امروز : جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - 2017 September 21
۰۰:۱۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 77989
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 42
سعید صفاتیان، مدیرکل اسبق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، در مورد ...

سعید صفاتیان، مدیرکل اسبق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، در مورد نقش خود مراقبتی در پیشگیری از اعتیاد گفت: خود مراقبتی به دو بخش قبل از مصرف و بعد از مصرف مواد تقسیم می‌شود.

وی گفت: خود مراقبتی زمانی می تواند مانع گرایش افراد به مواد مخدر شود که این فرد از مشکلات ژنتیکی رنج نبرد و یا در محیطی نباشد که تمامی اطرافیان او به مواد مخدر اعتیاد دارند.

به گفته این کارشناس حوزه دخانیات خود مراقبتی بعد از مصرف مواد نیز باید جریان داشته باشد تا فرد از بحران‌هایی که برایش بوجود آمده، خارج شود.

به عقیده صفاتیان در حوزه خود مراقبتی وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با موادمخدر نمی‌توانند به تنهایی کاری از پیش ببرند و برای تحقق اهداف حتما لازم است تا همه دستگاه‌های دولتی دست به کار شوند و فعالیت خود در این حوزه را آغاز کنند.

وی با تقدیر از عملکرد شهرداری تهران در تاسیس مراکز درمانی اعتیاد گفت: با وجود اینکه شهرداری عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست و بودجه‌ای جهت مقابله با مواد مخدر دریافت نمی‌کند، اما وظیفه خود دانسته که به این حوزه ورود کند و با این پدیده مقابله کند.

مدیرکل اسبق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر از دیگر دستگاه‌ها نیز درخواست کرد تا با ورود به بحث مبارزه با مواد مخدر به بحث خود مراقبتی و مبارزه با اعتیاد از عمق جامعه کمک کنند.

این کارشناس مبارزه با مواد مخدر وجود 3 شرط را لازمه فعالیت سایر دستگاه‌ها دانست و آنها را اینگونه بیان کرد: هیچ سازمانی نباید برنامه‌های حوزه اعتیاد را بخشی ببیند بلکه این برنامه‌ها کلان هستند، برنامه ریزی‌ها براساس واقعیت‌های جامعه صورت گیرد و نه ایده‌آل‌ها، بودجه لازم برای اجرای برنامه‌ها نیز در نظر گرفته شود.

وی مبارزه با مواد مخدر را نیازمند بازار یابی اجتماعی دانست و گفت: اکنون بازاریابی اقتصادی در جامعه مسلط است که باید به بازاریابی اجتماعی تغییر پیدا کند.

صفاتیان تفاوت این دو بازاریابی را اینگونه بیان کرد: در بازاریابی اقتصادی برای کالایی مانند مسواک، تبلیغات روی خود مسواک و برند آن و کیفیت مسواک‌های متفاوت است در حالیکه بازاریاب اجتماعی به دنبال ترویج فواید استفاده از مسواک است.

مدیرکل اسبق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود مراکز مشاوره اعتیاد در دانشگاه‌ها و کارخانه‌ها را الزامی دانست و افزود: متاسفانه با افزایش مصرف مواد روانگردان میان دانشجویان، وجود مراکز مشاوره متعدد در دانشگاه بسیار ضروری است، همینطور در کارخانه‌ها نیز چون مصرف مواد مخدر بالاست، نیاز به تاسیس مراکز مشاوره اعتیاد بسیار لازم است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها