوالات خود را از طریق  راه های زیر برای ما ارسال نمایید در در اولین فرصت پاسخ برای شما ارسال شود

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 S M S : 30005825000156         E – mail : INFO@P313.IR

برچسب ها:
عمارنامه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
4
2
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/40635
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی
آخرین اخبار
پربازدید ها