امروز : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 16
۲۰:۵۴
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 74964
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۲
تعداد بازدید: 22
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، در واکنش به سخنان حسین هاشمی، استاندار تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر، مرتضی طلایی گفت: بافت فرسوده تهران مسئله ای ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، در واکنش به سخنان حسین هاشمی، استاندار تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر، مرتضی طلایی گفت: بافت فرسوده تهران مسئله ای بین بخشی است که ورود استانداری به آن می تواند شرایط را برای استفاده حداکثری از توان مدیریت شهری در این قضیه فراهم کند.

ابوالفضل قناعتی نیز گفت: بحث مشروبات الکلی تهران را تهدید می کند و این مواد در بسته بندی های مختلفی در شهر توزیع می شود.

وی ادامه داد: امیدوارم تولید خودروی یورو 4 نیز در کوتاه مدت در تهران عملیاتی شود. همچنین درباره درخواست دولت برای تعویق افزایش نرخ کرایه تاکسی تا اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها باید بگویم که دولت به افزایش نرخ آب و برق بی توجه است، اما اگر یکی از زیرمجموعه های شهرداری به واسطه مشکلاتش بخواهد افزایش نرخ بدهد، می گویند دست نگه دارید.

احمد دنیامالی گفت: توقع ما از آقای استاندار به واسطه سوابق و تجربیات وی بالا است. در مورد حمل و نقل افزایش دو برابری ظرفیت شبکه در برنامه پنج ساله دوم شهرداری توسط شورای شهر پیش بینی شده و برای این کار کمک دولت را می خواهیم. مرکز ثقل کمک های دولت به شهرداری هم استانداری است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از ترافیک تهران، عبوری است و مربوط به خود شهر نیست. به همین سبب دولت های گذشته احداث رینگ دوم و سوم برای تهران را پیش بینی کرده بودند؛ زیرا بخشی از ترافیک تهران اصلا نباید وارد شهر شود. استانداری در حوزه راه و ترابری می تواند بسیار موثر باشد و با پیگیری احداث کمربندی های اطراف شهر، مشکل ترافیک را حل کند.

دنیامالی افزود: در بحث بافت فرسوده تجربه نشان داده که مداخله ما اثرگذار نیست و نوسازی باید توسط خود مردم انجام شود. اما ما تجهیز منابع مالی از طریق بانک ها را از استانداری می خواهیم. ساماندهی اتباع بیگانه فراوانی که در تهران حضور دارند نیز خواسته دیگر ما از استانداری است.

محسن سرخو نیز گفت: ما در تهران 700 کیلومتر مترو نیاز داریم که پیش بینی ما طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری، 380 کیلومتر تا پایان سال 97 است. اما به دلیل ارتباط تهران با سایر شهرها و شهرک های اطراف، احداث خطوط برون شهری ضرورتی است که از حیطه وظایف شهرداری تهران خارج است؛ اما چنانچه منابع مالی آن توسط استانداری تامین شود، شهرداری می تواند مجری پروژه باشد.

وی افزود: آمار نشان داده از 22 میلیون جابجایی روزانه با وسائط نقلیه موتوری در تهران، 11 میلیون تردد با وسائط نقلیه شخصی انجام می شود که از این تعداد، 3 میلیون و 300 هزار تردد مربوط به وسائط نقلیه موتوری غیر ساکن تهران است. بنابراین اگر بودجه متروی برون شهری با کمک دولت تامین و این کار توسط شهرداری اجرا شود، به کاهش آلودگی هوای شهر بسیار کمک می کند. علاوه بر این ما موتورسیکلت های برقی و تاکسی های هیبریدی را برای تهران پیش بینی کرده ایم که در بحث تاکسی ها نیاز به کمک بلاعوض دولت به رانندگان تاکسی داریم.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها