امروز : شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 25
۱۱:۵۲
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 76485
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 21
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، علی باقرزاده در نشست با مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک که پیش از ظهر امروز در ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، علی باقرزاده در نشست با مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: پیش از انقلاب رشد با سوادی 70 درصد بود، ولی در حال حاضر این میزان رشد سواد به 98 درصد رسیده است.

وی افزود: در واقع دو درصد از کودکان به موقع وارد مدرسه نمی‌شوند که نظام آموزشی در این امر مقصر نیست، بلکه برخی مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در تحقق این امر دخیل است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه  داد: برخی مشکلات اجتماعی، اعتقادی، اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها و بی‌تفاوتی برخی از تشکل‌های مردمی سبب شده نسبت به فرستادن به موقع کودکان به مدرسه غفلت شود.

باقرزاده تصریح کرد: مردم باید بدانند که نیازهای نسل آینده با نیازهای نسل گذشته متفاوت است و زندگی امروزی مختصات خاص خود را دارد و با کم‌سوادی و بی‌سوادی نمی‌توان در قرن آینده زندگی کرد و ساز و کارهای زندگی امروزی باید تغییر یابد.

این مسئول با بیان اینکه هیچ عمل صالحی بالاتر از تعلیم و تربیت نیست، اضافه کرد: آموزش علم‌ و دانش آن قدر مهم است که پیامبر اکرم (ص) معادل آن خسارت جنگ قرار داد یعنی به کافر حربی شمشیر به دست گفت که اگر 10 نفر را باسواد کنی، آزاد خواهی شد که اهمیت آموزش علم را می‌رساند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور اضافه کرد: افراد جامعه با توجه به اهمیت علم و علم‌آموزی در قرآن کریم و آموزه‌های دینی نباید نسبت به این مقوله مهم و مورد نیاز بی‌تفاوت باشند.

باقرزاده، پوشش تحصیلی را از شاخصه‌های مهم آموزش و پرورش با کیفیت عنوان کرد و گفت: بدون شک و تردید میزان دسترسی دانش‌آموزان در سن لازم به مدرسه از شاخصه‌ها و نشانگرهای مقایسه کشورها محسوب می‌شود که در شاخص تحصیلی آموزش ابتدایی در کشور رشد بسیار خوبی داشته‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: همه کشورها مانند کشور ما همان تعریفی که از بی‌سوادی داریم را دارند و مبنا و حد فاصل بین باسواد و بی‌سواد، توانمند بودن در خواندن و نوشتن است.

معاون وزیر آموزش و پرورش دلیل حضور خود در شهرستان آبیک و استان قزوین را پیگیری وضعیت سوادآموزی و بررسی موانع و مشکلات و موضوعات مختلف در حوزه نهضت سوادآموزی بیان کرد.

انتهای پیام/77006/ب30/پو3002
برچسب ها:
آخرین اخبار