امروز : چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - 2017 June 27
۰۴:۰۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 7288
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ساعت ۱۴:۱۸
تعداد بازدید: 90
محمود عامری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره تهیه نقشه راه هوایی در کشور، اظهار داشت: پروژه «ساماندهی فضای کشور» ‌توسط ...

محمود عامری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره تهیه نقشه راه هوایی در کشور، اظهار داشت: پروژه «ساماندهی فضای کشور» ‌توسط پژوهشکده حمل و نقل انجام و مواردی برای اصلاح نقشه راه‌های هوایی احصاء شد که جهت اقدامات مورد نیاز به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شده است.

وی ادامه داد: در مسیر این طرح نظام صدور گواهینامه‌‌ فرودگاهی برای پایش عملکرد ایمن فرودگاه‌ها تهیه شد که به سازمان‌ فرودگاه‌ها ارائه کردیم و طی آن دستور‌العمل ورودی‌ها و خروجی‌ها تهیه شد.

رئیس پژوهشکده حمل و نقل با اشاره به ساماندهی فضای هوایی کشور توسط نقشه راه هوایی تصریح کرد: پژوهشکده حمل‌ و نقل برای طراحی مسیرهای هوایی این پروژه را آغاز کرد تا مسیر‌های هوایی محوطه‌‌ ترمینال‌ها مشخص و ساماندهی شوند.

عامری با بیان اینکه موارد احصاء شده شامل چندین مورد است، توضیح داد: وجود مناطق «ممنوعه»، «خطر» و «احتیاطی» در کشور و توزیع نامناسب آنها یکی از این موارد است؛ 27.94 درصد از فضای هوایی ایران در زمره این مناطق قرار دارد که شامل مناطق ممنوعه (26/0 درصد)، مناطق خطر (62/5 درصد)، مناطق احتیاط 5/17 درصد و محدوده 67/4 درصد است.

رئیس پژوهشکده حمل و نقل تصریح کرد: هرچند وجود 12 منطقه ممنوعه در فضای هوایی کشور که تقریبا 0.26 درصد از کل مساحت فضای هوایی را به خود اختصاص داده‌اند شاید چندان قابل توجه نباشد، اما مناطق ممنوعه دارای توزیع بسیار خاصی هستند.

وی اضافه کرد: این مناطق در  مسیرهای شمال غربی به جنوب و جنوب شرقی واقع شده‌اند که تصادفاً از ترافیک بالایی ‌در پروازهای عبوری نیز برخوردار هستند.

* ساماندهی و یکپارچه‌سازی مسیرهای هوایی و کاهش مصرف سوخت

عامری یادآور شد: طی یک‌ سال گذشته با همکاری مشترک شرکت فرودگاه‌های کشور، سازمان هواپیمایی کشوری و بخش‌های نظامی مرتبط، ساماندهی و یکپارچه‌سازی مسیرهای هوایی صورت گرفته است که این امر می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش مسافت، مصرف سوخت هواپیماها و زمان پروازها داشته باشد.

رئیس پژوهشکده حمل و نقل اظهار داشت: در حال حاضر 90 مسیر هوایی در فضای آسمان کشور وجود دارد در حالی که پیش از پیوستن مسیرهای هوایی به یکدیگر، پروازها در 101 مسیر هوایی انجام می‌شد اما مسیرهای کوتاه موجود با پیوستن به یکدیگر اسامی مشترک پیدا کرده‌اند.

به گزارش فارس هرگونه ایجاد راه‌های هوایی، تغییر مسیرهای هوایی، بهره‌برداری و بهره‌گیری از فضای آسمان توسط وسایل پرنده در تمام جهان طبق مقوله‌ای خاص تعریف شده است؛ در کشور ایران نیز ‌برنامه‌ریزی در خصوص وسایل پرنده و استفاده از فضای کشور در یک کمیته تخصصی ـ کارشناسی تحت عنوان کمیته دائمی فضای کشور انجام می‌شود.

به روز رسانی نقشه راه‌های هوایی کشور شامل ویرایش فنی از لحاظ برطرف کردن ایرادات و بروز رسانی اطلاعات نقشه مطابق با آخرین اصلاحات AIP ‌و همچنین ویرایش ظاهری نقشه براساس استاندارهای انکس 4 ایکائو و آخرین متدهای روز دنیا در زمینه کارتوگرافی است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها