امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۰۶:۵۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 75461
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ساعت ۱۳:۴۱
تعداد بازدید: 219
کسی که ولی و سرپرست ندارد ،شیعیان هم امروز یتیم اند و مهدی فاطمه به واسطه گناهان خود ما از نظرمان پنهان است

کسی که ولی و سرپرست ندارد ،شیعیان هم امروز یتیم اند و مهدی فاطمه به واسطه گناهان خود ما از نظرمان پنهان است

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
ضحی نود و سومین سوره قرآن كریم است كه مكی و 11 آیه دارد.امام صادق علیه السلام در فضیلت این سوره مباركه فرمودند: هر كس سوره «ضحی» را شب یا روز زیاد بخواند چیزی در حضورش نیست مگر اینكه به نفع او شهادت می دهند حتی مو و پوست و گوشت و استخوانش. خداوند پس از این شهادت ها می گوید: «شهادت شما را برای این بنده ام پذیرفتم. او را به بهشت ببرید تا هر چه كه دوست دارد به او اعطا شود. گوارایش باد.»
سوگند به ضحی و ارمش شب خداوند بنده را به حال خود واگذار نمی کند
این بشارتی است مهم که خداوند همراه با قسم در ابتدای سوره ضحی بیان میکند.
باخواندن این ایه از سویی باید خوشحال بود که انسان ولی و سرپرستی دارد که هیچ وقت انسان را رها نمیکند و با مهربانی با او برخورد میکند و از طرفی باید مراقب بود که خداوند متعال تمام رفتار های ما را زیر نظر دارد و اعمال ما را در طول روز ثبت و ضبط میکند.
بشارت بعدی آن است که خداوند به پیامبر (ص) میفرمایید اخرت برای تو از دنیا بهتر است ،درست است که خطاب با پیامبر است اما با اندکی تفکر میشود فهمید که پیامبر به خوبی میدادند که اخرت برایش بهتر است بنابراین خطاب اصلی  مردم هستند اما نکته این است که خداوند به کسی گفت که اخرت برای بهتر است که دنیا برایت بهتر است که در دنیا از ثروت بی نیاز بود .پس بدانیم که تمام این ثروت های دنیوی فانی است و محدود اما رضای خداوند چیزی است ابدی .....
در ادامه سوره خداوند به یاداوری نعمت هایی که به پیامبر (ص) عطا فرموده است میپردازد:
ایا تو را یتیم نیافتیم و پناه ندادیم؟!
تو را گمشده یافت و هدایت کرد!
تو را نیازمند یافت و بی نیاز نمود!
اما منظور از بیان این نعمات چیست؟
1.یتیم کسی است که سرپرست و ولی ندارد بنابر این هم به کسی که بی سرپرست و پدر ومادر میباشد یتیم میگویند و هم کسی که ولی و سرپست حقیقی یعنی خداوند را ندارد یتیم میگوییم.
حضرت محمد(ص) قبل از ولادت پدر را از دست داند و سپس مادر و پدر بزرگ را و یتیم شدند اما خداوند پیامبر را پناه داد و به پیامبری برگزید و این خود نشان اهمیت دفاع و پناه دادن به یتیم است که خداوند خاتم مرسلین را از بین ایتام برگزید و عزت داد.
2.پیامبر که در پی خداوندی بزرگ و منزه میگشت با لطف و عنایت حضرت حق به سوی پروردگاری یکتا و بزرگ هدایت شد .نکته ای در اینجا به چشم میخورد ان است که عامل اصلی هدایت خداوند است و پیامبران و امامان واسطه این امر هستند .
3. و دوباره این لطف و عنایت خداوند بود که به واسطه حضرت خدیجه(س) پیامبر را از دنیا و نیاز های دنیوی نیز بی نیاز نمود.
این ها همه مقدمه آن بود که خداوند به ما بفهماند عاشق کاری میکند که معشوق را خوش اید و عبد باید کاری کند که معبود را خوش اید و رفتار خود را شبیه معشوق و معبود خود کند.
معبود ما یتیم نوازی مکیند پس ما نیز باید یتیم نوازی کنیم و یتیم را تکریم نماییم
معبود ما نیازمند را بی نیاز میکند پس ما نیز باید تا حد امکان از نیازمندان دستگیری کنیم
و در پایان خداوند میفرمایید نعمت های پروردگارت را بازگو کن ،تحدیث نعمت شکر نعمت است چه زبانی باشد چه عملی چس با اعمال خود اینه ی حضرت معبود باشیم .
کلام اخر اینکه در ابتدا اشاره به یتیم کردیم؛کسی که ولی و سرپرست ندارد ،شیعیان هم امروز یتیم اند و مهدی فاطمه به واسطه گناهان خود ما از نظرمان پنهان است
خدایا خودت فرمودی که پیامبر را یتیم یافتی و پناهش دادی؛امروز ما نیز یتیم هستیم تو را به عمه سادات قسم میدهیم پناه ما را برگردان!
به امید ظهور مولا وسرورمان که صدالبته نزدیک است.
نویسنده:پیرو موعود
یاحقَ

برچسب ها:
آخرین اخبار