امروز : یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 26
۰۰:۱۲
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 77328
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ساعت ۱۵:۰۷
تعداد بازدید: 149
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس در یک هفته گذشته خبرهای مختلفی در قالب گفت‌وشنود نفتی به گوش خبرنگاران صنعت ...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس در یک هفته گذشته خبرهای مختلفی در قالب گفت‌وشنود نفتی به گوش خبرنگاران صنعت نفت رسید که برخی از این اخبار به شرح زیر است.
 
* آخرین وضعیت اینترنت وزارت نفت پس از گذشت 3 سال از حمله سایبری

شنیده شده پس ازگذشت دو سال ازحمله سایبری به شبکه های اینترنتی وزارت نفت که به نابودی اطلاعات هزاران رایانه موجود در آن انجامید، دسترسی بیش از 220هزار نفر ازکارکنان صنعت نفت در نقاط مختلف کشور به شبکه اینترنت همچنان قطع و تنها از طریق اتاق های کافی نت محدود ایجاد شده، امکان استفاده اندک از اینترنت وجود دارد.

گفته می شود این شرایط به همراه محدودیت های غیرقابل قبولی نظیر ممنوعیت ورود لپ تاپ و تجهیزات وایمکس به ادارات، در عمل به قطع شدن ارتباط کارکنان به ویژه ده ها هزار کارمند نخبه و ممتاز دارای مدارک علمی معتبر با وبگاه های علمی و فنی و خبری و حتی پست های الکترونیک سازمانی که در دنیای امروز یک ضرورت است، انجامیده و هیچ طرحی نیز برای تغییر شرایط کنونی پیش بینی نشده است.
 
* ابطال کارت سوخت شخصی ۱۲۵ هزار خودروی دولتی

شنیده شده کارت سوخت ۱۲۵ هزار خودروی دولتی که باید سوخت آزاد مصرف می‌کردند، در دولت قبل باطل شد. کارت سوخت این خودروها به صورت شخصی بوده اما از سوخت با نرخ نیمه‌یارانه‌ای استفاده می‌کردند.
 
* 14 میلیارد دلار از بودجه وزارت نفت بابت مالیات برارزش افزوده

گفته می شود به دنبال اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در سه سال اخیر و افزایش آن به شش درصد کل مبلغ قراردادهای تجاری، پیمانکاران اجرای طرح های صنعت نفت به ویژه در پارس جنوبی با رایزنی های پشت پرده و لابی گسترده، شرکت ملی نفت ایران را ملزم به پرداخت این مبلغ به پیمانکاران به دلیل عدم پیش بینی آن در قراردادهای منعقد شده در سال 1390 و قبل از آن نموده اند.

بدین ترتیب 6 درصد ازکل بودجه توسعه ای وزارت نفت که در سال جاری حدود 14 میلیارد دلار می باشد، صرف پرداخت مالیات بر ارزش افزوده  به سازمان امور مالیاتی کشور می‌شود.
 
* تکمیل تجهیزات سکوی نیمه کاره فاز 17 و 18 در امارات

انتقال دو سکوی نیمه کاره فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به یکی از یاردهای کشور امارات جهت تکمیل تجهیزات مورد نیاز و انتقال آنها به میدان پارس جنوبی به تصویب شرکت ملی نفت ایران رسید.

بر این اساس به دلیل ناتوانی شرکت صدرا در تکمیل این سکوهای اقماری که با بودجه ای 550 میلیون دلاری به این شرکت واگذار شده بودند، ادامه مراحل ساخت در خارج از کشور انجام خواهد شد. شایان ذکر است به دنبال مشخص شدن افت شدید فشار گاز در این بلوک مرزی در سال 1389 مقرر شد تا دو سکوی دیگر با 22 حلقه چاه به این طرح علاوه بر 22 چاه و دو سکوی اصلی اضافه شود که اجرای آن به شرکت صدرا واگذار شد. در گذشته جکت ها و سکوهای فازهای 2 و 3 نیز در ابوظبی ساخته شده اند.
 
* ضرر سالانه 2500 میلیارد تومانی شرکت ملی نفت از دکل های حفاری دریایی

گفته می شود شرکت ملی نفت ایران همه ساله با بیش از 2500  میلیارد تومان خسارت مستقیم ناشی از زمان انتظار دکل های حفاری در 30 دکل فعال در آب های خلیج فارس روبرو است.

فقدان قطعات یدکی، تاخیر در دریافت قطعات سفارش گذاری شده ، عدم وجود گارانتی معتبر تجهیزات تحریمی خریداری شده ،مشکلات مربوط به انتقال ارز، کیفیت پایین دکل های جدید جینی خریداری و یا اجاره شده، خودداری شرکت های اروپایی از پشتیبانی کالاهای خریداری شده ، تحریم های مالی و بانکی و تغییر مداوم سیاست های توسعه میادین کشور، از دلایل این ضرر هنگفت محسوب می شود.
 
*تولید از میدان نفتشهر به کمترین میزان خود رسید

گفته می شود تولید نفت در میدان نفتی نفت شهر به پایین ترین ارقام در دو دهه گذشته رسیده است. مشکلات مربوط به تعیین خط مرزی ، آلودگی گسترده به مهمات جنگی ، انفجار دکل شرکت حفاری شمال در سال 1389 و بروز آسیب های گسترده در مخزن،  عدم تزریق گاز و فقدان استفاده از روش های تولید صیانتی از دلایل مطرح شده برای افت تولیداین میدان به شمار می رود.
 
*اعلام امادگی اوکراین، هند و چین برای تعمیر کمپرسورهای پارس جنوبی

به دنبال عدم همکاری شرکت زیمنس آلمان جهت تحویل 26 توربوکمپرسور سفارش گذاری شده طرح های پارس جنوبی، سه شرکت اوکراینی، چینی و هندی آمادگی خود را برای ساخت این توربوکمپرسورهای پرقدرت که قلب پالایشگاه محسوب می شوند، اعلام نموده اند. همچنین تعدادی از این کمپرسورها به بهانه استفاده دوگانه در سال 1390 و در آب های خلیج فارس توسط ناوهای آمریکایی توقیف وبه بندر جبل علی منتقل شده اند که تاکنون پیگیری های لازم جهت استرداد آنها بی نتیجه مانده است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها