امروز : سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 25
۲۰:۲۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 70452
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ساعت ۱۴:۳۱
تعداد بازدید: 164
یکی از فعالترین معماران یهودی که گرایشات شدید نژادپرستی نیز در تفکرات وی هویدا است، کسی نیست جز "دانیل لیبسکیند". وی در سال 1946 در لهستان متولد شد ...

یکی از فعالترین معماران یهودی که گرایشات شدید نژادپرستی نیز در تفکرات وی هویدا است، کسی نیست جز "دانیل لیبسکیند". وی در سال 1946 در لهستان متولد شد و در اسرائيل به تحصيل موزيک پرداخت و بعد از گذراندن دوره‌هاي نقاشي و رياضيات در آمريکا، رشته‌ معماري را پي‌گرفت و در سال 1971 دوره‌ فوق تخصصي در «تئوري وتاريخ معماري» را در انگلستان گذراند.

صهيونيست ها از آغاز شروع كار خود، به سمت رسانه‌هاى خبرى و تبليغى رفتند. يكى از سياست هاى آنها اين بود كه رسانه‌هاى تبليغى دنيا را قبضه كنند. امروز اين‌گونه است. آنها از اوّلِ كار، يك شگرد تبليغى را انتخاب كردند كه بسيار مهمّ و تعيين كننده بود و تا امروز تأثيرگذار بوده است؛ آن شگرد تبليغى عبارت است از مظلوم‌نمايى. براى مظلوم‌نمايى، داستان ها و افسانه‌هاى فراوانى جعل شد؛ خبرهايى ساخته شد و تلاش هاى بى‌وقفه‌اى انجام گرفت. امروز هم در نهايت سفّاكى، باز همان تبليغات ادامه دارد؛ يعنى باز هم مهمترين كار صهيونيستها در دنياى تبليغات، مظلوم‌نمايى است.

"دانیل لیبسکیند"، یکی از فعالترین معماران یهودی که گرایشات شدید نژادپرستی نیز در تفکرات وی هویدا است

در بعد روانى، اسرائيلي ها فعّاليت هاى بسيار مهمّى دارند. همه سياستمداران، خبرنگاران، روشنفكران، كارگزاران و نخبگان غرب بايد در مقابل بناى يادبود كوره آدم‌سوزى سر تعظيم فرود بياورند؛ يعنى همه، داستانى را كه اصل صحّت آن معلوم نيست، مورد تأكيد قرار دهند و خود را بدهكار آن داستان قلمداد كنند. اينها روش هايى است كه در تبليغ دارند و همه معطوف به"مظلوم‌نمايى" است.

دانیل لیبسکیند، معمار نژادپرست یهودی
یکی از ابزارهای ویژه رژیم صهیونیستی، با هدف القای مظلوم نمایی، ساخت موزه و بنای یادبود برای یهودیان می باشد. برای اجرای این دستورالعمل، معماران یهودی مأمور می شوند تا در نقاط مختلف جهان، نمادی ایجاد کنند و با سخنرانی های گسترده، به تبلیغ مکان مذکور بپردازند. یکی از فعالترین معماران یهودی که گرایشات شدید نژادپرستی نیز در تفکرات وی هویدا است، کسی نیست جز "دانیل لیبسکیند". وی در سال 1946 در لهستان متولد شد و در اسرائيل به تحصيل موزيک پرداخت و بعد از گذراندن دوره‌هاي نقاشي و رياضيات در آمريکا، رشته‌ معماري را پي‌گرفت و در سال 1971 دوره‌ فوق تخصصي در «تئوري وتاريخ معماري» را در انگلستان گذراند."ليبسکيند" در دانشگاه‌هاي گوناگون در آمريکاي شمالي و جنوبي، اروپا، ژاپن و استراليا تدريس کرده است. او درسال 1989 برنده‌ مسابقه‌ بين‌المللي «توسعه‌ موزه‌ برلين با بخش موزه‌ يهود» شد.

موزه یهود برلین، شاهکار جعل تاریخ
یکی از آثار معماری لیبسکیند که با تبلیغات بسیار گسترده رسانه های غربی، به روش های گوناگون به مردم معرفی می شد، موزه یهود برلین می باشد. "موزه یهود برلین" به عنوان یادمانی از یهودیان کشته شده در جنگ جهانی دوم در برلین ساخته شد. لیبسکیند برای طراحی این مجموعه به نشانه‌های بارز زندگی یهودیان توجه کرده‌است که این مظاهر به صورت شکل‌های هندسی زاویه‌دار طراحی شده است.

موزه یهود برلین، شاهکار جعل تاریخ

دیوارهای سیاه و نا آشنا، فضاهایی که به بن بست می رسند، تاریکی هراس آور و نورکوچکی که با زاویه ای شکسته از گوشه ای به درون می تابد و مسیر ویرانی که به برج هولوکاست منتهی می شود، اجزای این موزه را تشکیل می دهند که به صورت مجزا در کنار هم قرار گرفته اند. کف "موزه یهود برلین" پر است از صورتک های چدنی که بازدید کنندگان باید از رویشان عبور کنند و با پا گذاشتن روی آنها صدایی شبیه جیغ انسان شنیده می شود. خطوط روی بنا هم نشأت گرفته از نقشه شهر برلین و نشان دهنده محله های یهودی نشین و خیابان هایی است که در آنها اتفاق یا حادثه ای مهم و تاریخی مرتبط با یهودیان روی داده است.

کف "موزه یهود برلین" پر است از صورتک های چدنی که بازدید کنندگان باید از رویشان عبور کنند و با پا گذاشتن روی آنها صدایی شبیه جیغ انسان شنیده می شود

"مسیر سرگردانی"، از فضاهایی تشکیل شده که پنجره هایی به روبرو دارند. این مسیر ها و پنجره ها به چیز خاصی نمی رسند و هدف آنها القای مفهوم سرگردانی به بازدیدکنندگان است. یکی از ورودی ها، از داخل ساختمان کنار موزه است. این بنا در تضاد با ساختار در هم ریخته موزه قرار می گیرد.بنای موزه بر امتداد خط شکسته‌ای شکل گرفته است که بیان سرگذشت یهودیان در طول تاریخ است.

موزه یهود برلین

می توان در هم ریختن "ستاره داوود" را در فرم کلی این موزه دید و خوانش های متفاوتی از آن داشت.در این موزه شکستن، معنای نشانه ها و رسیدن به بی معنایی و در عین حال خلق معناهایی جدید و چند گانه را می بینیم.با ایجاد یک فضای خالی یا وید که به شکل خطی از میان پلان نامنظم این مجموعه عبور میکند ،جای خالی یهودیان در برلین را یاد آور می شود. طرح موزه يهود، تاريخ يهود را در لفافه اي مظلوم نمايانه با القای غیر مستقیم عنوان مي كند، و مخاطبي كه پا به آنجا مي گذارد، روايت صهيونيستي هولوكاست  را ناخودآگاه مي پذيرد.

آکادمی موزه یهودیان برلین، وقتی لیبسکیند در تفکر باطل خود حریص تر می شود.
لیبسکیند، علاوه بر آنکه یکی از دغدغه های اصلیش خدمت به آرمان های صهیونیسم می باشد، به دلیل شهرتی که از ساخت موزه یهود برلین و با کمک لشگر رسانه ای غرب  کسب کرد، در تفکر باطل خود حریص تر شد. "آكادمي موزه يهوديان برلين" اثری دیگر از "دانیل لیبسکیند" و در جهت هویت سازی برای یهودیان است  كه به تازگي تكميل شده است این موزه با مساحتي 25،000 متر مربعي ، در يك طبقه اما پيچيده ، در كنار ساختمان موزه یهود برلین واقع شده است. اين سازه كه توسط خود معمار بسط داده شده است،شامل مكان هایی همچون؛ كتابخانه ، آرشيو و مركز آموزش است و دفترهاي الحاقي ، انبارها و فضاهاي پشتيبان نيز از دیگر فضاهای این ساختمان می باشد و این فاز تکمیلی پروژه مظلوم نمایی یهودیان در شهر برلین می باشد.

بر روي ديواره خارجي نماي ورودي عبارتي از "موسي ابن ميمون" ، محقق و فيلسوف يهودي قرون وسطي با این عبارت: «حقيقت را بشنويد ، از هر كسي كه آن را بيان مي كند» قرار دارد و به آنهايي كه در گذشته به جستجو مي پردازند، يادآوري مي كند كه بايد آماده پذيرش آنچه مي يابند را داشته باشند. اين عبارت به پنج زبان ترجمه شده است تا به تقويت پيام آن و ترويج ماهيت اين حقيقت بيشتر بپردازد و ذهن بازدیدکنندگان را برای قبول افسانه های یهود آماده کند.

آکادمی موزه یهودیان برلین؛ فاز تکمیلی پروژه مظلوم نمایی یهودیان در شهر برلین

ساختار شيب دار بنا كه در مقابل نماي اصلي گسترده شده است ، تقليدي از الحاقات موزه در سال2001 است. دو نورگير سقفي كه در بالاي مكعب اصلي بنا قرار داده شده اند ، به منظور تاكيد بر اهميت آموزش و دانش در زندگي يهوديان به شكل حروف آ و ب در زبان عبري هستند.

ملکه، موزه یهود دانمارک را افتتاح کرد؛ تداوم مظلوم نمایی و افسانه سازی
از دیگر بناهایی که توسط "دانیل لیبسکیند" طراحی شده است، "موزه یهود دانمارک" است که  به قدیمی ترین بخش کتابخانه کاخ سلطنتی سابق" بوت هاوس "که توسط پادشاه پنجم مسیحی در سال 1598 بنا گردید, تحمیل شده است.این موزه به طور رسمی توسط ملکه دانمارک گشوده شد. در نمای جلو ساختمان واژه عبری کتاب مقدس " عمل خوب " حکاکی شده است.

ملکه دانمارک شخصا موزه یهود این کشور را افتتاح کرد

نورگیرهای باریک که به جزیی از عناصر تکرار شونده در آثار "دانیل لیبسکیند" تبدیل شده اند، به صورت سنگ فرش با هدف اتصال درون به بیرون و با مسیری نمادین (به کتاب مقدس) می رسد. داخل موزه هیچ خطوط مستقیمی وجود ندارد. لیبسکیند تعمداً دیوارها را اریب و سقف را با تخته های چوبی شیب دار طراحی کرده است تا بازدید کنندگان احساس کنند در یک قایق ایستاده اند و این تداعی گر تلاطم دریاهایی است که هزاران یهودی از دانمارک تحت اشغال نازی به سمت سوئد بی طرف از آن عبور کرده اند. 

وزه یهود دانمارک؛ لیبسکیند تعمداً دیوارها را اریب و سقف را با تخته های چوبی شیب دار طراحی کرده است تا بازدید کنندگان احساس کنند در یک قایق ایستاده اند و این تداعی گر تلاطم دریاهایی است که هزاران یهودی از دانمارک تحت اشغال نازی به سمت سوئد بی طرف از آن عبور کرده اند

بنای یادبود یازده سپتامبر؛ معمار نژادپرست یهودی، پیشنهاد دهنده طرح
پیشنهاد طرح کلی "موزه 11سپتامبر" توسط معمار یهودی، دانیل لیبسكیند صورت گرفت و ساخت این موزه در مرکز تجارت جهانی آغاز گردید. دو استخر بزرگ مربع شکل در محل فونداسیون برج های دوقلو ساخته شد که آبشارهایی از چهار طرف این استخر به مرکز آن سرازیر می شود و هدف اصلی طراحی این استخر، "بازتابش فقدان" عنوان شده است. بدین ترتیب که 2983 اسم بر روی 79 صفحه برنزی، دو استخر آبی که در محل سابق برج های دو قلو ساخته شده اند را در بر گرفته اند. معماران با این شیوه نام قربانیان حادثه 11سپتامبر را در معرض دید همگان قرار داده اند.

 

بنای یادبود یازده سپتامبر به پیشنهاد دانیل لیبسکیند طراحی و اجرا شد

پس از عبور از استخر وارد ساختمان یادبود 11 سپتامبر می شویم. علاوه بر سالن تئاتر، موزه زیرزمینی غارمانندی تعبیه شده است. "دیوارِ چهره" قسمتی از این موزه را تشکیل می دهد که بر روی این دیوار چهره قربانیان به تصویر کشیده شده است. بعد از گذر از دیوارِ چهره به بخشی به نام "سرازیری بازماندگان" می رسیم که خاطره ترس، وحشت  و فرار بازماندگان حادثه 11 سپتامبر را برای بازدیدکنندگان تداعی می کند.بعد از آن به "اتاق پرچم" برخورد می کنیم که پرچم نیمه سوخته آمریکا و پرچم رژیم اشغالگر قدس در تمام فضا به چشم می خورد که از آنها به عنوان پرچم یادبود استفاده شده است. در ادامه اتاقی بزرگ تعبیه شده است که در این اتاق فیلم، عکس، مجله و روزنامه کشورهای مختلف جهان را که اخبار حادثه 11 سپتامبر را انعکاس داده اند ،جمع آوری شده است.

رژیم صهیونیستی و کلاه گشادی که بر سر کشورهای غربی می رود

برآوردن نياز اسرائيل در مورد امنيّت روانى، هزینه های کلانی را به کشورهای غربی تحمیل کرده است. تجربه اروپا در اين مورد، عبرت‌آموز است. دولت آلمان صد و پنجاه ميليارد مارك به عنوان خسارت به يهوديان داد؛ اما خسارت يهوديان از آلمان هنوز تمام نشده است؛ باز هم خسارت طلبكارند و بايد به آنها داده شود! آنچه يهوديان با آلمان كردند، كم و بيش با برخى كشورهاى اروپايى ديگر - مثل اتريش، سوئيس، فرانسه، حتّى تا چند سال قبل با واتيكان - نيز انجام دادند. همه بايد خسارت بدهند؛ اين خسارت تمام شدنى نيست!

مشرق

برچسب ها:
آخرین اخبار