امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۱۵:۰۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 73884
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 45
به گزارش گروه خواندنی‌های خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی یو‌پی‌آی، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که صحنه‌های ...

به گزارش گروه خواندنی‌های خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی یو‌پی‌آی، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که صحنه‌های استفاده از سیگار در تلویزیون که در حال حاضر در ایالات متحده رواج بیشتری پیدا کرده است با کاهش میزان سیگار کشیدن افراد ارتباط دارد.

پژوهشگران مرکز سیاست عمومی «آننبرگ» در دانشگاه «پنسیلوانیا» در «فیلادلفیا» مصرف سیگار را در بیش از 1800 ساعت در نمایشنامه‌‌ها در این کشور بین سال‌های 1955 و 2010 بررسی کردند.

آنها همچنین میزان مصرف سیگار را در میان بزرگسالان در آن دوره بررسی کردند.

با توجه به مقاله منتشر شده در روزنامه «کنترل دخانیات»، صحنه‌های مربوط به استعمال سیگار نشان داد که نزدیک به پنج صحنه در هر ساعت از برنامه‌نویسی (به استثنای آگهی‌های بازرگانی) در سال 1961 به حدود 0.3 صحنه در ساعت در سال 2010 تنزل پیدا کرده است.

پس از در نظر گرفتن قیمت سیگار و سایر عوامل، محققان به این نتیجه رسیدند که یک تصویر کمتر از سیگار کشیدن در ساعت در مدت 2 سال از برنامه اول وقت با کاهش کلی تقریبا 2 بسته سیگار (38.5 سیگار) در سال برای هر فرد بالغ همراه بوده است.

به گفته محققان، تاثیر صحنه‌های سیگار کشیدن کمتر در اول زمان نمایشنامه‌ها بر میزان قیمت سیگار اثر گذاشته است.

با توجه به اخبار منتشر شده در این روزنامه استعمال سیگار در صحنه‌های تلویزیون ممکن است مانع کاهش و حتی میزان سریع‌تر در نرخ مصرف سیگار شود که علت اصلی مرگ و میر در ایالات آمریکا محسوب می‌شود.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار