امروز : پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ - 2017 June 29
۱۳:۵۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 77733
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 71
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راه کشور روز گذشته (چهارشنبه) با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راه کشور روز گذشته (چهارشنبه) با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با کاظم جلالی رئیس این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلالی در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های پلیس راه کشور در ایام نوروز، اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای پلیس راه کشور در کنار نیروهای امدادی، کاهش معناداری در آمار تصادفات و تلفات ناشی از آن به وجود آمد.

وی با تقدیر از تلاش پلیس راه در ایام نوروز، تصریح کرد: مجموعه پلیس راه همواره و بدون تعطیلی در حال کار و تلاش است، چرا که با آسایش و امنیت مردم در ارتباط است.

نماینده شاهرود در مجلس بر همین اساس تصریح کرد: اگر مردم با فرهنگ صحیح، قوانین راهنمایی و رانندگی را بهتر رعایت کنند، آسایش جامعه بیشتر تأمین می‌شود.

وی تعامل مرکز پژوهش‌ها و پلیس راه را در سطح مطلوبی دانست و تأکید کرد: امیدوارم همکاری و تعامل مرکز پژوهش‌های مجلس و پلیس راه کشور، به لذت و آرامش مردم در سفر و کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای ناشی از آن کمک کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: اگر در تعامل مرکز پژوهش‌های مجلس و پلیس راه کشور بازنگری در کل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی صورت گیرد، مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: در بررسی و تهیه طرحی در حوزه قوانین راهنمایی و رانندگی باید به عوامل مختلفی نگاه شود تا کار جامعی در این حوزه صورت گیرد.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب 1389، تأکید کرد: متأسفانه در این قانون خیلی به عوامل دیگری جز عوامل انسانی توجه نشده است در حالی که باید در این قوانین وضعیت جاده‌ها و خودروها نیز لحاظ شود

وی متذکر شد: اگر سه شاخصه عوامل انسانی، جاده و خودرو در تهیه قوانین راهنمایی و رانندگی درنظر گرفته شود، قانون جامعی تهیه می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس  یادآور شد: همکاری و تعامل کارشناسی و پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس و پلیس راه کشور به نتیجه جامعی در حوزه راهنمایی و رانندگی منتهی می‌شود.

وی با تأکید براینکه در بخش راه کشور باید به سمت توسعه راه‌آهن حرکت کنیم، تصریح کرد: با راه‌اندازی و توسعه خطوط راه‌آهن، به میزان زیادی مصرف بخش سوخت، ترافیک شهری و آسیب‌ها و تلفات جاده‌ای کاهش پیدا می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید بررسی شود سخت‌گیری‌هایی که در راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود آیا به قاعده و اندازه هست و به سود جامعه تمام می‌شود؟

وی تصادفات را جزیی از واقعیت‌های جامعه دانست و افزود: سهم خودروها و جاده‌ها در تصادفات رانندگی باید لحاظ شود تا بر اساس کار کارشناسی مشخص شود در این حوزه‌ها چه کارهایی باید انجام گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه حوادث ناشی از تخلفات رانندگی برای همه ناگوار است، تصادفات را دومین عامل مرگ و میر در کشور دانست و یادآور شد: باید با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و پلیس راه کشور مشخص شود دومین عامل قتل در کشور پس از بیماری‌های قلبی و عروقی را چگونه می‌توان کنترل کرد.

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راه کشور در این نشست با اشاره به گزارش‌های کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس از مراکز تأثیرگذار در حوزه قانونگذاری است.

وی دغدغه پلیس راه را سفر با سلامت مردم در جاده‌ها دانست و تصریح کرد: وقوع حوادث و تصادفات جاده‌ای اتفاقی تلخی است که هر ساله خانواده‌های بسیاری را در کشور با مشکل روبرو می‌کند.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، تصریح کرد: به نظر می‌رسد جای تحقیقات در بخشی از این قوانین خالی است و احساس می‌شود نیاز بیشتری به اطلاعات و آمار در این قوانین نیاز است.

وی ادامه داد: باید موضوعات علمی و کارشناسی باید با یکدیگر تلفیق شوند تا راهکارهای مناسب‌تری در مسائل ترافیکی کشور ارائه شود.

سردار مهماندار یادآور شد: با تلاش و فعالیت همه دستگاه‌های مسئول در حوزه ترافیک و جاده‌ای و ایمین راه و وسیله نقلیه با تصویب قوانین مؤثر مجلس شورای اسلامی در سال 1389، آمار تلفات جاده‌ای به 18 هزار نفر رسید که البته همین رقم نیز بسیار زیاد است.

رئیس پلیس راه کشور قوانین و مقررات را در کاهش آمار تلفات جاده‌ای مؤثر دانست و تأکید کرد: اگر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از بازدارندگی خوبی برخوردار باشند و به خوبی هم اجرا شوند، می‌توانند در کاهش تلفات جاده‌ای اثرگذار باشند.

رئیس پلیس راه کشور سرعت، کمربند ایمنی، صندلی کودک، مواد مخدر و مشروبات الکلی را پنج عامل تأثیرگذار بر حوادث جاده‌ای دانست و افزود: طبق بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی اگر کشورها این پنج عامل را در زمان رانندگی کنترل کنند می‌توانند در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای قدم بردارند.

سردار مهماندار تأکید کرد: چون در کشورهای در حال توسعه زیرساخت‌های راهنمایی و رانندگی فراهم نیست باید روی قوانین و مقررات بیشتر کار شود تا کاهش تلفات جاده‌ای به وجود آید.

سردار محمدرضا محمدخانی معاون پژوهش‌های زیربنایی و تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس در این نشست با تقدیر از عملکرد پلیس راه کشور در ایام نوروز، گفت: پلیس راه در طول ایام نوروز کار خود را به خوبی انجام داد اما باید به این نکته توجه کنیم که مسئله حمل و نقل کشور متولی مشخصی ندارد.

وی حمل و نقل را یکی از پرهزینه‌ترین بخش‌های کشور دانست و تصریح کرد: 35 میلیارد دلار از مصرف سوخت سالانه کشور در بخش حمل و نقل هزینه می‌شود؛ باتوجه به میزان خودروها، کامیون‌ها و موتورسیکلت‌های ایران، مصرف سوخت در این بخش‌ بالاست.

وی با بیان اینکه هنوز طرح جامعی برای بخش حمل و نقل کشور به خصوص حمل بار نداریم، تأکید کرد: برای بررسی طرحی در این حوزه نیازمند اطلاعاتی از پلیس راه کشور نیز هستیم.

معاون پژوهش‌های زیربنایی و تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه بخش حمل و نقل کشور قسمت عظیمی از سرمایه‌های کشور به خود اختصاص داده است، یادآور شد: با وجود تمام تلاش‌های پلیس راه کشور، طرح جامعی در حوزه حمل و نقل و کار فرهنگی از میزان خسارات جاده‌ای می‌کاهد.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار