امروز : یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 23
۲۱:۴۸
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 73338
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 65
اصغر کیهان نیا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، گفت: در پیشامدهای منفی اجتماعی باید دکمه مکث ذهن را فشار دهید. وی افزود: مدت زمان این ...

اصغر کیهان نیا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، گفت: در پیشامدهای منفی اجتماعی باید دکمه مکث ذهن را فشار دهید.

وی افزود: مدت زمان این دکمه باید بین 10 تا 30 ثانیه باشد زیرا در این مدت مغز می‌تواند وضعیت موجود را آنالیز کند.

کیهان‌نیا اظهارداشت: در موقع بحران‌های اجتماعی مثل تصادفات رانندگی باید مراحل زیر را پشت‌سر بگذارید. ابتدا 5 نفس عمیق بکشید و سپس 5 نفس عادی. بعد از آن راجع به موضوع فکر کنید. سپس سهم خود را در آن ماجرا بررسی کنید. بعد از آن نوبت به تعمق می‌رسد، مشورت گام بعدی است و در نهایت اقدام به تصمیم‌گیری کنید.

این متخصص بهداشت روانی تصریح کرد: اگر این مدل را در مواجهه با بحران‌های اجتماعی رعایت کنیم، مغزمان فرصت آرامش و پردازش اطلاعات پیدا می‌کند.

کیهانیان گفت: هر اتفاقی، نقطه بحرانی دارد و زمان، درمانگر آن است. با وقوع یک رویداد، نقطه بحرانی فعال می‌شود که در همان زمان قادر به خاموشی نیست.

کیهان‌نیا تصریح کرد: پیش از وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله باید پیش‌بینی و تمهیدات لازم به لحاظ روانی در نظر گرفته شود.

وی افزود: تکرار این جمله که بالاتر از سیاهی که رنگی نیست و زمان التیام آور است، موجب می‌شود تا در مواجهه با بحران‌ها سرمه‌ای باشیم نه مشکی.

وی گفت: هر حادثه‌ای در گام نخست فرد را شوکه می‌کند که باید مراحلی را که به آن اشاره شد انجام دهد.

این متخصص بهداشت روانی خاطرنشان ساخت: نگرانی نسبت به آینده یکی از دلایل عصبانیت افراد است چرا که آنها از مبهم بودن آینده می‌ترسند. بنابراین پیش‌بینی می‌تواند توان مقابله افراد را بالا ببرد.
انتهای پیام/ 
برچسب ها:
آخرین اخبار